ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

נעצר המחבל מפיגוע הירי בבריסל • התאמן בסוריה

מהדי נמוש, בן 29, נעצר בתחנת אוטובוסים במארסיי, על סמך לבושו שתאם את התיעוד ממצלמת האבטחה של המוזיאון היהודי בבריסל • ברשותו נמצא רובה קלצ'ניקוב ואקדח • לפני כשנה התאמן עם גורמי ג'יהאד בסוריה, ומאז התנהל אחריו מעקב על ידי הרשויות בצרפת • גורמים במשטרה הצרפתית: "לפי כל הנתונים - זה הרוצח"

צילום ממצלמת האבטחה
צילום ממצלמת האבטחה

האם נלכד הרוצח? בסוף השבוע נעצר במארסיי, חשוד בביצוע פיגוע הירי במוזיאון היהודי, כך דיווחה הבוקר (ראשון) סוכנות הידיעות הצרפתית AFP.

לפי הדיווח נעצר החשוד בירי, כאשר ברשותו רובה קלצ'ניקוב מקוצר, ואקדח מהסוג ששימש לירי במוזיאון היהודי.

לחץ כאן לצפייה בסלולר ובטאבלטים


החשוד הינו מהדי נמוש, בן 29. שנעצר בתחנת אוטובוסים במארסיי - בתוך אוטובוס שעשה את דרכו מאמסטרדם דרך בריסל - על סמך לבושו: הוא חבש את אותו הכובע ונעל את אותם הנעליים שאיתם נראה לכאורה בצילומי האבטחה בבריסל. לפי גורמים במשטרה הצרפתית הנתונים מוכיחים שמדובר ברוצח.

על גופו גם נמצאה מצלמת GoPro, עובדה התואמת את חשד המשטרה בבריסל כי הוא תיעד את פיגוע הירי במוזיאון היהודי.

לפי הדיווח, החשוד שהה בסוריה עם אנשי ג'יהאד בסוריה בשנת 2013, ולכן היה מעקב אחריו.

ביום ראשון שעבר פרסמה המשטרה בבריסל את התיעוד של המחבל ממצלמות האבטחה של המוזיאון. בתמונות הוא נראה עם כובע מצחייה, ומחזיק בידו רובה מסוג קלצ'ינקוב.

שמעון ד. תושב אנטוורפן אומר בשיחה ל'בחדרי חרדים' כי מעצרו של מהדי נמוש, זו אנחת רווחה של כלל הציבור שהיה בלחץ מאז הרצח הנורא.

"אמרו לנו כאן שמחר יסירו את האבטחה המוגברת שמורגשת בכל נקודה יהודית. אני מקווה מאוד שלא יהיו לנו תקריות נוספות".

נשיא צרפת, פרנסואה הולנד מסר כי החשוד נעצר מיד כשדרך על אדמת צרפת. הוא התייחס גם לדיווחים כי החשוד התאמן בסוריה ואמר "אנו נעשה הכל על מנת לעקוב אחר פעילי ג'יהאד, ונרתיע אותם מלפגוע".

מפקדת שירות משטרת המטרופולין של לונדון (הסקוטלנד יארד) הודיעה אמש שקצינים מהמחלקה ללוחמה בטרור (SO15) עצרו גבר בן 19 בחשד שביצע פעולות הכנה לקראת פיגועי טרור - ההאשמות המדויקות וזהותו של האיש טרם פורסמו אך גורם בסקוטלנד יארד סיפר שהוא נעצר אתמול בנמל התעופה הית'רו בלונדון וכי הפעילות בה עסק אינה מהווה סכנה מיידית.
ירי חשוד בלגיה בריסל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד