י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הרב שטיינמן: להפסיד ממון, ולא ללמוד לתואר

כך ענה הגראי"ל שטיינמן לשאלתו של הרב וולף מנהל הסמינר בב"ב, לגבי בנות שאלה שמממנים להן את הלימודים, דורשים שיעשו תואר • אין להתיר להן, ואף הפסד ממון גדול הוא לא סיבה להתיר • בסמינר לא משלימים לתואר ע"פ הוראת גדולי ישראל • אמש השתתף ראש הישיבה בכנס למען 'קרן השביעית' בביתו של הגר"ח קנייבסקי • כל הפרטים

הגראי"ל שטיינמן. צילום: משה גולדשטיין
הגראי"ל שטיינמן. צילום: משה גולדשטיין

בימים האחרונים נכנס הרב זאב וולף מנהל סמינר הרב וולף בבני ברק למעונו של הגראי"ל שטיינמן לשאול על בנות סמינר שמממנים להם את לימודיהם ממקורות מסוימים, ואותם המממנים רוצים שיעשו תואר מסוים, שלא עושים בסמינר על פי הוראתם של גדולי ישראל.

אך אצל בנות אלו שאל הרב וולף זה יהיה הפסד ממון גדול, האם יש להתיר להם. הגראי"ל השיב על אתר בצורה חד משמעית שלא להתיר להם, והפסד ממון הוא לא סיבה להתיר.

בתוך כך אמש השתתף הגראי"ל שטיינמן בכינוס למצען 'קרן השביעית' שנערך במעונו של הגר"ח קנייבסקי, הגראי"ל נשא דברים ואמר: "כבר כל כך הרבה שנים זכינו לשמור שמיטה, גם החקלאים, נקוה שגם עכשיו הקב"ה יעזור שנוכל לקיים מצות שמיטה כהלכתה, גם החקלאים וגם הציבור".

"החקלאים בעיקר קשה, הציבור גם קצת קשה, הוא צריך לחשוב דבר זה לאכול, דבר זה לא לאכול, מקום זה כן לאכול, מקום זה לא לאכול, אבל ברוך השם".

"הקב"ה יזכינו שנזכה לשמור שמיטה כהלכתה, כל הציבור גם החקלאים. הקב"ה יעזור שנזכה ג"כ לבנין בית המקדש שאז יהיה "דאורייתא", היום לא יודעים אם זה דאורייתא, אז יהיה שמיטה דאורייתא".

לאחר שחזר הגראי"ל לביתו נכנס המיליונר הרב שמעון גליק והגראי"ל סיפר לו בקורת רוח, שהתקיימה כעת אסיפה בבית ר' חיים לחיזוק השביעית.
לימודים תואר קרן השביעית הגראיל שטיינמן שמעון גליק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 40 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד