י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

תשני על זה • בחירת מצעים- איך אני עושה את זה?

במצעים אנו מסתכלים על הסט: דפוס יפה, רקמה או אפילו דנטל מהודר • העניין בקנייה של מצעים הוא לא בהכרח איך יראו, אלא איך ישתלבו בצורה מושלמת בחדר השינה ויעניקו מראה רענן • כנסי

תשני על זה • בחירת מצעים- איך אני עושה את זה?
מצעים

המצעים הנמכרים בחנויות השונות בדרך כלל מגיעים כסט ואינם משלבים מספר דפוסים, מרקמים או צבעים, שמעניקים לחלל החדר הרבה יותר עניין ותחושה של התחדשות. לכן ניתן לעשות זאת באופן עצמאי עם המצעים שזמינים לנו בבית, ובכך ליצור מראה מותאם אישית שמשקף את אישיותו של בעל החדר.

רבים חוששים משילובים נועזים ודפוסי טקסטיל מרובים במצעי המיטה, אך אין דרך קלה וזולה יותר לרענן את עיצוב החדר!

ויקטוריה יוסל, (מנהלת מחלקת העיצוב ב"ורדינון") מסבירה כיצד נעשה זאת נכון ומעניקה מספר טיפים שימושיים לשילוב בין סטים שונים של מצעים ושדרוג חדר השינה:

1.התאמה- דפוסי מצעים כוללים ארבעה מרכיבים עיקריים: צבע, גודל, צורה ומרקם. בתור התחלה ניתן להניח את כל האפשרויות זו לצד זו ולבדוק התאמה ביניהן. אין הכרח להתאמה מושלמת, אך יש להימנע ממצב ששילוב המצעים יעניקו מראה לא אסתטי ומבולבל בחדר השינה. אם הנחתם שתי אופציות זו לצד וזו והיה קליק, מדובר בשילוב מנצח! אם עדיין אינכם בטוחים, תמיד תוכלו להתייעץ עם מישהו או לחפש במגזינים השונים ובאתרי אינטרנט רעיונות מקוריים.



2.בחירת הצבע- חשוב לבחור צבע עיקרי שיהיה מרכז הקונספט, ועליו לבנות את המראה הכולל עם צבעים ודפוסים אחרים. מומלץ להשתמש בצבעים שחולקים את אותו הגוון (מאותה משפחה), אך אין חוקים. אם ההתאמה מוצלחת, לכו על זה. הגבילו את ניגודי הצבעים והדפוסים לשניים.

3.ניגודיות – ברגע שנבחר הצבע המוביל, ניתן להוסיף מעט קונטרסט ליצירת עניין. נגיעות צבע המנוגד לזה הנבחר למשל, יוצר מראה אותנטי ומקורי בחדר השינה.



4.שילובי הדפסים –שילובי הדפסים יכול להיתפס כמאתגר. אך אם עושים זאת בצורה הנכונה, נוצרים דברים נפלאים. השילוב יכול להוביל למראה בלתי רגיל ובעל קונספט בחדר השינה. לקבלת מראה נקי ועכשווי לדוגמא, בחרו מצעים עם דפוסים שזורמים בהרמוניה עם הקווים הישרים של הרהיטים בחדר.
לא פחות חשוב מבחירת מצעים הוא אופן האחסון שלהם. כולנו נתקלים במצב של חוסר מקום, איבוד ציפית מבין השתיים, מצעים שהתקמטו בזמן אחסונם ועוד. ישנן דרכים קלות לאחסון נכון שישמור על הסדר בארון המצעים. יוסל מסבירה:
לא משנה אם מדובר בבית המאכלס משפחה גדולה או דירת רווקים, ישנה נטייה להפוך את ארון המצעים לכזה המשמש גם לאחסון מגבות רחצה, מפות, שמיכות, כריות ספייר ועוד. מה שגורם לעומס, קושי במציאת הפריטים והוצאתם מהארון.
הסוד לאחסון מצעים ושמירה על ניקיונם בארון כרוך בציפיות. קפלו את הסדינים בצורה מסודרת ושווה ככל האפשר ואחסנו בתוך הציפית. כך ניתן לחסוך מקום בארון ולמנוע פיזור ואיבוד של חלקי הסט.
תרמו את העודפים. קבעו לכם חוק שלכל מיטה בבית, יוקצבו עד שלושה סטים של מצעים למיטה (וגם זה אם התפנקתם). וכך גם לגבי המגבות. הקציבו שתי מגבות לשבוע עבור כל אחד. אם יש בארון האחסון מצעים שאינם נמצאים בשימוש, תרמו אותם.
בדקו את גובה המדפים. גובהם בהחלט עושה את ההבדל ביעילות הארון. לשמיכות גדולות כמו פוך, ופריטים עונתיים נוספים שמומלץ לאחסן במדפים העליונים, רצוי שיהיה לפחות גובה של 18 סנטימטרים בין המדף לתקרת הארון. למגבות טווח של 12-16 סנטימטרים. לסטים של מצעים גובה של 10 סנטימטרים יספיק. אם התאמת הגבהים בארון אינה אופציה עבורכם, נסו לשלב מדפי פלסטיק כדי ליצור מרווח יעיל יותר.
עשו חלוקה בין האחסון בבית. בבתים (בעיקר של משפחה) יש מספר חדרי שינה, וארון אחסון אחד בלבד אינו מספיק. מקמו כל פריט לפי החדר אליו הוא שייך. מגבות רחצה, אחסנו באמבטיה, מפות, אחסנו בחדר האוכל וכמובן כל סט מצעים בחדר אליו הוא שייך.
הקפידו על הרעננות. סט מצעים שיצא מכביסה, מקמו בתחתית הערימה על מנת להבטיח שימוש שווה בכל הסטים ולהימנע משימוש מרובה שיגרום להתיישנותו.
השתמשו בכל השטח הקיים. אזורי אחסון נסתרים בארון המצעים, מגירות תחתונות שיכולות להוות מקום מצוין לאחסון פריטים מגושמים. גם הדלת עצמה יכולה לשמש ככלי אחסון ע"י הצבת מתלים בחלקה הפנימי.
בהצלחה!


שינה מיטה עיצוב הבית מצעם ורדינון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד