כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

אסון מר באומן • שלמה זלמן קוזלובסקי ז"ל

שלמה זלמן קוזלובסקי, חסיד גור בן 23 שהתקרב לברסלב, שהה באומן במהלך החג • הוא ירד לטבול, טבע ונמשה מהמים כשהוא במצב קשה, הבוקר הוא נפטר • בשלב הזה הרשויות מסרבות לשחרר את הגופה, מנכ"ל ברסלב העולמי שמעון בוסקילה מטפל בנושא • בראש השנה תשע"ב אירע מקרה דומה ובו הלך לעולמו אליהו אל ז"ל • צפו

שלמה זלמן קוזלובסקי ז"ל. צילום: ברסלב אנ"ש
שלמה זלמן קוזלובסקי ז"ל. צילום: ברסלב אנ"ש

טרגדיה קשה בחסידות ברסלב: הלך לעולמו הבחור שלמה זלמן קוזלובסקי ז"ל. חסיד ברסלב בשנות העשרים לחייו שטבע בחג השבועות בנהר באומן שבאוקראינה.

בחג השבועות שהה סמוך לציון רבי נחמן מברסלב באומן, ובחג טבל בנהר וטבע הוא נמשה מהמים במצב קשה מאוד ופונה לבית החולים, והבוקר אסרו חג של שבועות הוא הלך לעולמו, כשהוא בן 23 בפטירתו.

שלמה ז"ל נולד בישראל בכ"ט חשון תשנ"א לאביו הרב שרגא פייבל קוזלובסקי חסיד גור, שלמה ז"ל התקרב לחסידות ברסלב בשנים האחרונות.

היותו קרוב לברסלב התקרב לחצר 'תורת חכם' בירושלים שבראשות המקובל רבי יצחק מאיר מורגנשטרן והיה חביב על כל חבריו וידידיו.

בשלב זה מסרבים הרשויות לשחרר את הגופה. כעת בבית החולים באומן צוות אמבולנס של הצלה אוקראינה מטפלים בנושא, בהתייעצות עם מנכ"ל מרכז ברסלב העולמי שמעון בוסקילה.

בראש השנה תשע"ב, אליה אל ז"ל מנתניה, תלמיד ישיבת 'פורת יוסף', טבע למוות במהלך היום הראשון של ראש השנה.

סמוך לתפילת 'תשליך', נכנסה קבוצת בחורים מחסידי ברסלב, לטבול במימי אגם, הסמוך לציונו של רבי נחמן באומן. אליה ז"ל אך קפץ פנימה במרחק מה מחבריו. כפי הנראה היו המים קפואים ועמוקים והוא לא הצליח לצאת. כוחות הצלה החלו בנסיונות לאתר את הטובע, אך טמפרטורת המים היתה נמוכה והדבר הקשה על המחלצים להיכנס למים ולצלול.

לאחר למעלה משעה של נסיונות כושלים, הגיע למקום בוגר 'שייטת 13', שצלל פנימה והצליח, לאחר כמה דקות, לאתר את גופת הבחור בקרקעית האגם - והוציאו החוצה. המנוח ז"ל הובל למרפאה, אך למרות ניסיונות החייאה - לא נותר לרופא אלא לקבוע את מותו.

צפו: (צילום ברסלב אנ"ש)






פטירה טביעה אומן ברסלב הלך לעולמו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד