י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

צוואת הגר"ע נחשפת: הירושה להרב משה יוסף

נחשפה צוואתו של הגר"ע יוסף זצ"ל, לפיה הוריש את מרבית נכסיו לבנו הרב משה יוסף • הנוסח המלא - בפנים

הרב משה יוסף. צילום: פלאש90
הרב משה יוסף. צילום: פלאש90

צוואת הגר"ע יוסף נחשפת: הבוקר (ראשון), חשף כתב גלי צה"ל יאיר שרקי את צוואתו של הגר"ע יוסף זצ"ל, מנהיגה של תנועת ש"ס.

על פי הצוואה, כל הכספים, הדירות והנכסים שהעביר לבנו הצעיר הרב משה יוסף שהתגורר בביתו והיה מהקרובים אליו ביותר בשנים האחרונות - הם מתנה גמורה.

הגר"ע גם העניק לבנו את הזכויות המלאות על הוצאת ומכירת הספרים שחיבר, וכך גם את הבעלות על כתבי היד הרבים שהותיר, ועל ספריית הענק השוכנת בבית ברחוב הקבלן.

ע"פ המסמך שנחשף, הגר"ע מורה כי בנו יוכל לעשות ברכוש "כראות עיניו ועל פי שיקול דעתו", ובנוסף הוא מורה לאחיו שלא למחות בידו. הרב הוסיף כי המסמך הוא הקובע והוא מבטל מסמכים אחרים.

בראש המסמך שנחשף מצויין כי הוא נכתב כבר בשנת 2005 והוא הופקד בידיו של עו"ד דוד גלאס שנחשב למקורבו ואיש אמונו של הגר"ע.

בנוסף, מצויין כי המכתב מחליף ארבעה מכתבים קודמים, אותם שיגר הרב בשנים הקודמות ואשר נגנבו בפריצה למשרדו של גלאס.

לבני המשפחה האחרים נותרה הדירה ברחוב הקבלן, ואשר שוויו כ-10 מליון שקל ופריטים אישיים של הרב.

נכון לעכשיו נרשמת שתיקה בין בני המשפחה אודות הנושא, אם כי הליכים בעניין וויוחים בקרב בני המשפחה מתנהלים כבר מזה זמן רב.

נוסח הצוואה
שלום וברכה וישע רב

הנני חוזר ומאשר בזה את אשר כתבתי כבר לכם מספר פעמים לאחרונה, (בכ״ח אדר ב תשנ״ז, ובכ״ה תשרי תשנ״ח, ובי"ב טבת תשס"א, ובט״ו טבת תשס״ב) לאחר שנודע לי כי מכתבים אלו אבדו בפריצה למשרדך.

א. ראשית, הריני חוזר ומאשר כי כל פעולותיו של בני יקירי ר' משה שליט"א בכספים העומדים לרשותי, הן בחשבונות הבנק שעל שמי, הן במזומנים, הן בשיקים הן במכירת וקניית נכסי שלא ניידי או ונכסי דניידי, וכל כיוצא בזה נעשו על פי רצוני ובקשתי ולית דימחא בידיה.
ב. הדירות והנכסים הרשומים על שם בני הרב משה הי"ו נתונות לו במתנה גמורה בקניין גמור ושלם. יעשה בנם כרצונו ולית מאן דימחיה בידיה.

ג. הריני להבהיר בזה כי נתתי לבני הרב משה במתנה גמורה בקגו״ש (בקניין גמור ושלם. י.ש) כספים אשר ישמשו למטרות הראויות על פי שיקול דעתו ולצורך פעולות אלו נפתח על ידו חשבון על שמו, שנכון לשעת כתיבת שורות אלה הינו בבנק... כספים אלו הועברו על ידי לבני הרב משה הי"ו הן במזומנים הם בשיקים והן בהעברות בנקאיות.
ד. רצוני הוא שכל הוצאות ומכירת הספרים אשר חיברתי ואשר אחבר בעזרת ה' הכל יעשה על ידי בני הרב משה הי"ו והזכויות קנויות לו מעתה ועד עולם. ויעשה בהם כראות עיניו ולית דמאן דימחיה בידיה. ההכנסות ממכירת הספרים הללו ישמשו קודם כל להוצאת ספרים נוספים, והרווחים יהיו בידי בני הרב משה הי"ו וישתמש בהם לפי שיקול דעתו.
ה. כל כתבי היד שכתבתי ואכתוב בעזרת ה' הן הנמצאים בידי הרב גד יזדי או בידי הרב צבי חקק, (העוזר האישי של הרב עובדיה .י.ש) או בידי אחרים כולם שייכים לבני הרב משה היו ויעשה בהם כראות עיניו ואין רשות לשום אדם לעשות בהם כל שימוש.
ו. כל הספרים אשר בספריה שלי הן הרשומים בהם הערות בכתב ידי והן שלא, והן ספרי התורה שבבית הכנסת שעל יד ביתי כולם מסורים לבני הרב משה הי"ו. ויעשה בהם כראות עיניו.

ז. כל האמור לעיל שריר ובריר וקיים מעתה ועד עולם. אבקשך ידידי כי תשמור מכתב זה בידיך הנאמנות וכי תפעל (אתה או שלוחך) כפי הצורך בכל עוז שמבוקשי הנ״ל יתמלא ויתבצע במלוא התוקף

בכבוד רב

עובדיה יוסף

בתחתית העמוד:

י שבט תשע"ב:

אני חותם ומאשר שוב על הדברים הנ״ל

בנוכחות ידידי עו"ד ר' דוד גלס הי"ו

עובדיה יוסף
ש''ס פטירה צוואה מרן הגרע יוסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד