ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

בהלה בחג: דליקת ענק בשכונת הר נוף בבירה

דליקת ענק ביער ירושלים, התפשטה לפאתי שכונת הר נוף הסמוכה - בעיצומו של החג • בית כנסת נשרף כליל, בניני מגורים פונו • מתפלל שניסה לפנות ספרי תורה מבית הכנסת, נפגע משאיפת עשן • השריפה פרצה בשמונה מוקדים - ולפי החשד מקורה בהצתה • לוחמי האש הצליחו לכבות את השריפה רק לאחר שעות ארוכות • עדות: "כל האזור היה אפוף עשן, רק בנס לא אירע אסון"

צילום:  כבאות ירושלים (נכרי)
צילום: כבאות ירושלים (נכרי)

חשד להצתה ביער ירושלים, סמוך לשכונת הר נוף בעיצומו של החג.

4 בניני מגורים פונו ובית כנסת עלה באש היום בצהריים, בשכונת הר נוף בירושלים.

השריפה החלה במספר מוקדים ביער ירושלים, והתפשטה לפאתי שכונת הר נוף ברחוב זרח ברנט.

בשעה 13:40 התקבל דיווח על השריפה ולמקום הוזנקו 6 צוותי כיבוי, הצוותים שהגיעו למקום הבחינו כי האש התפשטה במהירות מהיער אל בית הכנסת שנמצא בקצה היער, ובנוסף הלהבות והעשן הכבד התפשטו לתוך בניין סמוך.

לוחמי האש החלו מיד בסריקות לאיתור לכודים בבניין וצוותים נוספים ביצעו כיבוי של מוקדי האש הרבים.

כמו כן למקום הוזנקו עוד 5 צוותים אשר סייעו לצוותים להשתלט על הלהבות ולפנות את האזרחים מהבניין הבוער ומבניינים סמוכים אשר התמלאו בעשן כבד.

לוחמי האש בסיוע שוטרים, מתנדבי "החובש הר נוף", ומתנדבי איחוד הצלה למד"א, פינו אזרחים רבים מהבניינים העשנים למקום מבטחים. דווח על אזרח אחד שנפגע קל מעשן ופונה ע"י מד"א.

בזכות הפעולה המהירה וההחלטית של לוחמי האש בירושלים נמנע אסון כבד בנפש.

בשריפה נשרף חלקית בית כנסת, דירה אחת נשרפה כליל, ודירה נוספת ניזוקה קשות. בנוסף נשרפו כעשרה דונם של שטח מיוער ונזק קל נגרם לעוד דירות רבות.

חוקר השריפות רשף משנה רוני סונינו אמר כי, "השריפה בהר נוף שסיכנה עשרות אזרחים וכילתה בית כנסת בתים וחורש החלה ככל הנראה כתוצאה מהצתה מכוונת. ורק במזל לא נגמר האירוע באסון גדול".

אליהו אליוביץ דובר ארגון החובש הר נוף, מסר ל'בחדרי חרדים' ״נמסר על מספר אנשים שסובלים מקוצר נשימה כתוצאה משאיפת עשן. למקום הוזנקו עשרות מתנדבים מהארגון והאמבולנס שמופעל בשיתוף עם מד״א מרחב ירושלים.

"האזור כולו היה אפוף עשן כבד שהתפשט לרחובות סמוכים. אדם אחד סבל מקוצר נשימה כתוצאה משאיפת עשן לאחר שחילץ את ספרי התורה מבית הכנסת שהחל לעלות באש. בשל סדר גודל האירוע והחשש לחיי אדם הוזעקו כשלושים וחמישה פראמדיקים וחובשים מהארגון שטיפלו בנפגע וסייעו בפינוי ארבעה בניינים גדולים מיושביו המבוהלים, תוך מתן דגש על חילוץ תושבים מוגבלי תנועה. כמו כן הוזעק כח תגבור נוסף של אמבולנסים של מד״א. בחסדי שמים לא היו נפגעים בנפש פרט לאדם שטופל במקום".

כך גם, הבוקר פעלו שני צוותי כיבוי בסיוע מתנדבי הישוב עמנואל בשריפת בית כנסת ברח בית ישראל בישוב עמנואל.

לאחר שהשתלטו על הדליקה נפתחה חקירה. חוקר דליקות של המחוז קבע כי במקום הושארו נרות נשמה על כיסא פלסטיק בצמוד לווילון החלון שגרם להתפשטות מהירה של הדליקה. למקום נגרם נזק כמו גם לספרי הקודש.

גם בחדרה: שריפה שהחלה בשדה קוצים התפשטה והגיעה גם לבניינים הסמוכים. כוחות גדולים של כיבוי אש, משטרה והשיטור העירוני פינו דיירים משני בניינים באזור.

שני קשישים שחולצו ושוטר אחד נפגעו משאיפת עשן והועברו לטיפול על ידי צוות מגן דוד אדום.

בית הכנסת בהר נוף. צילום: כבאות ירושלים (נכרי)צילום: בית הכנסת בהר נוף. צילום: כבאות ירושלים (נכרי)
בית הכנסת בהר נוף. צילום: כבאות ירושלים (נכרי)

.
שריפה ירושלים אש פגיעה הר נוף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד