י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

זק"א ת"א נפרדה מפרופ' רוני גמזו • צפו

לאחר שהובילו את מבצע 'מנוחה בכבוד' לקבורת רקמות, ערכו בזק"א ת"א אירוע הוקרה למנכ"ל משרד הבריאות הפורש פרופ' רוני גמזו

זק"א ת"א נפרדה מפרופ' רוני גמזו • צפו
אסף ברזינגר לוגסי

באירוע חגיגי וצנוע אירחה זק"א תל אביב את מנכ"ל משרד הבריאות הפורש פרופ' רוני גמזו, בבסיס המתנדבים בתל אביב כאות הכרת הטוב והוקרה למנכ"ל שהוכתר כאיש חסד של אמת על התהפוכות שהוביל ביד רמה בתחום, במסגרת הובלת מבצע "מנוחה בכבוד" בו הובאו אלפי רקמות שנשמרו במשך שנים במכון לרפואה משפטית באבו כביר, לקבורה בכבוד.

תחילה נערך סיור במבנה רידינג ובמשרדי זק"א תל אביב, במהלכו הוצגו למנכ"ל אמצעים לפעילות היחידה ומצגת על פעילותה.

הרב יעקב רוז'ה, רב זק"א ונציג הרבנים הראשיים לישראל במכון לרפואה משפטית ציין את ההיבט היהודי של מידת הכרת הטוב אשר אין ספק שאירוע זה מביא זאת לידי ביטוי לאיש נחוש ואמיץ שהביא לפתרון בעיה לאומית שנמשכה שנים והיא תירשם על שמו בציפורן של זהב בספר דברי ימי ישראל כצעד היסטורי לכבוד המת.

דבר ברכה בשבח שיתוף הפעולה עם זק"א תל אביב השמיע רב משטרת ישראל במחוז ת"א רפ"ק הרב אליהו קב, שהזכיר כמה מקרים בהם טיפלו מתנדבי זק"א באנשי משטרה שנפטרו ועברו דרך המכון ועשו זאת בכבוד ובמקצועיות לתפארת כולנו.

כן השמיע דברים מנהל המכון הלאומי לרפואה משפטית ד"ר חן קוגל, ששיבח את מנכ"ל משרד הבריאות על העקביות בהובלת המבצע יחד עם אנשי זק"א תל אביב המסייעים בכבוד המת בשגרה ובחרום במכון הלאומי לרפואה משפטית בכל ימות השנה.

מנכ"ל זק"א תל אביב הרב צבי חסיד, גולל את כל השלבים עד לביצוע המבצע של קבורת הרקמות ואת הסיבה לאירוע המיוחד לכבודו של המנכ"ל. בדבריו אמר לפרופ' גמזו: "הייתה זו משימה בלתי אפשרית לגשר בין כל הגורמים הקשורים לנושא כמו הפרקליטות, הסנגוריה הציבורית, משטרת ישראל, חברות הקדישא, המשרד לשרותי דת והמכון ואתה הובלת זאת עד לביצוע, בחריצות ומיומנות שהביאה להחלטה המוסכמת של קבורת הרקמות על ידי זק"א תל אביב במבצע לוגיסטי לאומי הכרוך במשאבים רבים".

"היית זמין בכל שעה, וכל שאלה והתלבטות של הצוות שהוקם במשרד הבריאות לביצוע המבצע הבאת לפתרון מיידי. כך גם בנושאים אחרים של כבוד המת כל פניה שנעשתה אליך נענתה בכל שעה".

בסיכום השמיע דברים נרגשים פרופ' גמזו ואמר כי בדרך כלל מזמינים אותו כשהוא נכנס לתפקיד וכאן זה נעשה בסוף במטרה ברורה להודות, ועל כך הוא מודה לזק"א תל אביב.

בדבריו ציין כי הבחירה בזק"א תל אביב לביצוע הקבורה הייתה נכונה והוא גאה בכך שאלפי קבורות עברו בשקט, ללא פרסום וללא בעיות.

בסיום האירוע הוענק למנכ"ל הפורש מזכרת הוקרה "תפילת הרופא" מעוצבת.

באירוע השתתפו: מפקד זק"א תל אביב רפ"ק לחיים נוגלבלט, סגנו פקד חיים לורבר, הרב חיים רכניצר, ירמי נוילנדר, קמב"צ זק"א יצחק שינפלד, מפקד יחידת הג'יפים נחום קהלני וראשי צוותים בזק"א תל אביב שעמלו על ביצוע מבצע "מנוחה בכבוד".

צילום: אסף ברזינגר לוגסי




















זקא גלריה משרד הבריאות גמזו פרידה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד