י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הייתי שם • טור אישי נרגש על 'גיבורי הכוח'

חקלאים שומרי שמיטה נפגשו עם גדולי ישראל וזכו לעידודם ולברכתם • דוד חברוני התרגש מהמעמד • טור וגלריה

הייתי שם • טור אישי נרגש על 'גיבורי הכוח'
שוקי לרר

הם ישבו נרגשים. דרוכים. החקלאים שבכל ימות השנה מביטים אל שדותיהם, קוטפים פירותיהם ומביטים על אדמותיהם, ישבו צפופים זה לצד זה והביטו אל ארונות ספרי הקודש במעונו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א.

עיני כל נשואות היו אל הדלת, עיני עשרות החקלאים מקדימה, וממבוא חורון, ממושב תירוש ויד בנימין, ישבו שם יחדיו וחיכו לקבל את פניהם של מרנן ורבנן אבירי התורה, אשר הטריחו עצמם ובאו לכבודם של "גיבורי הכוח", החקלאים המכינים עצמם בימים אלו לקראת שנת השמיטה, בבחינת "מי שטרח בערב שבת, יאכל בשבת".

הם, הרגילים בכל ימות השנה לשיח עם משווקים, סוחרים, אנשי השוק וסוחרי פירות האדמה, ישבו וחיכו לרגע הנרגש והמרומם, לו ציפו שש שנים תמימות. הרגע שבו ייכנסו גדולי הדור אל החדר על מנת לברכם, לחזקם, לאמצם ולעודדם לקראת השמיטה. גדולי התורה למען גיבורי הכוח.

ליבות כל הנוכחים פעמו בחוזקה כאשר אל החדר נכנס מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א ויחד עימו מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטינמן שליט"א, החקלאים המשיכו לעמוד דקות ארוכות, ניסו להביט בגדולי התורה ולקבל עוד כמה שניות של חיזוק מהמראה המרומם של זקני הדור וחכמיו.

מרנן שליט"א חיזקו ועודדו את החקלאים על מצוות השמיטה אשר יקיימו, אבל בעיקר קראו לכל יהודי באשר הוא לעזור להם. לתת להם תמיכה, לחזק אותם כלכלית ולתמוך בהם לקראת שנת השבע.

רכזי 'קרן השביעית' ישבו שם בדומיה אך הסיפוק ניכר על פניהם. הם, שמזה חודשים ארוכים מפלחים בכל עיר ועיר, מושב ומושב, את מספר החקלאים המתכננים לשמור שמיטה, ואלו שחושבים על כך בימים אלו, ומתכוננים לקראתה, רגילים לראות את החקלאים יום יום, לדבר עם אנשי האדמה ופשוטי האמונה אשר עיניהם צופיות אל עבר השמיטה בציפייה לראות בחוש את "וציוויתי את ברכתי". כשנסתיימו דברי החיזוק, קמו החקלאים ועברו לקבל את ברכתם האישית של מרנן ורבנן.

גדולי הדור לחצו את ידיהם של כל אחד ואחד מהחקלאים והעבירו לנו את המסר לתת להם, החקלאים, את הכוח לשבות בשנת השמיטה הקרובה.

אברהם קנוט, מגדל חסה מזה שנים, רואה את שנת השמיטה כבר בפתח והוא מלא באמונה תמימה אך מאידך בחשש מה לקראת הבאות, זו שנת השמיטה הראשונה עבורו, והוא אינו יודע כיצד יתפרנס ואיך יכלכל את ילדיו בשנה הקרובה, "הקב"ה אמר לי לשבות, אז אני שובת ממלאכה, בלי ויכוח". אברהם הביט אל עבר זקני הדור יצאים מן החדר, ועיניו דמעו. "לא האמנתי שהרגע הזה יקרה, שאזכה לראות את גדולי הדור באים לקראתי ולקראת חבריי החקלאים, מי אני? אני איש פשוט".

'לא איש פשוט אתה, גיבור כוח הנך' קרא לעברו הגאון רבי ישראל יצחק מנדלזון, נשיא "קרן השביעית" המכיר כל חקלאי כאילו הוא בנו יחידו, "זהו יוסף, עבורו זו השמיטה השלישית. וזהו ברוך, אנחנו ביקרנו אותו לפני חמש שמיטות"... וגיבורי הכוח ישבו נרגשים, מאמינים, מצפים, מעודדים.

צילום: שוקי לרר
































גיבורי כח שמיטה ירח טוקר טור גדולי ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד