כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

החרדים שוקלים: להימנע בהצבעה לנשיאות

יהדות התורה שוקלת להימנע מהצבעה במירוץ לנשיאות • "אחרי הכל, כל המועמדים תמכו בחוק הגיוס"

רובי ריבלין. צילום: מורן כהן
רובי ריבלין. צילום: מורן כהן

המירוץ לנשיאות: מתברר כי לא מעט ח"כים החליטו כבר באופן עצמאי כיצד עליהם לבחור, אף בניגוד לעמדות ראשי סיעותיהם.

העיתון "ישראל היום" חושף כי בכוונתם של 4 חברי כנסת מסיעת ישראל ביתנו להצביע עבור מועמדותו של ריבלין: השרים עוזי לנדאו, יאיר שמיר, אהרונוביץ ואורלי לוי.

יצויין, כי לוי היא בתו של מי שנחשב עד לפני תקופה קצרה למועמד אפשרי של נתניהו וליברמן - דוד לוי. אך ברגע האחרון החליט שלא להתמודד.

גם השר יובל שטייניץ הנחשב למקורבו של נתניהו, אמר ל'ערוץ 2' כי למרות דברי נתניהו על תמיכתו בריבלין הוא טרם החליט במי יתמוך.

שטייניץ הצהיר כי יערוך בשבוע הקרוב, סבב פגישות עם המועמדים השונים ועל פיה יחליט במי לתמוך. להודעתו של שטייניץ משמעות רבה שכן דווקא הוא הנחשב למקורבו של נתניהו היה צפוי להודיע שיתמוך בריבלין, לאור הודעתו של רה"מ. אך כאמור - מתברר כי הוא טרם החליט במי לתמוך.

ומה במפלגות החרדיות?
אחת מנקודות המפתח בשאלת ההתמודות לנשיאות היא שאלת תמיכת המפלגות החרדיות והאם הודעתו של נתניהו תגרום לשינויים במפת ההצבעות הצפויה.

בסביבתו של יו"ר ש"ס אריה דרעי, מדווחים כי ההתלבטות היא בין מועמדותו של פואד לדליה איציק. ככל הנראה יוכרע לתמוך בפואד.

מנגד, השאלה היא האם כל חברי הכנסת יצייתו להחלטת היו"ר, או יעדיפו את מועמד הליכוד רובי ריבלין הנחשב כמקורב ליו"ר הקודם ח"כ אלי ישי.

לעומת זאת, בסיעת יהדות התורה - הודעתו של ראש הממשלה טרפה את הקלפים לח"כים שתכננו להצביע עבור מועמדותו של רובי ריבלין, משום שעתה היא תחשב הלכה למעשה כתמיכה במועמד של ראש הממשלה.

הסיעה צפוייה להתכנס מחר ולדון באפשרויות השונות. נשקלת אף האפשרות של תמיכה במועמדותה של דליה איציק.

המטרה בסיעה היא להביא לבחירתו של מועמד שמועמדותו נחשבת כמנוגדת לעמדת ראש הממשלה והשותפות הקואליציוניות הבכירות כדי למחות נגד מדיניות הממשלה בשנה האחרונה.

באם לא ימצא מועמד ריאלי שכזה - מספר ח"כים מהסיעה אף מעלים בשיחות סגורות את האפשרות להמנע לחלוטין מהשתתפות בהצבעה.

לדברי גורם בכיר ביהדות התורה, אפשרות הזו הועלתה בשיחות סגורות וככל הנראה היא אף תועלה לשולחן הדיונים בישיבת הסיעה ביום שני הקרוב.

"צריך לזכור", מוסיף אותו גורם, "שגם מההימנעות יהיה מי שירוויח באופן אלקטורלי, וגם זה נלקח בחשבון. אבל הענין המרכזי הוא המסר שיצרב ממהלך שכזה. אצלינו מעולם לא היה ענין גדול בבחירות לנשיאות - ובפרט עתה שהמועמדים השונים תמכו כולם בגלוי בחוק הגיוס כולל פואד, למרות שלא הצביע בעדו".
חרדים איציק נשיאות חכים ריבלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד