י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

פיצול אישיות ב'משפחה', ואיחוד מרגש ב'דגל'

עוד בלייבל'ה: נפלאות 'המשפיעים', עלילות ה'מגזינים' וקיומו של 'ידידים' • וגם: מי הנציג החרדי שמעשן סיגרים?

פיצול אישיות ב'משפחה', ואיחוד מרגש ב'דגל'

פיצול אישיות במשפחה
• שעות ארוכות גירד לייבל'ה את פדחתו בניסיון להיזכר האם אירעה בעבר פאדיחה שכזאת בעיתון משפחה. בשבוע שעבר התפרסם בעיתון ראיון מרתק עם הלל קופרמן, מנהל הגמ"ח הענק 'אהבת חסד' בירושלים, אך ב'משפחה' לא היו נעולים סופית על זהות המראיין... בעוד בפתח העיתון נרשם כי שרה פרדס היא המראיינת, הרי שבכתבה עצמה נחתם שמו של 'יאיר שטרן' האלמוני.

לייבל'ה, שהתלבט לגבי הזהות המגדרית של הכותב, יצא עם מסקנה חדה אחת, מי שכתב את הכתבה על פניו אינו בוגר ישיבה, אחרת סביר להניח שהוא היה יודע כי בשעה 8 לא "נשמע כבר קול התורה בישיבת מיר" אלא "קול התפילה", ובשעה זאת - האברכים עדיין שולחים את ילדיהם למוסדות החינוך, ולא נמצאים בדרכם לישיבת מיר.








• קוראיו הנאמנים של לייבל'ה, זוכרים בוודאי כי בשבועות האחרונים הוא עקב בדאגה אחר המצב הכספי של עיתון 'המודיע' והשינויים הצפויים בהנהלה. שמו של יידל טאוב, שנחשף לראשונה כמי שיעשה סדר במקום, הפך לשיחת היום ברחוב החרדי.

השבוע התבשר לייבל'ה כי עובדי וכתבי היומון המפלגתי הישיש, עובדים בימים אלו קשה מאוד על מגזין מיוחד עב כרס שיצא בקרוב - במלאות 90 שנה להקמת עיר התורה והחסידות בני ברק. מעניין לברר האם ליוזמה יש קשר להשתייכותו המגזרית של ראש העיר לעיתון.

• בשנים האחרונות, הדוברים ב'איחוד הצלה' מתחלפים ללא הפסקה, כמעט כמו תחבושות נגד כוויות בל"ג בעומר. לאחרונה פרשה הדוברת 'טל שטיינר', עליה דיווח לייבל'ה לפני תקופה כאשר החלה לכהן בתפקיד. מעניין מי יהיה הדובר הבא. לייבל'ה מבטיח לעקוב ולעדכן.

סיבוב בכיכר ספרא
• גם השבוע ערך לייבל'ה ביקור בכיכר ספרא, בניסיון לקבל את עזרת נציגי הציבור. כאשר חלף סמוך לחדרו של חבר מועצת העיר הרב הלפרין, קלט אפו הרגיש של לייבל'ה ריח משובח . לייבל'ה נכנס וראה את הלפרין שותה 'לחיים' עם 'משקה' איכותי עם מנהלי מוסדות שהיו במקום, לייבל'ה גם התכבד במזיגה קטנה.





• השבוע נצפה איתמר בר עזר, מנהל אגף חינוך חרדי בעיריית ירושלים, משוטט לו זמן רב במרחבי ששת הקומות של חניון ספרא. נציגי לייבל'ה המודאגים פנו לבר עזר בשאלה, האם הוא צריך עזרה. בר עזר השיב, כי רכבו הפרטי נעלם ולא נמצא בחניון הענק... עד שבחלוף זמן, נזכר בר עזר כי בכלל חנה בחניון ממילא ולא בחניון העירייה.

• לייבל'ה המשיך לשוטט בכיכר, וקלט לפתע את יו"ר סיעת יהדות התורה וכתב עיתון יתד נאמן, כשהוא מתעסק יותר מידי במכשיר הסלולר שבידו ומתקשה עם המקשים. הסיבה: אליעזר ראוכברגר התפנק בסמארטפון חדש של סוני. לייבל'ה מפרגן.

• יצחק פינדרוס, חבר מועצת עיריית ירושלים, כן כן, זה שקיבל השבוע ב'יתד' מיקום לתגובתו לפני זו של הסגן קלרמן, נצפה השבוע נוסע ברכבת הקלה בירושלים יחד עם עוזרו משה מילר. מי אמר שביקור האפיפיור לא פקק את עיר הבירה?





• ואילו אלי שמחיוף, הלשעבר של ש"ס בעירייה, נצפה השבוע בקבלת קהל בבאר שבע אצל האדמו"ר רבי פנחס אבוחצירא. לייבל'ה בטוח כי שמחיוף קיבל עצה וברכה לאחר פרשת הולילנד.





• ואם באפיפיור עסקינן, קבוצה ממלוויו של האפיפיור חיפשה אוכל יהודי, והגיעה להתמקם ב'היימישע עסן', שם התפנקו כיד המלך.



פינת 'המשפיעים' ו...'המושכים בחוטים'
• בלילה שלפני תפילת האפיפיור בכותל, הגיע הגר"ש רבינוביץ, רב הכותל והמקומות הקדושים, לשאת תפילה חרישית על קברו של רבי שלומק'ה מזוועהיל, שיום ההילולא שלו חל באותו הערב. לייבל'ה תיעד.





• הסטודנטים של מגמת התקשורת בבית הספר המהדורה, שעל ידי בית הספר לטלוויזיה ורדיו של ערוץ 2, זכו השבוע לשני פאנלים סוערים ומסקרנים. הפאנל הראשון בכיכובם של העיתונאים לענייני שרקי את אטינגר ובהנחיית היועץ אברהם קרויזר - שנעדר לצורך כך מסיור 'המשפיעים' בצפון. [אופס, בטעות לייבל'ה חשף זהות של 'משפיע', לא יקרה שוב, לייבל'ה מבטיח להשתדל יותר].

בפאנל השני כיכבו הכתבים החרדים מני גירא שוורץ, גואל ועקנין, ישי כהן ובצלאל קאהן. כמעט כל אחד מחברי הפאנל חשף סוד אפל או שלא מעיסוקו. לייבל'ה עובד שעות נוספות כדי להשיג הקלטות סתר מהמפגש.

• ואי אפשר בלי פינת 'המשפיעים' השבועית, והפעם לייבל'ה מפרגן מכל הלב. המדריך שהוביל את חברי הקבוצה, בהנהגת הדובר בני רבינוביץ [אופס שני, לא יקרה שוב וכו'], בנקיקי הגבול הסורי, רצה לשתף את חברי הפייסבוק שלו בחוויה המיוחדת והמרגשת שעבר.

לפני שניגש לחוויה העילאית, לייבל'ה בדק לעומק וגילה כי לא כל החברים הגיעו, היו מי שהקדימו להימלט לביתהם והיו שאיחרו כדרכם, בסופו של דבר, לייבל'ה שמח שהקבוצה נשארה מאוחדת, למרות התחרות הקשה הצפויה לה מצד הקבוצה החדשה שקמה, ובה חברים בכירי עיתונאי המגזר ויועצי התקשורת תחת השם 'המושכים בחוטים', ואשר חבריה כבר הוזמנו לסיור בימים הקרובים באחד מכלי התקשורת הגדולים במגזר הכללי.

כל שלייבל'ה יכול לחשוף הוא, כי תנאי בל יעבור לחברות ב'מושכים', הוא היעדר חברות ב'משפיעים'. אין ספק, קרב הווטסאפ הגדול בעיצומו.

נשוב למדריך הנרגש: "בקרנו באנדרטת אסון המסוקים ליד קיבוץ דפנה ומושב שאר ישוב... בהמשך הגיעו האנשים לפינה המיוחדת והמרגשת בקצה המנהרה, למקום בו רשומים וחקוקים שמות 73 הנופלים, ועל רקע מימיו הזורמים של הבניאס והוד המקום פתחו באופן ספונטני בתפילת 'אל מלא רחמים'. בסיומה של התפילה אמרו 'קדיש' מרגש. המעמד רגשני בעוצמה מיוחדת, שכן היה זה מעמד מיוחד בו היינו יחדיו חרדים ואנוכי במעמד שאינו מובן מאליו. זה היה חיבור מרגש ומטלטל, באשר היו בחבורה הזו גם כאלו שלא שירתו בצה"ל על כל המשתמע".

וכמובן, יש גם תמונה.



כמי שכפאו שד: גפני וגוטרמן נפגשו
• בזמן שקרוב לעשרת אלפים עורכי דין שהו בכנס הארצי של הלשכה, נצפתה בו גם נוכחות חרדית מרשימה. לייבל'ה שהתקשה להגיע לאילת [וגם לא השיג בארטר איכותי בזמן], דווח על ידי נציגיו במקום כי שר המשפטים לשעבר יעקב נאמן ועמו איש העסקים נחמן בנשעיה ועוה"ד רוני פאלוך התפללו שחרית במלון הילטון. למחרת הגיעו חברי הכנסת החרדים ליצמן וגפני וקיימו ישיבות עבודה עם גיל סלומון המנכ"ל.





• תזוזות בענף: לאחר חצי שנה בתפקידו, מנכ"ל רדיו קול ברמה משה קונפורטי עזב. לייבל'ה מעדיף שלא להיכנס לעובי הקורה, ומאחל בהצלחה לשני הצדדים.

• באולמי אצולת העמק בעפולה איחד דוד אוחנה, יו"ר 'דגל' בטבריה, את היריבים המרים משה גפני ויענקל גוטרמן, שהסבו סביב שולחן אחד. לייבל'ה שחשש להתקרב לשולחן, הופתע לשמוע את השניים משוחחים. אחרי הכול, לייבל'ה מבין, יריבות לא מפגינים מול המצלמה...





• ואפרופו 'דגל': יענקי מורגנבסר, הרווק שנושם את 'דגל התורה' בכנסת, החל לנהוג צנוע, וכעוזרו המסור של מקלב - השתדרג עם רכב טויוטה 2008. לייבל'ה ארב לו בחשיכה ותיעד.





• הרב הצבאי לשעבר, אביחי רונצקי, פשט את הסנדלים ועלה על חליפה. הרב רונצקי יצא בשבוע שעבר לארצות הברית, ולכבוד האמריקאים הסכים הרב תושב ההתנחלות שרגיל להסתובב בסנדלים וחולצה - לעלות על מדים ייצוגיים וללבוש חליפה.

• במהלך הופעה שנערכה השבוע במשכן לאומנויות הבמה בתל אביב, צפה לייבל'ה באיצ'ה מאיר הלפגוט מאחורי הקלעים כשהוא 'חוטף' עוד כמה שורות בדף היומי, תוך כדי שהוא מתנצח בלימוד עם יונתן רזאל. השניים צללו לעומקה של תורה כבחורי ישיבות ממש. לייבל'ה לא התאפק וביקש ממוטי רוטלר לתעד.

צילום: מוטי רוטלר




• ואם בחזנות עסקינן, קולו המסתלסל בברכת החודש ובתפילות השבת של אהוב המדור החזן דובל'ה הלר - נשמע בשבת האחרונה בכל רחבי העיר אלעד. הלר התחזן בבית הכנסת 'בית הלל', ואילו את הסעודה שלישית וההבדלה בחר לעשות במעונו של הסגן האלעדי צוריאל קריספל.



תזוזות בגן החיות החרדי
• הצלם הויז'ניצאי המוכשר, יהושע פרוכטר, נצפה השבוע משוחח עם גרערר לשעבר - העיתונאי אהרן גרנות ממשפחה. לייבל'ה מצפה לתיעוד המדהים שערך פרוכטר ביחד עם גרנות.





• ובמגזיני התמונות החרדיים, המכונים נשיונל ג'יאוגרפיק, ובשפה המדוברת 'פינת החי השבועית', נרשמו השבוע תזוזות דרמטיות: אהרן וינשטוק, חסיד לעלוב, ושוקי קנר, חסיד פרמישלאן, שערכו ועיצבו את המגזין הראשון בתחום - 'כל העולם כולו', עזבו את תפקידם בטריקת דלת לאחר חילוקי דעות עם הבעלים יעקב קינד.

השניים מנסים את מזלם ופתחו מגזין חדש שיקרא 'בחצרות הקודש'. לייבל'ה נבר בארכיון וגילה שלפני שנים כבר היה מישהו שניסה להוציא מגזין בשם זה ונחל כישלון מוחץ. בכל אופן לייבל'ה כקורא ותיק לא מבין איך הצמד יתפרנס, לאחר שהמגזין המוביל 'העולם החרדי' - המצורף חינם ל'בקהילה' ונמכר גם באופן עצמאי - כבש את שוק המגזינים והותיר את כולם מאחור.

• ומתנדבי 'ידידים', [גם לייבל'ה הופתע לשמוע שהארגון עדיין קיים] קיימו ערב גיבוש לכל המתנדבים ברחבי הארץ בעיר אלעד. הגיעו להשתתף: ראש העיר שרוליק פרוש ויו"ר סיעת דגל התורה בעיר אבי שטרן.





• בשבוע שעבר לייבל'ה דיווח על הטרנד החדש בשדות התעופה של משולחים המבקשים להגיע לטיסה עם כסא גלגלים, וספג על כך ביקורת קשה, השבוע לייבל'ה חושף כי גם אדמו"רים מחפשים דרך קלה למטוס, והרבי מקרעטשניף סיגעט נצפה כשהוא מתנייד בעזרת מכונית קטנה.





• אפרופו אדמו"רים: בחסידות בעלזא נערכים לחתונה הגדולה בי"ב סיון, וצמרת החסידות נסעה השבוע [בשיירה כמובן] למערת המכפלה ולקבר רחל. דובר חסידות בעלזא, ח"כ ישראל אייכלר, נצפה משוחח בארוכה עם מח"ט חברון.



המועמדים האחרונים לנשיאות...
• לייבל'ה עוקב באדיקות אחרי המירוץ לנשיאות, והוא רשם גם כמה רגעים משעשעים בכנסת, כשהרב יוסף באגד ניסה לשכנע את ח"כ הרב יעקב אשר לחתום למועמד שומר תורה ומצוות בשם הלל וייס ואף לתמוך בו, כשוייס מצידו אולי הבטיח לבאגד להטיל עליו את הקמת הממשלה הבאה... אשר הבטיח לבדוק את הנושא





• והאם אריה דרעי ניסה לשכנע את רב החסידים מרדכי סלב'ס [לייבל'ה בטוח שיש פה טעות איפה שהוא, אך לא בטוח מה היא] להצטרף למירוץ?





• ואפרופו דרעי, גורם זדוני הניח השבוע את הספר 'קללת דרעי' במשרדי 'יום ליום', לייבל'ה מגנה בתוקף.





• בזמן שחבריו לעירייה השתתפו הערב בישיבת מועצה מן המניין, בחר המ"מ של ירושלים להצפין לקברי צדיקים ולומר את תפילת השל"ה המסוגלת לחינוך הילדים על קבר השל"ה, להצלחת כל ילדי ירושלים. משם המשיך לתפילה על קברו של רבי חייא ובניו.

מוקדם יותר השתתף כמדי ערב ר"ח בתפילת יום כיפור קטן במניין המסורתי ברחבת הכותל המערבי. לייבלה תוהה העם חוץ מתפילות הספיק דייטש גם לעבוד היום, או שחלק מהשליחות הציבורית שלו היא להעתיר בתפילות על עם ישראל.





• הצלם משה גולדשטיין שתיעד היום את תפילת הגדולים בתפילת השל"ה, מיהר לשלוח את התמונות במחשבו הנייד. ומאיפה קיבל 'רשת'? וקסברגר שממול... גולדשטיין נכנס לטרקלין ושלח.





• לייבל'ה לא פספס את חגיגות יום ירושלים, בביתו של מנכ"ל עיתון 'בשבע', דודו סעדה, בקדומים.





• ובצהרי היום בבני ברק, חום אימים, החבר'ה מש"ס - יגאל גואטה ונתי נחום - מלקקים ארטיק.





• ואילו בליל שישי פגש לייבלה במהלך שיטוט אקראי בירושלים את השדרן מנחם טוקר בבורדו. טוקר הגיע להתפנק על ההרינג של מעדני זהבה, הגאלע של מרבך, הפיצוחים של עפולה, החלות של וויז'ניץ ועוד. בכלל, לייבל'ה נזכר שהשבוע הוא לא המליץ על מסעדה איכותית, אז הוא שולח את הקוראים הנאמנים לרחוב אהליאב 16 בירושלים. תגידו למוישי לודמיר שלייבל'ה שלח אתכם.



פינת המזל טובים:
• עמרם כנפו, המ"מ של הראיס של אשדוד ויו"ר ש"ס בעיר, לרגל שמחת נישואי בנו יהודה - מבחירי ישיבת פוניבז' - אמש באולמי האצולה בעיר, בהשתתפות הצמרת השסי"ת ורבני העיר.

צילום: יעקב כהן




• ובאותו ערב באשדוד: אברהם איסר בריסק, היו"ר של 'בולטון', חגג את אירוסי בנו עם בת הרב שלמה שיף המעופף ברחבי אירופה.

• צוריאל קריספל, הסגן של אלעד ויו"ר ש"ס בעיר, רווה נחת עם אירוסי בתו השבוע.

• בארה"ב: הזמר יידל ורדיגר חגג בר מצוה לבנו, נכד לענק הזמר החסידי מרדכי בן דוד, הנמצא בשנת האבל על אביו רבי דוד ורדיגר זצ"ל.





• והזמר אלי הרצליך (אל תשכח מי לימד אותך לשיר 'יפרח בימיו צדיק') התבשר באמצע חתונה על לידת בתו בשעה טובה. הרצליך נשאר והמשיך בשיא המרץ לשיר ורק לאחר החתונה הגיע לבית החולים ובדק כי הלידה עברה בשלום. למחרת הופיע הרצליך בחתונה הגדולה לנכדו של הראשל"צ הגרש"מ עמאר. לייבל'ה טוען שעם כזה שיווק, כנראה תומר כהן עושה את עבודתו נאמנה.





• מנדי בסטמוסקי, מבעלי בורסילינו כובעים בישראל, לרגל שמחת הבר מצוה לבנו יוסף יצחק. כובע על חשבון הברון כבר יש לחתן, לנו לא נותר אלא לאחל מזל טוב.

• שמעון יאיר ברייטקופף, הפוליטי של משפחה ועמוד התווך של העיתון, לרגל שמחת נישואי אחיו הצעיר הערב באולמי בית ישראל בירושלים. מזל טוב גם לכתב ה'בחצרות' החרוץ והדינמי משה ויסברג, לרגל שמחת אירוסי אחותו הצעירה.

• ביום שני הקרוב יתייצבו בכירי עולם הצילום החרדי וכל השאר בחתונת הצלם המוכשר יעקב נחומי, שיינשא לבחירת ליבו בהדר דימול. לייבל'ה קיבל הזמנה והבטיח להשתתף. נחומי עצמו בטוב ליבו נצפה השבוע ברחובות בני ברק כותב הזמנות.

פינת החידה השבועית:
• המקום: רחוב רבי עקיבא מול בית הכנסת הגדול בבני ברק.
הזמן: שבת בבוקר, שעה 12:00.
הנוכחים: קבוצת עיתונאים משוחחים מתחת לעץ מוצל על הפילוג הליטאי.
התוצאה: ציפור קטנה הראתה לנוכחים מה העונש של 'שיחת חולין', ובגדי השבת התלכלכו.

מי הם העיתונאים? ומי ספג את הלכלוך ואולי יספר על עצמו?
דייטש רכילות השלה לייבלה חידה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד