כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

נזכרים: חוק טל - פואד נגד החרדים, ריבלין בעד

פואד מנפנף בהתנגדותו לחוק הגיוס, אבל התיעוד מוכיח: בעבר הוא הצביע נגד החרדים • ומי תמך? ריבלין מהאופוזיציה • מתחמם

פואד בכותל, מתפלל חזק
פואד בכותל, מתפלל חזק

הנתונים נחשפים: לקראת הבחירות לנשיאות שיתקיימו ביום שלישי הקרוב והמירוץ על ליבם של חברי הכנסת החרדים צפים ועולים נתונים ההצבעה במהלך השנים של חברי המועמדים השונים בחוקים שונים במהלך השנים והבולט שבהם הוא חוק טל.

על פי הנתונים גם בהצבעה על החוק ב2002 וגם בהצבעה על הארכת החוק ב2007 הצביעו מועמדי השמאל והמרכז דליה איציק ופואד בן אליעזר כנגד החוק, בו בזמן שמועמד הימין והליכוד הצביעו בעד.

הנתונים שעלו במהלך השעות האחרונות מעוררים סערה וגורם בכיר ביהדו"ת אומר לבחדרי חרדים כי חברי הכנסת יתקשו לתת את קולם למועמדים שבאופן מוצהר וגלוי הצביעו יחד עם העמדה החילונית כנגד החוק לדחיית השירות עבור בחורי הישיבות.

כזכור, בזמן הליך החקיקה של חוק טל התעוררה סערה רבה אף בתוך הציבור החרדי אולם בסופו של דבר הורו גדולי ישראל לתמוך בחוק וכך נהגו הח"כים החרדים ב2002 בעת חקיקת החוק ואף ב2007 בעת הארכת תוקפו של החוק.

במקביל החוק עורר התנגדות קשה מצד ארגוני החופש החילוניים כאשר בראשם הפורום לשויון בנטל ועמותת חדו"ש שהפעילו לחצים קשים על הח"כים החילוניים שלא להצביע בעד החוק ולאחר ההצבעה אף פרסמו את רשימות הח"כים שהצביעו נגד ובעד.

כאמור, מעיון באותם רשימות עולה כי שאף שריבלין ב2007 היה באופוזיציה, הצביע יחד עם הקואליציה. לעומת פואד שהצביע נגד ודליה איציק שלא השתתפה כלל בהצבעה. ב2002 לעומת זאת גם פואד וגם איציק הצביעו כנגד החוק יחד עם כל סיעת העבודה שהיתה באופוזיציה ויחד עם סיעת שינוי בראשות טומי לפיד ויוסף פריצקי שנלחמו בכל כוחם בחוק.

כאמור, חשיפת הרשימות ופיזור הערפל סביב עמדתם של פואד ואיציק במהלך השנים בחוק טל ומסע ההסתה כנגד בני הישיבות מעוררת בשעות האחרונות סערה רבה בקרב חברי הכנסת שבשבועות האחרונים עברו מסע שכנועים והצגת נתונים על מחוייבותם של המועמדים לעמדה החרדית במהלך השנים.

צילום מסך מאתר חופש


חוק טל חרדים גיוס ריבלין נשיאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד