כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

שתי הלחם, ביכורים והנפת כבשים • גלריה מקודשת

כך נראות ההכנות לקיום מצוות חג השבועות בבית המקדש: צפו בגלריה מתרגול שהתקיים ברוב עם במצפה רחבעם

צילום: מכון המקדש
צילום: מכון המקדש

מאות השתתפו בתירגול מצוות הקרבנות במקדש בחג השבועות, שהתקיים ברוב עם במצפה רחבעם המשקיף אל הר הבית מהר הזיתים, בראשותו של הרב דוד חי הכהן מבת ים.

מול הר הבית, עם שתי חלות לחם אפויים כהלכתם לפי דרישות ההנפה במקדש, התייצבו כעשרה כהנים לבושים בבגדי כהונה כשרים, לתרגול ההיערכות להקרבה בהר בית המקדש פנימה, במוכנות למקרה שהרשויות יסירו את האיסור על הפולחן היהודי בהר הבית.

בין המצוות שתורגלו, הנפת שתי הלחם, בחלות שנאפו במיוחד לצורך זה, אחרי תהליך ארוך של בחירת חיטים מתאימות, דישה שיוף טחינה. והכנת בצק מיוחד.

לתהליך חידוש שתי הלחם, התחקו שוחרי המקדש אחר סולת החיטה הארץ ישראלית הקדומה. יחד עם פרופ' זהר עמר, שאף יזם סייע והשתתף בתהליכי ההכנה והאפיה. "תרגלנו שיטות שונות בהלכה, וניסויים שונים באפיה ובהחמצה של הלחם היחיד במקדש שבא חמץ. התוצאות השביעו את רצונם של המשתתפים הרבים שחלות הלחם חולקו להם בתום האירועים". סיכם פרופ' זהר עמר.

הכהנים הלבושים בבגדי כהונה כשרים תירגלו גם את "הנפת כבשי עצרת". כבשים שהובאו במיוחד אל מול הר הבית באישור כל הרשויות העירוניות והוטרינריות שראו לעצמם זכות ליטול חלק בקירוב וחידוש הקשר של עם ישראל למקדש, שבנייתו מחדש זוכה להתעוררות רבה בשנים האחרונות.

הרב דוד חי הכהן נשא דברים חמים שבשבחם של שוחרי המקדש המסייעים לכולנו להתכונן כראוי לימים הגדולים של בנין בית המקדש. "היום אנחנו זוכים לחבר, לפחות בזיכרון, את שתי המצוות של שתי הלחם והבאת ביכורים, מצוות שמחברים את ארץ ישראל למקדש. וגם מגדירות את קדושת ארץ ישראל, כדברי המשנה שארץ ישראל קדושה כי מביאים ממנה ביכורים ושתי הלחם. כל קדושת הארץ מחוברת לקדושת המקדש", אמר הרב חי, "ויהי רצון שנזכה להסיר את כל המונעים והמפריעים לממש את קדושת הארץ וקדושת המקדש".

באירוע השתתפו גם הרב ישראל אריאל ראש מכון המקדש, הרב ברוך כהנא ראש בית המדרש לכהנים, הרב יעקב סביר ראש בית הספר למנחות המקדש, הרב ישראל שניידר מרבני בית הדין של התנועה לכינון המקדש והרב אברהם בורשטיין מישיבת מרכז הרב.

הרב עזריה אריאל שניצח על בירורי ההלכה שצפו עם אפיית הלחם והכנתו, הפליג בחשיבות ההתנסות המעשית לשחזור עבודת המקדש. "עשרות שאלות הלכתיות שלא נדונו אלפיים שנה, הולכות ומתבררות וקמות לתחייה". אמר הרב. נשאו דברים גם פרופ' הלל וייס, יהודה עציון, יהודה גליק, ועו"ד אביעד ויסולי.

בנוסף תירגלו הנוכחים גם את מצוות הבאת הביכורים עם מזבח הדמייה שהקימו במקום. חג הביכורים הוא היום הקובע לתחילת קיומה של מצווה זו במקדש. בתום האירוע כובדו הכהנים בסעודה על שני הלחם ובשר ה"חזה ושוק" שהיו ניתנים לכהנים מכבשי העצרת.

צילום: מכון המקדש


























גלריה מקדש כבשים ביכורים שתי הלחם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד