כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

דרעי וגפני נגד לפיד: מי הטעה את היועץ המשפטי?

תכנית 0% מע"מ הגיעה לוועדה לביקורת המדינה וזכתה למתקפות • דרעי: "מישהו פה הוטעה"; גפני: "מתנצל בפני הערבים"

גפני, פלאש90
גפני, פלאש90

הבוקר (א) התקיים דיון בוועדה לביקורת המדינה בנושא תכניתו של לפיד להטבת ה0% מע"מ, בדיון השתתף יו"ר ש"ס דרעי שתהה בקול מי זה שחשב כי יש דירה שמחירה פחות מ-600 אלף ש"ח. דרעי שאל אם יכול להיות שהטעו את היועץ המשפטי, ואולי הטעו את לפיד?

כזכור, יו"ר ש"ס אריה דרעי הצהיר לפני כשבועיים במליאת הכנסת כי ידרוש מיו"ר הוועדה לקיים דיון בנושא. השתתפו נציגי האוצר, משרד השיכון ומבקר המדינה עצמו שהגיע בכדי להשתתף בדיון.

יוזם הדיון, דרעי עצמו, פתח את דבריו וציין כי הדיון אינו נוגע לעצם ההחלטה על העדפת יוצאי צבא, אך. למרות זאת הוא דורש לקיים את הדיון בשל השאלה החמורה על תהליך קבלת ההחלטות שהביא את הנתון של 600 אלף ש"ח שהביא לפרסום התכנית.

"מי שהעביר את הנתון הזה ליועץ המשפטי" פתח דרעי "ידע שזה לא קיים. היועץ עצמו אמר "אני לא איש נדלן".

"אז כיצד יכול להיות שדבר כזה - כמו נושא הדיור - שהוא בנפשו של כל הורה וכל זוג צעיר מישהו מטעה את היועץ המשפטי? האם המטרה של מי שהטעה אותו היתה בכדי ליצור כותרות סביב הענין הזה? האם בנושא כזה שהוא בנפשו של אדם בישראל מישהו החליט ליצור כותרות? זו רק דוגמא קטנה לשקיפות של הנושא הזה של קבלת ההחלטות", המשיך דרעי, "אני מבקש שיבדקו את תהליך קבלת ההחלטות הללו. האם הטעו רק את היועץ המשפטי? האם הטעו גם את לפיד? מי הגורם שהביא את הנתונים המוטעים הללו?"

בהמשך הדיון נבדקה התנהלותו של משרד האוצר כאשר עו"ד יואל בריס, היועמ"ש של המשרד אף רמז בדבריו כי אנשי לשכתו של שר האוצר לפיד היו מעורבים בגיבוש ההצעה וסכומי מחירי הדירות הנדרשים בכדי לקבל את ההטבה.

בנוסף, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד אבי ליכט הצהיר על כך שסכום זה של 600 אש"ח אינו מקובל על לשכת היועץ המשפטי וכי מדובר בסה"כ בתזכיר חוק שעדיין נצרך לעיון הציבור.

מבקר המדינה יוסף שפירא שנאלץ לעזוב את הדיון באמצע הבהיר כי אכן נדרשת בדיקה לתהליך קבלת ההחלטות וכי הבדיקה תיעשה בשבועות הקרובים.

ח"כ גפני שהשתתף אף הוא בדיון התייחס לשיקולים שעמדו מאחורי תהליך קבלת ההחלטות. "שר האוצר גמר עם הענין של חוק הגיוס, והוא צריך "משהו חדש" נגד החרדים. בדיוק לכן הוא הגה את כל הרעיון הזה של 0% מע"מ. התנצלתי בפני הציבור הערבי על כך שגם הם סובלים מהרדיפה של לפיד כנגד הציבור החרדי. הוא לא מתכוון כלל נגד הערבים, הם סתם נכנסו שלא באשמתם".

גפני התייחס לדברי נציג משרד האוצר שהסביר כי מדובר במדיניות של הטבה מדורגת עבור אוכלוסיות שונות וכינה אותה "מדיניות אפרטהייד". "משמעות ההחלטה הזו", תקף גפני, "היא ליצור שכונות לעשירים ושכונות לעניים. זו החלטת ממשלה להפוך את מדינת ישראל למדינת אפרטהייד."

בסיום דבריו התייחס גפני לדברי המשנה ליועץ המשפטי והפנה את האשמה לכיוונו של היועץ המשפטי בכך שלא עצר את לפיד. "שר האוצר פנה ליועץ המשפטי וביקש לעשות מסיבת עיתונאים. לא הייתי בטלפון ולא שמעתי, אבל זהו תהליך קבלת החלטות.

"היה צריך לעשות עבודת מטה מסודרת בכדי לקבוע שזהו סכום ההטבה. האם מישהו לקח בחשבון את העלויות של התוכנית הזו? גם אם כולם היו יודעים את ההשלכות החמורות של ההחלטה הזו, כולם היו שותקים. כי אנחנו בדיקטטורה." סיים גפני.
גפני מעמ לפיד דרעי אמנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד