א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

המשמר יציג את נשקו • מגבניקים לומדים תורה

לכבוד החג, התכנסו מאות שוטרי משמר הגבול ליום עיון תורני • ברשימת המרצים: הרב קוואס, הרב ארם צובא, ועוד • אשריכם!

המשמר יציג את נשקו • מגבניקים לומדים תורה
חטיבת דובר המשטרה

כארבע מאות שוטרי משמר הגבול השתתפו אתמול (שני) ביום עיון לקראת חג מתן תורה. ביום זה נחשפו השוטרים להרצאותיהם של הרב קוואס, הרב ארם צובא, וצוות רבני מג"ב בראשותו של רב משמר הגבול בועז גלעדי ורב מחוז ירושלים אלדד גוטל.

מדובר במסורת בת 12 שנים שבה נשלחים חמישה שוטרים מכל יחידות משמר הגבול ליום עיון לקראת חג מתן תורה. השוטרים שהגיעו ליום העיון משרתים בדרג הלוחם ומאיישים את נקודות החיכוך המאתגרות ביותר בחיי היום יום המבצעיים של מג"ב.

מאות המשתתפים, שוטרים דתיים וחילונים חברו יחדיו ללמוד על 'ערבות הדדית בין אדם לחברו, על העולם שהיה רגע לפני מתן תורה, ואיך הרגע המכונן בעם היהודי שם למרגלות הר סיני משפיע עד היום על התא המשפחתי היהודי.

מאות השוטרים שהתכנסו בבסיס מג"ב בירושלים השילו את חיי היום יום המבצעיים והתחברו אל חיי הרוח היהודיים במעבר אנושי ריגשי שעיקרו 'מהמחסום הפיזי בנקודות התפר אל מרגלות הר סיני שהיו חסומים למעבר אל ההר עצמו מבחינת השמרו לכם עלות בהר ונגוע בקצהו'.

רב משמר הגבול רפ"ק הרב בועז גלעדי שאירגן את יום העיון אמר כי "מדובר בחוויה רוחנית לראות את הלוחמים מתמסרים לחיי הרוח בצימאון יוצא דופן, ראיתי את הרבנים המרצים נכנסים בחשש לאולם בו יושבים מאות לוחמים, ואיך שלאחר פרק זמן קצר נוצר חיבור של קשר אמיץ בין הרבנים ללוחמים".

הרב גלעדי מוסיף ומציין כי למרות שיום העיון היה יום של רשות איש מהנוכחים לא קם ממקומו במשך כל שעת ההרצאות.

מ"מ רב משטרת ישראל סנ"צ הרב משה גפני אמר כי מערך הרבנות של משטרת ישראל פועל בכל ימות השנה ובמיוחד לקראת חגי ישראל במטרה להנחיל לאלפי השוטרים את משמעותו של כל חג וחג. "ההכרה" אומר הרב גפני "שכל כולם עמדו למרגלות הר סיני מייחדת אותנו מאז ועד היום וגורמת לנו לחוש את קרבתו של האחר כי אנחנו כבר מכירים מזמן".

ובתוך כך שוטרי ומתנדבי משטרת ישראל נערכים לאבטח את המוני בית ישראל שיחגוג אי"ה את חג השבועות. השוטרים והמתנדבים יתפרסו במקומות הומי קהל ובדגש על הכותל המערבי והדרכים המובילות אליו. כמו כן ציבור המתפללים יכנס אל רחבת הכותל המערבי מכל השערים.



שיעור חיילים תורה שבועות מגב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד