י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

היתום מבוכנוולד יניח תפילין ל-107 יתומים

הגרי"מ לאו יניח בכותל תפילין ל-107 יתומים, מכל רחבי הארץ, שצורפו לפרויקט הכנה לבר מצווה של 'אשל - כולל חב"ד' • חגיגת הבר מצווה תיערך בבנייני האומה במעמד שרים, חברי כנסת ואישי ציבור

הרב לאו עם ילדי בר מצווה בכותל במסגרת פרויקט ההכנה לבר מצווה של 'כולל  חב"ד'. צילום: ישראל ברדוגו
הרב לאו עם ילדי בר מצווה בכותל במסגרת פרויקט ההכנה לבר מצווה של 'כולל חב"ד'. צילום: ישראל ברדוגו

פרויקט מיוחד יחגג היום, ז' תמוז, בחגיגה מרכזית משותפת בכותל המערבי: הרב הראשי של תל אביב, הגרי"מ לאו יניח היום תפילין ל-107 יתומים מכל רחבי הארץ, שצורפו לפרויקט הכנה לבר מצווה מטעם ארגון החסד 'אשל - כולל חב"ד'.

הרב לאו יקבל את הילדים, יחד עם רב הכותל, הרב שמואל רבינוביץ', ברחבת הכותל המערבי, שם יקבל כל חתן בר המצווה זוג תפילין, מתנת 'אשל - כולל חב"ד', כיפה ונרתיק. כמו כן יקבל כל חתן בר מצווה את ספרו של הרב לאו - מושגים ביהדות - כמתנה אישית. צוות מתוגבר של מדריכי בר-מצווה מהקרן למורשת הכותל המערבי יסייע להם בהנחת התפילין החדשות. כל חתן ומשפחתו יחגגו את העליה לתורה בצורה אישית במקום.

מדובר במיזם ייחודי מרגש של 'אשל - כולל חב"ד', ההופך את השנה הח"י של פעילות 'מכון בר ובת מצווה' לאבן-דרך בפעילות קודש נפלאה זו. אל הפעילות צורפו השנה יתומים שהטרגדיה שפקדה את עולמם מנעה ממשפחתם להיערך כראוי לקראת בר המצווה שלהם: אם מסיבות כלכליות, רגשיות או אחרות. בין הילדים שיעלו לתורה נמצא גם יתום שאביו שנהרג בפיגוע הטרור בתאומים, ובנים שהוריהם נרצחו בפיגועי טרור בארץ ישראל.

מידע אודות ילדים יקרים אלו, זרם למשרדי 'חסד מנחם מענדל', החטיבה החינוכית של כולל חב"ד - שאנשיה עוסקים במשך השנה כולה בסיוע לימודי ורגשי ליתומים ויתומות. שליחים ורכזי פעילות קיבלו על עצמם להעניק לילדים שיעורי הכנה, שהפכו לקשר רב אנפין לא רק עם חתן המצוות אלא עם המשפחה כולה.

מידי שנה מתקיימת החגיגה המרכזית בסמוך ליום י"א ניסן, לציון יום הולדתו של האדמו"ר מליובאוויטש זצוק"ל. השנה החליט הרב שלום דוכמן, מנהל כולל חב"ד, לדחות באופן חד פעמי את השמחה - בכדי לאפשר פניה אישית לכל ילד בפרויקט, והענקת הסיוע המרבי לכל משפחה להיערך כראוי לקראת השמחה.

היום, סמוך ליום ההילולא ה-15 של האדמו"ר מליובאוויטש זי"ע, תתקיים החגיגה הגדולה: לאחר הנחת התפילין בכותל יעברו חתני הבר מצווה ובני משפחותיהם לבנייני האומה בירושלים, שם תתקיים תכנית מיוחדת של חגיגת הבר מצווה, במעמד שרים, חברי כנסת ואישי ציבור.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד