י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

'שליט האמריקני' שב הביתה • התמורה: בכירי טאליבן

השבוי האמריקני בו ברגדאל, נחת בארה"ב לאחר שהוחלף בחמישה אסירים בכירים מהטאליבן • הרפובליקנים זועמים: "אובמה מעודד חטיפות"

בו ברגדאל כפי שצולם בעת שביו
בו ברגדאל כפי שצולם בעת שביו

השבוי האמריקני בו ברגדאל, הגיע הבוקר (ראשון) לארה"ב, לאחר חמש שנים בשבי.

במסיבת עיתונאים בבית הלבן, הציג נשיא ארה"ב ברק אובאמה את השבוי המשוחרר: "סמל ברגדאל החמיץ ימי הולדת וחגים ואת הרגעים הפשוטים עם משפחתו וחבריו", אמר, "אבל הוא מעולם לא נשכח. הוא לא נשכח בידי מדינתו מפני שארצות הברית מעולם לא משאירה את אנשיה ונשותיה במדים מאחור".

אחרי אובמה דיברו הורי החייל. אמו ג'ני הודתה לכל מי שסייע בשחרור בנה. האב בוב פנה לבנו בשפת האפגנים: "אני רוצה לומר לבו שמתקשה לדבר באנגלית – בשם האל, הרחום והחנון - אני אביך, בו. את המורכבות האדירה של המשימה הזו לעולם לא נבין לגמרי. לכל אחד שהשפיע במדינה הזו, בצבא במחלקת המדינה, ממשלות בעולם ואמיר קטאר שתיווך, תודה רבה לכם. אנחנו מתקשים לבטא את המילים אחרי ששמענו על שחרור בננו".

תמורת שחרור השבוי שיחררה ארה"ב את בכירי הטאליבן. ביניהם מי שהחזיק בקשרים קרובים עם אוסמה בן לאדן, חייר אללה וואלי חיירחווה, ששימש כשר הפנים בתקופת שליטת הטליבאן באפגניסטן. עוד שוחררו: מולא מוחמד פאזי, סגן שר ההגנה בטליבאן, מולא נור-אללה נורי, מפקד בכיר בארגון, עבד אל-חאק ואסיק - סגן השר לענייני מודיעין בטליבאן ומוחמד נאבי ראש שירותי הביטחון הכללי בארגון.

השחרור זכה לביקורת מפי הרפובליקנים: "לטרוריסטים יש עכשיו תמריץ חזק לקחת אמריקנים בשבי", הצהירו יו"ר ועדת השירותים המזוינים בבית הנבחרים הווארד מקאון הרפובליקני מקליפורניה והבכיר הרפובליקני בוועדה המקבילה בסנאט, ג'יימס איינהוף מאוקלהומה.
ארה''ב שוחרר טאליבן שבי אפגניסטאן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד