כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

לילה לא שקט: צה"ל תקף בעזה ובגבול סוריה

חמאס ירה רקטות, ומהעמדה הסורית נורתה פצצת מרגמה, בצה"ל הגיבו בירי חוזר: "לא נסבול פגיעה" • 10 מבוקשים נעצרו הלילה

חיילים, צילום: דו"צ
חיילים, צילום: דו"צ

חיל האוויר תקף הלילה 2 מטרות של חמאס ברצועה בתגובה לירי רקטות, ובצפון ירתה ארטילריה של צה"ל לעבר עמדה סורית בתגובה לנפילת פצמ"ר בשטח ישראל.

מעמדה של צבא סוריה בצפון נורתה פצצת מרגמה הלילה לעבר מוצב צה"ל בחרמון, והתפוצצה בסמוך לו. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. ההערכה בצה"ל היא כי מדובר בירי בודד אך מכוון.

בעקבות כך, הוחלט על ירי ארטילרי לעבר אותה עמדה. לא ברור עדיין אם היו נפגעים במוצב הסורי.

אמש (ראשון) בשעות הערב והלילה נורו מספר רקטות מרצועת עזה לעבר הישובים הקרובים. הרקטות התפוצצו בשטחים פתוחים ולא היו נפגעים או נזק.

בעקבות כך, חיל האוויר תקף הלילה סמוך לשעה 4:00 שני מוקדי פעילות טרור, בדרום רצועת עזה ובמרכזה. זוהו פגיעות מדויקות במטרות.

"צה"ל לא יסבול ניסיונות פגיעה באזרחי מדינת ישראל ובחיילי צה"ל ויפעל כנגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל. ארגון הטרור חמאס הוא הכתובת ועליו האחריות",כך לשון ההודעה של דובר צה"ל.

במהלך הלילה עצרו כוחות צה"ל באיו"ש 10 מבוקשים: בג'נין נעצרו 3 מבוקשים. בקרוות בני חסן, דר' מז' לקלקיליה, נעצר מבוקש. בראס כרכר, צפ' מע' לרמאללה, נעצר מבוקש. בעין קיניא, צפ' מע' לרמאללה, נעצר מבוקש. באל-עיידה, צפ' מע' לבי"ל, נעצרו 4 מבוקשים. המבוקשים הועברו לחקירת כוחות הביטחון.

בעקבות הירי מסוריה, צה"ל הגיש תלונה לכוח משקיפי האו"ם בגולן.

התקיפה האחרונה של צהל ברצועה, היתה לפני כחודשיים בסוף אפריל, דקות לאחר ההודעה הפלסטינית על הסכם בין חמאס לפתח. בתקיפה בבית להיא בצפון הרצועה, נפגעו שבעה ונפצעו בינוני.

צהל מבוקשים תקיפה עזה סוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד