י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

מפקד המחסום: "זיהיתי שהוא מבצע ירי, והסתערתי"

מחבל פתח באש לעבר חיילי המחסום בצומת תפוח; הם הגיבו והמחבל נהרג; חייל נפצע • בפנים: הרמטכ"ל והפצוע • הפרטים

החייל שנפצע בזירה, צילום: דו"צ
החייל שנפצע בזירה, צילום: דו"צ

הלילה (שני) סמוך לחצות, מחבל הגיע לצומת תפוח ופתח בירי לעבר הלוחמים המוצבים במחסום.

לוחם משמר הגבול מגדוד אלון וחייל צה"ל, הסתערו לעבר המחבל והשיבו בירי לעברו, המחבל נורה ונהרג במקום.

במהלך חילופי האש, נפצע לוחם משמר הגבול, חובשים מתנדבים של איחוד הצלה מסניף שומרון בסיוע אמבולנס צבאי העניקו לו טיפול רפואי ראשוני והוא פונה בהמשך לבית החולים כשהוא בהכרה מלאה, כרגע מצבו מוגדר קל עד בינוני.

הרמטכ"ל רב אלוף בני גנץ שהיה בפעילות מבצעית באיזור, הגיע לנקודה מיד לאחר האירוע. הפעילות המבצעית בראשות מאו"ג איו"ש, תא"ל תמיד ידעי ומח"ט שומרון, אל"ם יואב ירום.

לפני מספר ימים, ביום שישי האחרון ניסה מחבל מתאבד בן 20 משכם לפוצץ את עצמו בצומת תפוח. הוא הגיע כשהוא לבוש במעיל ועורר את חשדם של לוחמי משמר הגבול. לאחר שהלוחמים קראו לו לעצור, נשכב על הכביש, הלוחמים השתלטו עליו, ואיתרו על גופו 12 מטעני צינור.

ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה, הגיב לפיגוע ואמר כי "המחבלים מקבלים רוח גבית מהכרת ארה"ב ואירופה בממשלת המחבלים של החמאס והרשות הפלסטינית".

מסיקה הוסיף ואמר כי "הגיע הזמן שמדינת ישראל תעשה מה שטוב למדינת ישראל ותפסיק להתחשב במה יאמר העולם. בהזדמנות זו אני מבקש לחזק את צה"ל וחייליו שעומדים על המשמר יום וליל ומגנים על תושבי השומרון ומדינת ישראל כולה"

"אני והלוחם הסתערנו, וניטרלנו אותו"
סמ״ר ד׳, מפקד המחסום שהסתער לעבר המחבל סיפר על אותן שניות: ״קיבלנו דיווח מאזרח על חשוד שמסתובב באזור הטרמפיאדה בסמוך למחסום. שלחתי את הלוחם שיבדוק את החשוד, ואז זיהיתי שהוא מבצע ירי לעברנו. אני ולוחם של חטיבת הנח״ל הסתערנו לעבר המחבל וניטרלנו אותו״.

רק בסוף השבוע האחרון, לוחמי משמר הגבול עצרו באותו המחסום בדיוק מחבל שעליו חגורת נפץ. לאחר שהעלה את רמת החשד של הלוחמים, נקרא לעצור. אז ביצעו הלוחמים נוהל מעצר חשוד והפשטה מרחוק, במהלכה גילו על גופו חגורת נפץ המורכבת מ-12 מטעני צינור. החשוד נעצר והועבר לחקירות שב״כ, ובסבירות גבוהה אף הצילו חיי אדם.

לוחמי מג״ב המוצבים במחסום תפוח, מכירים היטב את האיומים במחסום. למשל הלוחם שנפצע באירוע הלילה, סמ״ר ד.א׳, כבר נתקל בסיטואציה דומה בשירותו. בחודש נובמבר 2013, הגיע לצומת תפוח חשוד שהחל לירות עם אקדח זיקוקים לעבר הכוחות ועוברי האורח. ד.א׳ השיב בירי לעבר המחבל יחד עם חבריו עד שנוטרל.

מפקד משמר הגבול, ניצב עמוס יעקב, הגיע למחסום כדי לשמוע מפי הלוחמים על השתלשלות האירוע. מאוחר יותר, ביקר את הלוחם שנפצע (א.ד) בבית החולים. ״ ביצעתם את המשימה על הצד הטוב ביותר. בפעולתכם הפגנתם נחישות, מקצועיות ואומץ לב. זה בדיוק מה שמצופה מלוחם משמר הגבול״.

הרמטכ"ל בזירת האירוע














ירי פיגוע מחבלים מחסום צומת תפוח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד