ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

אחרי 30 שנה: הר"מ האובד ישוב לישראל

ההיסטוריונים של עולם הישיבות וותיקי סלבודקה זוכרים את עזיבתו לחו"ל של הגרנ"צ שולמן, שכיהן כאחד מראשי הישיבה, על רקע חילוקי דעות - שחלקן נותרו עד היום בחשאי • לאחר 30 שנה בהן מיאן להגיע לישראל, ישוב ארצה בהמלצת רופאיו, יקבע את משכנו בבני ברק, ואף יתפלל ב'יוצאי סלבודקה' • וגם: פרופיל לדמותו

בנין ישיבת סלבודקה. צילום ארכיון: יעקב נחומי
בנין ישיבת סלבודקה. צילום ארכיון: יעקב נחומי

דרמה בישיבת סלבודקה: הגאון רבי נתן צבי שולמן, בנו של ראש הישיבה המנוח הגאון רבי מרדכי שולמן זצ"ל וגיסו של הגאון רבי משה הלל הירש, ומי שכיהן בעצמו כר"מ בישיבה בעבר, צפוי לשוב לארץ לאחר למעלה שלושים שנה מאז עזב את הישיבה והמריא לחו"ל.

תחילתו של הסיפור, לפני שלושים שנה - בשנת תשמ"ב, התפתחו חילוקי דעות בישיבת סלבודקה בינו לבין יתר ראשי הישיבה בצורת דרך הנהגת הישיבה, ובעקבותיהם עזב הגר"נ את הישיבה ותפקידו, ועבר להתגורר בצרפת.

דבר עזיבתו אז היה לשיחת היום בעולם הישיבות, ובפרט בחוגי סלבודקה. רבים מהדברים שגרמו לה לא פורסמו עד כה, וכמו שנהוג לומר בסלבודקא 'מי שיודע לא מדבר, ומי שמדבר לא יודע'.

הגר"נ בן ה -84 נולד בי"ד סיון תר"צ בליטא, לאביו הגאון רבי מרדכי שולמן זצ"ל ולאמו הרבנית מרים ע"ה, בתו של הגאון רבי אייזק שר זצ"ל ראש ומקים ישיבת סלבודקא בבני ברק.

בשנים האחרונות נחלש ובהמלצת רופאיו ובני משפחתו הוא יגיע לארץ לשהות בסמוך לבני משפחתו.
הגר"נ שולמן יתגורר ברחוב רבי עקיבא בבני ברק, ואת מקום תפילתו יקבע בבית המדרש 'אגודת רעים' - יוצאי ישיבת סלבודקה הסמוך לביתו.

דבר הגעתו מעורר התרגשות רבה אצל ותיקי התלמידים בישיבה, שזוכרים את ההיסטוריה ואת דבר עזיבתו, ובכל פעם כאשר הייתה רוחשת שמועה ש'הנה ר' נתן יגיע לישראל לשמחה משפחתית' נערכו, אך הוא עצמו נמנע גם מכך עד לימים אלו.

בנו הגאון רבי יצחק אייזיק שולמן משמש כראש כולל בישיבת סלבודקה.

כיום מכהנים בראשות הישיבה הגרמ"ה הירש חבר מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה', הגר"ד לנדוי, והגר"י שוורץ שמונה האחרונה במקום חמיו ראש הישיבה הגרע"י זקס זצ"ל.
סלבודקא ישיבה היסטוריה צרפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד