כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

מכתב האב: "עיזרו לבני העצור בשב"כ לשמור שבת"

אב שבנו מוחזק כבר כעשרה ימים בידי השב"כ, פנה לרבנים הראשיים במכתב בקשה לסייע לבן להימנע מחילול שבת בכפייה

מכתב האב: "עיזרו לבני העצור בשב"כ לשמור שבת"

ביום חמישי האחרון נודע לאביו של עצור הנמצא למעלה משבוע וחצי בחקירות קשות בידי השב"כ בחשד למעורבות בפעולות 'תג מחיר', כי בחורים אשר היו בחקירות דומות אולצו לחלל שבת. ביום שישי פנה האב לרבניים הראשיים בבקשה כי יפעלו בעניין.

מדובר באביו של בחור כבן 18 תושב השומרון, העצור בתנאים קשים במתקן השב"כ קישון. ביום חמישי, לאחר עשרה ימים בהם נאסר על הבן לפגוש את עורך דינו, הוא פגש לראשונה את עו"ד יוסי לין המייצגו מטעם ארגון חוננו.

במכתבו פונה אביו של החשוד לרבניים הראשיים, הרה"ג דוד לאו והראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף, בבקשה כי יתערבו ויפעלו אצל הגורמים הרלוונטיים על מנת שבנו לא יאולץ חלילה לחלל את השבת הקרבה ובאה.

האב כותב כי "לתדהמתנו נודע לנו אמש מכלי ראשון שנער אחר שהיה עצור לאחרונה בחקירות דומות, באותו מקום, נחקר ביום השבת, תוך כדי חילול שבת ורמיסת קדושתה. האם יש כאן 'פיקוח נפש' לחקור בשבת את הצעירים הללו?!"

במכתבו לרבנים מסביר האב מדוע הוא פונה דווקא לרבנים הראשיים. "אנו פונים אליכם בבקשה לעזרה. אותנו אין מי שישמע. בתוקף מעמדכם החשוב, יש סבירות גדולה שיתחשבו בפנייתכם. אנא התערבו אצל הגורמים הרלוונטיים על מנת שבננו לא יאולץ לחלל חלילה את השבת".

"אנו כותבים מכתב זה בצער גדול ובבושה שבמדינת ישראל, מדינת היהודים, יהודים שומרי תורה ומצוות צריכים להשתדל כל כך כדי שבנם שעצור על ידי השב"כ יצליח לשמור שבת", מסיים האב את מכתבו בצער.
שבת רבנים ראשיים עצור מכתב שבכ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד