כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

פוטין התערב, ומבחני בתי הספר היהודיים נדחו

משרד החינוך הרוסי נענה לפניית רבה של רוסיה הרב בר'ל לאזאר, ודחה את מועד המבחנים שחלו בחג השבועות • כל הפרטים

פוטין התערב, ומבחני בתי הספר היהודיים נדחו

משרד החינוך הרוסי נענה לפניית רבה הראשי של רוסיה הגר"ב לאזאר, לדחיית מועד המבחנים שחלו בחג השבועות.

מבחני הבגרות הממלכתיים בכל בתי הספר ברוסיה, נועדו השנה להתקיים בשבת ובחג השבועות. עובדה זו הדירה שינה מעיניו של הגר"ב לאזאר, מאחר שברוסיה כיום, קיימת רשת ענפה של בתי ספר יהודיים "אור אבנר" ובה אלפי תלמידים. בנוסף לכך, תלמידים רבים במוסדות ההשכלה השונים ברוסיה התקרבו לשמירת התורה והמצוות ומפני קדושת השבת והמועדים, נמנעים הם מלערוך את המבחן הנדרש על-פי חוק.

הגר"ב לאזאר שוחח על-כך עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שהביע את דעתו באופן ברור, שיש להתחשב ביהודים ולתת להם אפשרות לשמור על המסורת ועל שמירת התורה והמצוות. הנשיא ביקש משר החינוך לטפל בנושא ולמצוא פתרון לבעיה.

שר החינוך וראשי משרדו נענו לפנייה הנרגשת, ובמכתב שנשלח מלשכת השר לרבה של רוסיה, נכתב:

"כבוד הרב הראשי. משרד החינוך והמדע דן בבקשתך לגבי עריכת הבחינות הממלכתיות ומודיע בזה: הפדרציה הרוסית היא מדינה חילונית (לפי סעיף 14 של הקונסטיטוציה של הפדרציה הרוסית), מצהירה על מדיניות האופי החילוני של החינוך הממלכתי ומבטיחה אותו בארגונים ממלכתיים ומקומיים, שמבצעים את הפעילות החינוכית... אך לאור פנייתך, תלמידים ובוגרים אשר אינם יכולים לגשת לבחינות הממלכתיות מסיבות דתיות, יוכלו לגשת לבחינה הממלכתית הכללית שתיערך ב-16 ביוני..."

המכתב התקבל בסיפוק ובקורת רוח בקרב המוני התלמידים היהודים, שיוכלו לחגוג את החג הקרב ובא כראוי, מבלי לפגוע בקדושת החג ובזכותם האלמנטרית כאזרחים שווי זכויות.

יש לציין, כי לפני חמש שנים בדיוק, נענה נשיא רוסיה דאז, דימטרי מדבדב, לבקשה דומה מאת הרב הראשי, ופעל באופן מיידי לדחיית המבחנים עבור התלמידים היהודים

הרב לאזאר יחד עם נשיא רוסיה פוטין


רוסיה מבחנים שבועות הגרב לאזאר ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד