כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

למה לא לאכול מאכלי חלב בחג? • טיפים

חגיגת מוצרי החלב בשבועות אינה משמחת את אלו הרגישים ללקטוז - אך אבחון נכון וכמה כללי אצבע יאפשרו גם להם לקחת בה חלק מבלי לסבול • עבור מי שסובל מרגישות ללקטוז, המחשבה על ארוחה חלבית מפוארת בחג מעוררת דווקא תחושת אי-נוחות

למה לא לאכול מאכלי חלב בחג? • טיפים
שף צ'רלי פדידה

רגישות ללקטוז היא תסמונת קלינית המאופיינת בחוסר היכולת לעכל לקטוז בצורה מיטבית.

הלקטוז - סוכר החלב, נחשב למקור אנרגיה המסייע לגוף לספוג מינרלים שונים כמו סידן, ברזל ומגנזיום. מקורו של הלקטוז בחלב יונקים, ואנו צורכים אותו בעזרת חלב ומוצריו כמו יוגורט, גבינות רכות, גבינות קשות, שמנת, גלידה, עוגיות, עוגות ואף שוקולד. כ-15%־18% מהציבור סובל מתופעת הרגישות ללקטוז, והיא ניתנת לאבחון על ידי בדיקת נשימה למימן. במקרים רבים, המקור לרגישות הוא תורשתי. הסימפטומים של אי-סבילות ללקטוז מופיעים לאחר צריכה של מוצרי חלב ופוסקים במידה שאינם נצרכים.

יוכי עזיז, נטורופתית בכירה בחברת סולגאר, מציעה מספר טיפים שיעזרו לרגישים מביניכם לצרוך מוצרי חלב בחג השבועות ובתפריט היומי, מבלי לסבול מתופעות הלוואי:

1 .אבחון נכון: כאבי בטן, נפיחות ועוד הם תסמינים של אי-סבילות ללקטוז, אך יכולים לאפיין בעיות נוספות במערכת העיכול.

2. מינון מתאים: המחסור בלקטאז שונה מאדם לאדם, ולכן גם התאמתם של מוצרי החלב והכמות הנצרכת שונה מאדם לאדם. בדקו מהו המינון נכון עבורכם.

3. התחילו בקטן: על מנת לבחון את רמת הסבילות ללקטוז התחילו לצרוך כמויות קטנות של חלב ומוצריו, ואחר כך הגדילו את הכמות.

4. בחרו בתבונה: ניתן לבחור מתוך מוצרי החלב את אלה שמכילים פחות לקטוז, למשל חלב דל לקטוז, יוגורט, קוטג‘, גבינות קשות וגבינות שעברו הבשלה.

5.לכו על שילוב: נסו לשלב את מוצרי החלב במסגרת ארוחה מלאה. אכילת מוצרי חלב יחד עם מזונות נוספים גורמת לשחרור איטי של הלקטוז המקל על עיכולו.

6. העדיפו יוגורט: אכלו מוצרי חלב המכילים חיידקים פרוביוטיים פעילים, כמו יוגורט פרוביוטי. חיידקי היוגורט מסייעים בפירוק הלקטוז ומקלים על עיכולו.

7. היעזרו בתוספי תזונה: לפני אכילת מוצרי חלב היעזרו בטבליות Lactase 3500 המכילות לקטאז - אנזים המפרק לקטוז, אשר מקלות על תסמינים של אי-סבילות ללקטוז.

חברת סולגאר מציעה טבליות למציצה המכילות לקטאז, המיועדות להקל בתסמינים של אי- סבילות ללקטוז ובהם: בחילות, ליחה מרובה, כאבי בטן ועוד. מדובר בטבליות מציצה בטעם וניל טבעי, טעימות במיוחד ונוחות לנטילה ומתאימות גם לצמחונים. את הטבליות ניתן להשיג באריזות של 30 בחפיסה. את הטבליות לוקחים אחת למציצה לפני אכילת מוצרי חלב.
אוכל חלבי לקטוז רגישות שבועות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד