י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

שליש מחברי המועצה תומכים בחלוקת העיר

חברי המועצה בבית שמש שאינם חברים בקואליציה של אבוטבול, התכנסו כדי לדון בהצעה העומדת על הפרק: חלוקת העיר בית שמש • חברי הגוש "הציוני", רוצים שתי ערים - חרדית ורב תרבותית, והם יוצאים למאבק • אלי כהן המפסיד: "שתי ערים לשתי קהילות! התפיסה החרדית רואה את עצמה אליטה" • וראש העיר אבוטבול מגיב: "אין חיה כזאת"

הם רואים עצמם אליטה יהודית, אלי כהן ופעיל חרדי. צילום: פלאש90
הם רואים עצמם אליטה יהודית, אלי כהן ופעיל חרדי. צילום: פלאש90

חלוקת בית שמש : גוש חברי המועצה מהאופוזיציה התכנס השבוע בכדי להתגבש יחד באופן רשמי סביב המאבק על חלוקת העיר. כך מדווח הבוקר עיתון הארץ.

על פי הדיווח, המאבק יתמקד בדרישה מהממשלה ומשר הפנים להורות על חלוקת העיר, כאשר בין היתר מנסים התושבים להפעיל לחץ דרך מרכז הליכוד וקיים אף ניסיון להביא למתפקדים חילונים רבים לליכוד בכדי ליצור לחץ על ראש הממשלה ושר הפנים.

כזכור, לפני מספר שבועות, נחשף כאן בבחדרי חרדים כי בכינוס פעילים סגור בביתו של אלי כהן החליט כהן לשנות את עמדתו ולהיאבק למען חלוקת העיר. כאמור, השבוע הוא הודיע על כך באופן רשמי בכינוס יחד עם פעיליו. "שתי ערים לשתי קהילות!" כתב כהן בעמוד הפייסבוק שלו, "ידינו המושטת לשלום לאבוטבול ולפוליטיקאים החרדים מתוך כיבוד ברור של תוצאות הבחירות החוזרות שהתקיימו בבית שמש , נדחו פעם אחר פעם.

"ראש העיר משה אבוטבול וחברי הקואליציה החרדית מדברים בשתי שפות, מחד מדברים שלום ומאידך פועלים בדורסנות פוליטית בכול התחומים תוך התעלמות מוחלטת מהציבור הלא חרדי בעיר ותוך פגיעה בכללים המחייבים בהקמת מוסדות העיריה (הוועדות) כך שלמעשה פועל אבוטבול באופן בלתי שוויוני למען תהיה עיר חרדית גדולה על חשבון ציבור מייסדי העיר ובוניה ומחלק אותה הלכה למעשה".

כהן מאשים את מנהיגי הציבור החרדי בכך שהם מונעים משיקולים פוליטיים ומוכיחה כמה עמוקה התהום בינם לבין הציבור החילוני.

"בעבר חשבתי כי השנאה, הבוז והשטנה שהובעו בקמפיין החרדים טרום הבחירות על ידי המנהיגות הפוליטית החרדית הנה לצרכים פוליטיים ולא ידעתי עד כמה עמוקים הפערים והתהום המפרידה בינם לבנינו.

"לא האמנתי עד כמה תפיסת עולם החרדית הרואה עצמם כאליטה יהודית ואיננה מוכנה לקבל את כל מי שאינו כמותם ונוהג כמותם עומדים ביסוד התנהלותם זו. ולא מדובר רק בעולם החילוני אלא גם בעולם הדתי הלאומי הציוני.

"כאשר לכך אנו מוסיפים את ההתנהלות הפוליטית של הנציגים החרדים שהינם בעלי אינטרסים אישיים של תפקיד ומעמד וכפי שראינו מובילים בכחש לא פעם את הרבנים שלהם , זהו מתכון ברור להרס האחדות ויצירת ההתבדלות המובנית על ידם ותואם את רצונם של החרדים".

בשורת האשמות כנגד ראש העיר המכהן פורס כהן את השיקולים שהובילו אותו להחליט על חלוקת העיר כאשר בין היתר הוא מאשים את אבוטבול בכך שלא גינה את הוונדליזם שחולל בבית כנסת ע"י חרדים, ובכך שלא התייחס כלל לציבור החילוני ולמסמך העקרונות אותו גיבשו לקראת הרכבת הקואליציה.

"לאור זאת", מסיים כהן את דבריו ואף קורא לאבוטבול להצטרף אליהם, "מצאתי לנכון להצטרף לדרישה לבנות כאן שתי ערים אחת חרדית ואחת רב תרבותית.

"אני רואה אינטרס משותף לכולנו לבנייתם של שתי ערים תוך קיום עבודת מטה מסודרת,
אני קורא מכאן לאבוטבול ולחברי הקואליציה כולם להצטרף אלי ולקדם נושא זה בהסכמה ובאופן מסודר".

אבוטבול, ראש העיר הנבחר, הגיב לרעיון ואמר: "זה לא ריאלי. ראשית, אין חיה כזאת שהמדינה הפרידה רשות.המגמה הפוכה, לאחד רשויות. מאיפה יביאו כסף לעוד עירייה, למשכורות? שנית, החלוקה בין העיר החדשה והעיר הוותיקה לא קיימת. הרי אני קיבלתי אלפי קולות גם בעיר הוותיקה, זאת עובדה. אז מה יעשו? יחלקו את העיר לפי דירות ובניינים? פה הכל אחד בתוך השני, כמו טשולנט אחד סמיך. זה לא אפשרי".
משרד הפנים בית שמש אלי כהן אבוטבול חלוקת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד