כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

אללה ירחמו • נהרג פעיל חיזבאללה מישראל

לאחרונה דווח כי בסוריה, נהרג פעיל החיזבאללה חאג' פוזי מצטפא מחמד איוב • היה עצור בישראל בשל ניסיון פיגוע בירושלים

פוזי איוב במדי אסיר בעת שהותו בכלא בישראל
פוזי איוב במדי אסיר בעת שהותו בכלא בישראל

בסוריה נהרג לאחרונה פעיל חיזבאללה, שהיה עצור בישראל בשל ניסיון לבצע פיגוע בירושלים ונכלל ברשימת הטרוריסטים המבוקשים של ה-FBI.

ארגון חיזבאללה הודיע בשבוע שעבר על מותו של חאג' פוזי מצטפא מחמד איוב (חאג' אבו עבאס), פעיל שטח בכיר, בעל עבר עשיר של פעילות טרור בחו"ל. על-פי חיזבאללה, נהרג פוזי איוב במסגרת "מילוי חובתו הג'האדית".

חאג', הינו לבנוני בעל אזרחות קנדית, אשר השתייך בעבר למנגנון פיגועי חו"ל של חיזבאללה. הוא היה עצור ברומניה (בעקבות פיגוע שסוכל), עבר להתגורר בקנדה ובארה"ב, שב ללבנון משם נשלח ע"י חיזבאללה למשימת פיגוע/איסוף מודיעין בישראל. הוא נעצר על ידי המשטרה הפלסטינית בחברון ומאוחר יותר על ידי כוחות הביטחון הישראליים. בשנת 2002 הוא נדון למאסר בישראל ושוחרר במסגרת עסקת טננבאום.

באוגוסט 2009 הוגש נגד פוזי איוב בהעדרו, כתב אישום בבית משפט במישיגן ארה"ב, באשמת שימוש וניסיון לשימוש בדרכון מזויף של ארה"ב כדי להיכנס לישראל למטרות ביצוע פיגוע טרור בשם ארגון הטרור חזבאללה. עם הגשת התביעה הוכנס שמו לרשימת "הטרוריסטים המבוקשים ביותר" ע"י ה-FBI.

היכן נהרג? לא ברור. מספר כלי תקשורת בלבנון ובסוריה מסרו, כי הוא פיקד על כוח חזבאללה בחלב, ונהרג באזור חלב. מנגד "גורמי ביטחון לבנונים" וגורם סורי מסרו, כי פוזי איוב נהרג בעיירה נוא, שבדרום רמת הגולן, במחוז דרעא. עוד נמסר, כי לפני כשנה נפצע פוזי איוב בקרבות באלקציר.

ביום שישי האחרון ערך החיזבאללה טקס הלוויה רשמי בכפרו עין קאנא, שבדרום לבנון. בהלווייתו השתתפו פעילי חיזבאללה, אנשי דת ואישי ציבור לבנוניים, בכללם חאג' מחמד רעד, יו"ר סיעת חזבאללה בפרלמנט הלבנוני, מחמד ברג'אוי, חבר הפרלמנט לשעבר, עלי צ'עון אחראי אזור צפון הליטאני מטעם חזבאללה ועוד. בהלוויה הניפו דגלי חזבאללה ותמונות של בכירי חזבאללה, שנהרגו בסוריה.

קישורים:
תודות, למרכז המידע למודיעין ולטרור על שם אלוף מאיר עמית, על ליקוט החומרים
חיזבאלה פעיל סוריה מחבל אףבי איי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד