כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

יעקב אשר למען התנ"ך: "גדל דור בור ועם הארץ"

בדיון שהתקיים בוועדת החינוך ועסקת בהעמקת הזהות היהודית, תקף ח"כ יעקב אשר את הרפורמות והפחתת לימודי התנ"ך

אשר. צילום: פלאש90
אשר. צילום: פלאש90

ח"כ הרב יעקב אשר השתתף אתמול (ב) בדיון שהתקיים בוועדת החינוך על העמקת הזהות היהודית על ידי לימוד התנ"ך. "לא יתכן להשתמש בתנ"ך כטענה לעצם קיומנו כאן בארץ ישראל, ומנגד במשרד החינוך מצמצמים את הבגרויות בלימודי תנ"ך וגמרא ועוד מוסיפים בלימודי כפירה ותורת האבולוציה הנוגדים את מה שנכתב בתנ"ך", טען.

"נשמעו פה טענות שבציבור החרדי לא לומדים מספיק תנ"ך, אז קודם כל אני רוצה לדבר על עובדות, בציבור החרדי לומדים תנ"ך בצורה יסודית ועיונית בבתי הספר היסודיים, וגם אחר כך במהלך כל השנים הבאות משקיעים שעות רבות בלימודי משנה גמרא ומפרשים שכולם מתבססים על התנ"ך, אבל אצלנו זה לא מקצוע אלא ספר חיים שעל פיו חי האדם".

"אבל, אני רוצה להתייחס למה שקשור לציבור הכללי יותר כי אנחנו דואגים בדאגה כנה ואמיתית למה שקורה כאן במדינה, הפוליטיקאים מדברים הרבה על התנ"ך כטענה לעצם קיומנו כאן בארץ ישראל, אבל מעבר לחידון התנ"ך ומעבר לאותו חוג במשרד ראש הממשלה יש ירידה משמעותית בהתייחסות לתנ"ך בישראל, בתנ"ך יש זכויות אך גם יש חובות, אי אפשר לקחת את התנ"ך רק כטענה לקיומנו כאן כלפי מדינות העולם והערבים ולא לקיים את מה שכתוב בו".

"במקום כל זה מה שאנחנו רואים ממשרד החינוך זה פיחות שהולך ויורד בהשקעה במספר השעות בתנ"ך ובכל מה שקשור למסורת וזהות היהודית. רק לאחרונה התבשרנו על רפורמת הבגרויות של שר החינוך אשר במסגרתו צומצמו יחידות הלימוד בתנ"ך ובתלמוד ואני לא מדבר על הציבור החרדי אלא על הציבור הכללי ועל דמותה של מדינת ישראל כמדינה עם זהות יהודית, ועל זה שר החינוך טוען שזה כביכול בשביל להאהיב את זה ע"י מיעוט שעות הלימוד בנושא והורדת הלחץ מהתלמידים,

"מצד אחד רואים פה יהודים ולאו דווקא חרדים, שמתלהבים מלימודי תנ"ך אך במשרד החינוך הרוח היא אחרת. רק אתמול התבשרנו שמשרד החינוך שוקל להוסיף ולהעצים במסגרת לימודי ביולוגיה את לימודי תורת האבולוציה של דרווין, כאילו לא די בהורדת לימודי תנ"ך ומורשת ישראל אלא אף מוסיף לימודי כפירה.

"ואני שואל לאן הרוח של משרד החינוך נושבת? האם אנחנו רוצים לשמר את הערכים, את הזהות היהודית, את התנ"ך שבשלו הזכות שלנו לחיות כאן, או חלילה להחדרת כפירה וכל דבר אחר הנוגד את הנכתב בתנ"ך, גדל כאן דור בור ועם הארץ למורשתו, והאחריות הזו נופלת על כתפי משרד החינוך", סיים אשר את דבריו.
תורה אחריות משרד אשר מורשת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד