כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

למרות המעצר: אבטחה בבלגיה עד אחרי שבועות

למרות מעצרו של מהדי נמוש, החשוד בביצוע הפיגוע, האבטחה במוסדות היהודים תישאר עד אחרי שבועות • וידאו

צילום: Jiri Bergs - 112antwerpen
צילום: Jiri Bergs - 112antwerpen

האבטחה בבתי הכנסת ובמוסדות היהודים באנטוורפן, הייתה אמורה להיפסק מחר (ב), בעקבות מעצרו של מהדי נמוש, החשוד בביצוע פיגוע הירי במוזיאון היהודי בבריסל.

אולם לאחר שהתקיימה הערכת מצב משטרתית מחודשת, הוחלט להותיר את האבטחה כמו שהיא, עד ליום חמישי, לאחר סיום חג השבועות.

על פי דיווחים בבלגיה, הסיבה לכך נעוצה בכך שהמשטרה הבלגית עיכבה שני בני אדם, שמהדי נמוש התארח בביתם, בסמוך לגבול בלגיה וצרפת.

נמוש בן 29 אזרח צרפת, הודה בסרטון וידאו שצילם כי הוא האחראי לפיגוע במוזיאון היהודי בבריסל, ומעריכים כי הוא פעל בהשראתם של קיצונים אסלאמיים הנלחמים במשטר הסורי.

נמוש הוא ממוצא אלג'יראי, תושב רוביי בצפון צרפת ובסמוך לגבול עם בלגיה, נעצר על פי הדיווחים ביום שישי בתחנת האוטובוס סנט צ'רלס במרסיי על ידי אנשי המכס, כשהיה באוטבוס שיצא מבריסל וחלף באמסטרדם. חשדם של אנשי המכס התעורר עוד לפני שבדקו את תיקו האישי, היות וסירב לפתוח את תיקו בפני המוכסים. בתיק אותרה מצלמה מסוג GoPro, רובה מסוג קלצ'ניקוב ורובה נוסף, כובע ונעליים, כפי שנראו בסרטון שתיעד את הרצח שפירסמה משטרת בלגיה.

התובע הכללי של צרפת, פרנסואה מולאן, אומר כי נמוש נכלא בעבר כמה פעמים, ובסך הכול בילה 5 שנים במאסר. בסרטון הווידאו שנתפס ברשותו נראים הבגדים שלבש המחבל ונשמע קולו האומר שהוא העומד מאחורי הפיגוע. לדבריו, ניסה לתעד את הירי במוזיאון במצלמת הווידאו שלו אך לא הצליח בשל תקלה.

האבטחה באנטוורפן. צילום: Jiri Bergs - 112antwerpen
מחבל וידאו אבטחה בלגיה בריסל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד