כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

שוב: נהגי חברת קווים משבשים את העבודה

שיבושי עבודה בחברת קווים • במודיעין עילית הושבתה תחבורת האוטובוסים עד 10 • ח"כ אשר פנה למנכ"ל משרד התחבורה

אוטובוס של חברת קווים הבוקר. צילום: בחדרי חרדים
אוטובוס של חברת קווים הבוקר. צילום: בחדרי חרדים

שוב שיבושים בקווי האוטובוס של חברת קווים. הבוקר (ראשון), התעוררו תושבי מודיעין עילית, רמלה ולוד לשביתה בלתי צפויה נוספת.

לאחר השביתה הקודמת בה לא נגבה תשלום, הבוקר שבתו עובדי החברה שוב. במודיעין עילית נמשכה השביתה עד השעה 10:00 בבוקר וברמלה ולוד היא תימשך לאורך כל היום. מחר שוב צפויים שיבושים.

השיבושים הורגשו במיוחד באשכול רמלה-לוד ואשכול פתח תקוה-בקעת אונו ממנו יוצאים קווי תחבורה לתל אביב.

הנהגים מוחים על סחבת במשא ומתן ובמיוחד נגד סירוב ההנהלה לתוספת שכר. עוד מוחים הנהגים כנגד שעות עבודה ארוכות (13 שעות בממוצע ביום), שיבוץ שרירותי למשמרות, פיצול יום העבודה ללא תמורה, פנסיה מינימלית ולא מספקת והעדר קרן השתלמות.

כזכור, לפני כשבועיים שבתו הנהגים באורח ייחודי- שביתה בה לא נדרשו הנוסעים לשלם בעבור הנסיעה.

חברת קווים איימה על נהגי החברה בתביעות אישיות. "אמנם מדובר בסכסוך עבודה קיבוצי ועל כן אין ערך בתביעה אישית, אך ציבור הנהגים חש מאויים" מסביר ערן חולתא המלווה את הוועד מטעם כוח לעובדים.

לאור האמור נאלץ וועד העובדים לעבור לצורת השביתה המוכרת יותר. "על מנת להמשיך ולצמצם ככל הניתן את הפגיעה בנוסעים נמנעו מהפעלת שביתה יומית תוך הקפדה שלא לגלוש לערב החג", אומרים בוועד העובדים.

על רקע השביתה ומצוקת התושבים, פנה הבוקר ח"כ יעקב אשר למנכ"ל משרד התחבורה ע"מ שיפעל בכל הכלים העומדים לרשותו בכדי למנוע את המשך העיצומים מחר בחברה הפוגעים פגיעה קשה בתושבים הנזקקים לתחבורה הציבורית. מנכ"ל המשרד, עוזי יצחקי, הבטיח כי יבדוק את הענין וינסה לפעול ככל יכלתו בכדי למנוע את המשך הפגיעה בתושבים.
שביתה קווים אוטובוסים נהגים וועד העובדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד