י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024

הקבינט בישיבה מיוחדת: סנקציות על הרשות

­הקבינט המדיני-ביטחוני, התכנס לישיבה מיוחדת והחליט לא לנהל משא ומתן עם הממשלה החדשה • נתניהו הוסמך להטיל סנקציות

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

התגובה לממשלת האחדות הפלסטינית: ­הקבינט המדיני-ביטחוני, התכנס היום (שלישי) לישיבה מיוחדת והחליט לא לנהל משא ומתן עם הממשלה החדשה. נתניהו הוסמך להטיל סנקציות על הרשות.

בנוסף, הוחלט להקים צוות שיבחן דרכי פעולה מול המציאות החדשה שנוצרה ברמאללה ועזה, ולקראת מצבים מדיניים וביטחוניים שייווצרו בעתיד.

חברי הקבינט החליטו עוד לפעול בכל הזירות - "לרבות בזירה הבינלאומית" - נגד שיתוף אירגוני טרור בבחירות, ולהסמיך את ראש הממשלה נתניהו להטיל סנקציות נוספות על הרשות הפלסטינית.

הקבינט החליט כי ישראל רואה בממשלה הפלסטינית ובראש הרשות מחמוד עבאס כנושאים באחריות על כל הפעולות הפוגעות בביטחון ישראל ושמקורן ביהודה ושומרון וברצועת עזה. משמעות ההחלטה היא שכל פעולת טרור שתצא מיו"ש ומעזה תספק לישראל עילה משפטית לתבוע את הרשות הפלסטינית.

"אבו מאזן אמר היום כן לטרור ולא לשלום", אמר נתניהו, "זהו המשך ישיר למדיניות סרבנות השלום של אבו מאזן. בעוד שישראל ביצעה צעדים אמיצים וכואבים למען התהליך המדיני וממשיכה להיות מחויבת לשלום, אבו מאזן סירב להאריך את המו"מ, דחה את מסמך המסגרת האמריקני, ממשיך להסית נגד ישראל, הצטרף חד צדדית לאמנות האו"ם ועתה גם כרת ברית עם ארגון הטרור חמאס.

"אבו מאזן כרת ברית עם ארגון החמאס, שאחראי לרצח יותר מאלף ישראלים חפים מפשע, ולירי של אלפי טילים לערי ישראל" הוסיף ראש הממשלה, "ארגון המוכרז כארגון טרור בארה"ב, באירופה, במצרים וברחבי העולם דוחה לחלוטין את תנאי הקהילה הבינלאומית ובהתאם לזה הקהילה הבינלאומית צריכה להתייחס אליו".

שר הכלכלה נפתלי בנט הציע לאמץ בתגובה להתנהלות הפלסטינית את הצעת הריבונות שלו, ובה סיפוח חלקים של יהודה ושומרון לישראל.

"עשרים שנה אחרי הסכם אוסלו ותשע שנים לאחר ההתנתקות אג'נדת המדינה הפלסטינית התרסקה היום לתוך קיר המציאות. ממשלת הטרוריסטים בחליפות שהקימו הפת"ח והחמאס, אותו ארגון אשר באמנתו מופיעים המשפטים המזוויעים אשר קוראים ל'הרג היהודים המתחבאים מאחורי העצים והאבנים', היא ממשלה שאינה לגיטימית", אמר.

לעומת זאת שר האוצר יאיר לפיד הציע לנהוג במתינות: "זה לא זמן להתלהמות אלא לשיקול דעת. אני מציע לחבריי בממשלה לא לאפשר לחמאס להסית את האש בחזרה אלינו בשביל כותרת בזירה הפוליטית הפנימית", אמר.
נתניהו פלסטינים שר החוץ חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד