א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

אלי ישי לרה"מ: תנגיש את ההשכלה הגבוהה לחרדים

יו"ר ש"ס לשעבר שיגר מכתב לרה"מ ולשרים: "היעדר מלגות ייחודיות לציבור החרדי סוגר בפניהם אפשרויות לימודים ותעסוקה"

היו"ר לשעבר ישי
היו"ר לשעבר ישי

ח"כ אלי ישי שיגר לפני זמן קצר מכתב לרה"מ, לשר האוצר, לשר החינוך ולשר בנט ובו קורא להם לקדם הימצאותן של מלגות ייחודיות לאוכלוסייה החרדית ובכך להנגיש את מוסדות ההשכלה הגבוהה לאוכלוסייה החרדית, דבר שיפתח בפניהם מגוון רחב של אפשריות תעסוקה.

לטענת ישי, כיום אין בנמצא מלגות שכר לימוד ואין מלגות קיום במהלך הלימודים מטעם הממשלה קיימות הלוואות מותנות שצעירים חרדיים, כמו רוב הסטודנטים בישראל, חוששים לקחת. לכן הן אינן מסייעות בהנגשת ההשכלה הגבוהה לאוכלוסיה זו.

עוד אומר ח"כ אלי ישי, על אף הצהרותיה של הממשלה הנוכחית כי היא פועלת ללא לאות ע"מ לשלב את האוכלוסייה החרדית באקדמיה ובתעסוקה, וזאת ע"מ לשפר את מצבם הסוציואקונומי ואת מצבה הכלכלי של מדינת ישראל, בפועל, כאשר צעיר חרדי מבקש לעשות כן, ההיעדר עזרה במימון הלימודים מונע ממנו לעשות צעד זה.

"הממשלה מודעת היטב לצרכים של צעירים חרדים הרוצים להשתלב וישנם גם ארגונים שונים המוכנים לסייע בהשלמת צרכים אלו יחד עם משרדי המשלה.

"בפני הצעירים החרדים ניצב חסם גדול והוא מימון הלימודים להשכלה גבוהה. כיום אין מלגות שכר לימוד ואין מלגות קיום במהלך הלימודים מטעם הממשלה. לקושי זה יש לתת מענה מתאים ע"י מתן מלגות וזאת על מנת לאפשר לצעירים החרדים ללמוד במוסדות ההשכלה הגבוהה וכן להעניק להם ליווי והכוונה במהלך הלימודים עד להשתלבותם בתעסוקה איכותית."

במכתבו מוסיף ישי כי הוא מודע ללא מעט מקרים של אי קבלת חרדי לעבודה לא משום היעדר כישורים וידע כי אם בשל היותו חרדי.

בסיום מכתבו, כותב ח"כ אלי ישי, כי ישמח לשבת עם כל שר ובעל תפקיד ולהציג בפניו נתונים ומחקרים שנאספו בשנים האחרונות בתחום רגיש זה.
ישי השכלה גבוהה נתניהו מכתב שרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד