כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

מכה לאיציק: איווט בעד חופש הצבעה לנשיאות

יו"ר ישראל ביתנו טרף את הקלפים והודיע על הענקת חופש הצבעה לחברי סיעתו במירוץ לנשיאות • גם בימין נרשמת התנגדות עזה למועמדותה, ייתכן שתפרוש

ליברמן. צילום: פלאש90
ליברמן. צילום: פלאש90

מכה לדליה איציק: שר החוץ אביגדור ליברמן, הודיע היום (ראשון), כי הוא בעד מתן חופש הצבעה בבחירות לנשיאות לחברי סיעתו.

בכך שם ליברמן קץ לשמועות ולפרשנויות כי הוא תומך לתמוך במועמדותה של איציק.

בפתח ישיבת הממשלה אמר ליברמן את הדברים והוסיף כי מחר הסיעה תתכנס ותגבש את המלצתה באופן סופי אך עמדתו היא להורות על חופש הצבעה. "מבחינתי העברתי דף ואני לא מתכוון להתעסק אפילו שנייה אחת בנושא הנשיאות", אמר שר החוץ, "אני מקווה שזו תהיה בסופו של דבר החלטה של חברי הכנסת בישראל ביתנו וכל אחד יעשה מה שהוא מבין. אני יודע במי אני לא אבחר, אבל עדיין לא יודע במי אתמוך".

כזכור, ליברמן ונתניהו פעלו במשותף בכדי לנסות ולהביא להצבת מועמד אחר כנגד מעמדותו של ריבלין שנחשב כמועמד שאינו רצוי עליהם.

לאחר שהרשימות נסגרו וליברמן ונתניהו לא הציבו מועמד משלהם נשמעו הערכות שונות כאשר בסופו של דבר נתניהו הודיע על תמיכתו בריבלין.

אך בסביבתו של ליברמן הגיבו כי נתניהו אפילו לא עדכן את ליברמן קודם פרסום ההודעה.

בסוף השבוע העריכו גורמים בישראל ביתנו כי ליברמן יודיע על תמיכה בדליה איציק ובכך יהווה מוקד כח עבורה, שיגרום למועמדותה להפוך לריאלית ולהביא לתמיכה נוספת מסיעות אחרות לאחר שסיעתו של ליברמן תתייצב מאחוריה.

על פי הערכה של גורמים בכירים, יתכן והודעה זו אף תגרום לאיציק לשקול מחדש את הכדאיות שבריצתה לנשיאות.

גם בימין מתנגדים לאיציק
המירוץ לנשיאות : על רקע הפרסומים על תמיכה במועמדותה של דליה איציק הנחשבת למועמדת אפשרית גם עבור ח"כים ממפלגות הימין שאינם תומכים בריבלין כודגמת ישראל ביתינו והליכוד ואף ממפלגות חרדיות בהם שוקלים את מועמדותה, נשמעים קולות בימין הקוראים שלא לתמוך בה בין היתר משום שלא שירתה בצה"ל.

יו"ר מליאת מועצת יש"ע עדי מינץ התייחס לאפשרות של תמיכה באיציק ע"י ח"כים מסיעתו של אביגדור ליברמן ויאיר לפיד וקורא להם שלא לטעות שלא לטעות לתמיכה במועמדת שלא שירתה בעצמה בצה"ל בו בזמן שאלו נלחמים בציבור החרדי על כך שלא שירת. "אתם שחרטתם על דגליכם את את השוויון בנטל, מתכוונים להצביע למועמדות שלא שירתה בצה"ל".

בדברים שכתב בדף הפייסבוק האישי שלו, הזכיר מינץ את הנשכחות. "ניתן כשירות לאנשי "יש עתיד" ולאנשי "ישראל ביתנו" שהובילו את חוק הגיוס ומתלבטים למי לתת את קולם בבחירות לנשיאות המדינה". כתב מינץ.

"אתם שחרטתם על דגלכם את השוויון בנטל, ואת חשיבות הגיוס לצה"ל, בוודאי תרצו שהנשיא הבא של מדינת ישראל, שחייב לשמש דוגמא לנוער, יהיה מי שמהווה בעצמו דוגמא אישית לנוער, ושירת/ה את עם ישראל בצה"ל, או לכל הפחות בשירות לאומי".

מינץ התייחס לפרסומים על כוונתם של לפיד וליברמן לתמוך באיציק לתפקיד נשיאת מדינת ישראל: "ובכן, דליה איציק כשסיימה את בית הספר התיכון החליטה לדלג על השירות – אכן דוגמא לנוער של היום...". כתב מינץ.

מינץ הוסיף ופירט למה על ליברמן ולפיד, אין לתמוך באיציק: "אתם שחרטתם על דגלכם את דגל ניקיון הכפיים של משרתי הציבור, בוודאי שלא תסכימו שמי שיכהן בנשיאות המדינה יהיה מי שהצהיר הצהרת כוזבת". "ובכן", המשיך מינץ, "דליה איציק פטרה עצמה משירות בצה"ל תוך הצהרה שהיא דתית..."

גם למקרה שאכן טעונה היה נכון, התייחס מינץ: "אגב, חלק ניכר מבנות הציונות הדתית, אמנם מצהירות שהן דתיות, אבל במקום לשרת בצה"ל הן משרתות שנתיים בשרות לאומי משמעותי".

כזכור, לפני כשבועיים, קרא מינץ למאה ועשרים חברי הכנסת לתמוך ביו"ר הכנסת לשעבר ח"כ רובי ריבלין לנשיאות המדינה. כאמור, כעת, לאור הפרסומים על כוונותיהם של ליברמן ולפיד לתמוך באיציק לתפקיד, מסביר מינץ למה על אלו שמייצגים את הציבור בכנסת, לבחור במי ששמש דוגמא לציבור.
חופש איציק ריבלין ליברמן ניאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד