י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

נרשמים לנישואין? בואו ל'חברון' או ל'פורת יוסף'

המועצה הדתית בירושלים מקדמת: נציג שיופיע אחת לתקופה בישיבות, כדי לאפשר רישום לנישואין במקום לתלמידים

ישיבת חברון
ישיבת חברון

יו"ר המועצה הדתית בירושלים יהושע ישי הוציא השבוע הנחיה למחלקת רישום נישואין במועצה הדתית, לאפשר לישיבות ואוניברסיטאות בעיר לערוך את רישום הנישואין שלהם בישיבות ובאוניברסיטאות, ולהוציא את רשמי הנישואין של המועצה הדתית פעם בחודש לקמפוסים ולישיבות על מנת לרשום את הבחורים לנישואין באופן מרוכז.

מטרת ההנחיה של ישי נועדה להקל על הבחורים הצעירים העוסקים בלימוד תורה או להבדיל תואר, ולמנוע מהם את הצורך להגיע באופן אישי למועצה ולעמוד בתור.

במכתב ששלח בימים האחרונים לישיבות, מנהל מחלקת נישואין במועצה הדתית הרב דוד בנינו, נכתב כי "בממסגרת הדיונים המתקיימים אצלנו כל הזמן לצורך שמירת קודשי הדת הוחלט לאפשר רישום מרוכז של הבחורים בישיבתכם, מה שיחסוך להם זמן וביטול תורה על ידי נציג שלנו שיבוא אליכם לפי תיאום, (כגון אחת לחודש או אחת לשבוע וכיוצ"ב). שירות זה אינו עולה תשלום כלשהוא, מלבד האגרה הקבועה בחוק".

בין הישיבות שהכינו במועצה הדתית כמקומות בהם יתאפשר רישום בישיבה נמצאות ישיבות 'חברון', 'פורת יוסף', 'עטרת', 'חזון עובדיה', 'מרכז הרב', 'ישיבת הכותל' וישיבות נוספות.

לדברי יו"ר המועצה הדתית, יהושע ישי, בימים הקרובים ייצא מכתב דומה גם לאוניברסיטה העברית ומקומות נוספים שיהיה בהם ביקוש לנושא. בירושלים פועלת רק האוניברסיטה העברית החולשת על שני קמפוסים בהר הצופים ובגבעת רם בהם לומדים אלפי תלמידים, אולם מלבד האוניברסיטה העברית פועלים מכללות נוספות.

יו"ר המועצה הדתית הסביר כי "ציבור הסטודנטים נחשב לסקטור עסוק ועמוס במטלות של לימודים ועבודה ולכן מצאנו לנכון לסייע להם ולאפשר להם שלא לעזוב את ספסל הלימודים, ולבוא אליהם במקום זה.

"אנחנו מעוניינים להקל על הציבור, וזו הייתה עוד הזדמנות להרחיב את הרפורמה של שר הדתות נפתלי בנט וסגן השר הרב אלי בן דהן. במסגרת הדיונים שאנחנו מקיימים באופן שוטף כיצד לשפר את השירות לאזרח עלה הרעיון להקל על הסטודנטים ובחורי הישיבות ולהגיע אליהם באופן אישי ומרוכז, ובשל כך הנחיתי להוציא את זה לביצוע מיידי.

"המטרה שלי היא להנגיש את השירותים לאזרח וזה המשך לשירותים נוספים שהמועצה נותנת, ביניהם פתיחת אולם שמחות בעלות מינימאלית של 250 שקלים עבור אנשים שמעוניינים להינשא באופן מיידי במועצה הדתית ולחסוך את העליות היקרות של אולמות האירועים ואפילו היו מוכנים לוותר על חתונה כדת משה וישראל".
מועצה דתית חברון רישום נישואין לשכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד