י"ז אייר התשפ"ד
25.05.2024

יהדות התורה מתלבטת: מה ירגיז את נתניהו?

סיעת יהדות התורה התכנסה כדי לדון בסוגית זהותו של המועמד בו תתמוך הסיעה • ההתלבטות: איך לנקום בנתניהו?

ריבלין הפסיד. צילום: מורן כהן
ריבלין הפסיד. צילום: מורן כהן

המירוץ לנשיאות: סיעת יהדות התורה התכנסה היום (שלישי), כדי לדון בסוגית זהותו של המועמד בו תתמוך הסיעה. כפי שמסתמן הסיעה תתמוך בדליה איציק.

כזכור, בעקבות הודעתו המפתיעה של ראש הממשלה בשבוע שעבר, לפיה הינו תומך בראובן ריבלין, דרש ח"כ יעקב אשר מיו"ר הסיעה אליעזר מוזס, לכנס דיון בשאלת התמיכה במועמדים השונים.

השאלה שעלתה לדיון היתה בעצם כיצד ניתן לפגוע יותר בראש הממשלה: האם לתמוך במועמדותו של ריבלין הנחשב למועמד שאיננו רצוי אישית על נתניהו, או אם לתמוך במועמדים אחרים שאינם מועמדי מפלגת השלטון ובכך בעקיפין לפגוע בנתניהו. "הפגיעה במועמד הליכוד", טענו קולות מסויימים ביהדות התורה, "תביא לכשלונה של סיעת הליכוד ובכך גם בעומד בראשה".

יצויין, כי ח"כ יעקב ליצמן הצהיר כבר לפני זמן מה כי הוא עתיד לתמוך במועמדותו של ריבלין.

למרות זאת דעתם של מרבית נציגי יהדות התורה היתה כי הפגיעה הקשה יותר תהיה דווקא אם מועמד הליכוד הוא זה שיכשל ובכך יועבר מסר של זעם וכאב מול התנהלות הממשלה בראשות הליכוד.

שאלה נוספת שעלתה לדיון בישיבה היא זהותו של המועמד האלטרנטיבי במקומו שלח ריבלין, במידה ויוחלט לא לתמוך בו.

כך גם עלתה השאלה מי המועמד הריאלי שיוכל לרוץ לסיבוב שני מול ריבלין, שעל פי מרבית ההערכות יעלה לסיבוב שני מול דליה איציק או פואד. הדעות בעניין היו חלוקות לכאן ולכאן.

אך בסופו של דבר לטובתה של איציק נטען כי סיכוייה גדולים יותר - משום שבסיבוב שני, תוכל לקבל קולות אף ממפלגות הקואליציה. זאת בניגוד לפואד שלעולם לא יקבל את קולו של אביגדור ליברמן, למשל.

לסיכום הישיבה הוחלט על המשך בחינת האפשרויות הקיימות. במקביל סוכם על בדיקת האפשרות להקמת גוש משותף שיוכל להוביל תמיכה סביב מועמד אחד מוסכם.
נשיא רובי ריבלין ליברמן יהדות התורה שס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד