ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

אגו"י: "האדמו"ר אוהב כל יהודי"

סערה זוטא שהתפתחה עקב נאומו של האדמו"ר מנובומינסק נגד האורתודוכסים הליברליים, גרמה לאגו"י לפרסם התנצלות • הפרטים

האדמו"ר מנובומינסק בדרשתו בדינר אגו"י
האדמו"ר מנובומינסק בדרשתו בדינר אגו"י

אגו"י של אמריקה פרסמה ביום שישי תגובה רשמית למאמר מתקיף שפרסם עיתון הניו-יורק פוסט, על דברים שאמר נשיא מועצת גדולי התורה של אמריקה נגד הרפורמים והקונסרבטיבים ובעיקר נגד התנועה החדשה "אורתודוקסיה פתוחה" בראשות הרב אבי וייס העומד בראש המכון העברי ריברדייל ואשר לפני שנה הסמיך רבנית לרבנות.

כותב הטור בניו-יורק טיימס האשים את ראש העיר ביל דה בלאזיו שעלה לנאום מיד לאחר נאומו של הרב, על שלא הגן על התנועות הרפורמיות והקונסרבטיביות שעליהן נימנים מרבית היהודים באמריקה, ושמרביתם אף תמכו בו לראשות העיר.

הטור הפובליציסטי התגלגל ככדור שלג והתקשורת הלא יהודית הסתערה על לשכת ראש העיר, ובמקביל על אגו"י ודרשה תגובה, התנצלות.

איש יחסי הציבור של אגו"י של אמריקה יוסף רפפורט אמר כי ראש העיר כלל וכלל לא הבין את דבריו של נשיא מועצת גדולי התורה שנאמרו באנגלית מתובלת באידיש, וראש העיר גם לא הקשיב לדברים אלא שוחח באותה עת עם ראשי אגו"י שישבו לצידו.

לשכת ראש העיר סירבה להגיב, אבל אגו"י מיהרה לפרסם "הבהרה" רשמית כדי להוציא את ראש העיר מהמבוכה. בהבהרה נאמר בין היתר "האדמו"ר מנובמינסק התבטא על האידיולוגיה של היהדות הרפורמית והקונסרבטיבית, אבל לא על היהודים הרפורמים או הקונסרבטיבים, האדמו"ר אוהב כל יהודי באשר הוא".

"האדמו"ר התמקד בתנועה שמכנה את עצמה "אורתודוקסיה פתוחה" אשר חצתה את גבולות הקריטריונים הבסיסיים של עקרי הדת. האדמו"ר חזר והדגיש את העקרונות הבסיסים הברורים שקבעה תנועת אגו"י של אמריקה, שהוקמה לפני קרוב למאה שנים, בנושא היהדות הרפורמית והקונסרבטיבית, אשר המציאות הדמוגרפית הכואבת הוכיחה כי אין כל עתיד יהודי לתנועות האידיאולוגיות שנטשו את עיקרי הדת היהודית מדור לדור".

"הקהילה היהודית האורתודוקסית בראשות הרב פרלו נשיא מועצת גדולי התורה אוהבים ודואגים לכל יהודי גם אם הם הוטעו ע"י מנהיגים רוחניים. אגודת ישראל סבורה כי חובה על מי שגורל אחיהם יהודים והעתיד היהודי חשוב לו להסב את תשומת לבם לסכנות שבסטייה מהיהדות המקורית, כדי לעצור את העליה הגדולה בנישואי תערובת ובהתבוללות של יהודים".
ארהב אגודת ישראל נובומינסק ליברליים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד