י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

יענקל'ה ומוישהל'ה: מלחמת הספודיקים של 'דגל'

גפני והעוזר המסור מעתירים בקברים, קרויזר מייעץ לחרדים, פריד ומימרן בקניות ופינה חדשה ומרתקת - ביקורת עיתונות

יענקל'ה ומוישהל'ה: מלחמת הספודיקים של 'דגל'

מלחמת הספודיקים הדגלאית
את שלושת ימי הגבלה לייבל'ה עוד הצליח למשוך, אבל איך שנכנס החג הוא הסתער על עוגות הגבינה, ומיד לאחר שהשמיד אותן ומילא כריסו בש"ס ובפוסקים, יצא לדוג אחר מזון לקוראיו הנאמנים.

• בין הקוראים הללו, תמצאו את הנסיך של הרדיו החרדי, מגיש המהדורה המרכזית של 'קול ברמה' אבי מימרן, שנצפה בקניות לקראת החג. גם בקופה 'לא פסיק פומיה מגירסיה'.





• לייבל'ה, שחשף לראשונה את 'מאבק הספודיקים של דגל' בין ה'ראיס' של מודיעין עילית יענקל גוטרמן ובין ח"כ משה גפני, ממשיך לעקוב אחר היריבות בעניין רב.

בשבוע שעבר, בחתונת של בנו של יו"ר 'דגל' בטבריה - דוד אוחנה, נרשמה היסטוריה כאשר השניים ישבו זה ליד זה, ושומו שמים - גם החליפו מילים. אוחנה ראה כי טוב, וחזר על הסיטואציה בשבת חתן.

וכך, נצפו גפני את גוטרמן שועטים בצהרי שישי לכיוון מלון בית ברז'יק הטברייני. לייבל'ה המפונק נאלץ להודות כי גם בימיו הטובים כבחור ישיבה התקשה להירדם בתנאי ההארחה של המקום, אך מתבר שעסקנינו מקיימים למען השלום 'על הארץ תישן'. במוצאי שבת הצטרפו השניים לריקוד משותף, כשבעל השמחה שומר על 'חציצה'.





• ואותו גפני, הספיק 'לחטוף' תפילה בקבר הרמב"ם הסמוך, בלי כובע וחליפה.





• את שבוע השמחות המשיך גפני ביום ראשון בערב, כאשר הגיע להשתתף באירוסין לצאצאי חברי המועצות של המפלגה אותה הוא מייצג - הגרב"מ אזרחי והגרמ"צ ברגמן - שנערך בוגשל. גפני, שהגיע בעיצומו של כתיבת שטר התנאים, התבקש לשמש כערב קבלן. ועל זה לייבל'ה אומר "על מה שחסכת בברז'יק, תשלם בכפל כפליים".





• ואחרון מבית גפני: בעיני ה'רנטגן' בהן ניחן, זיהה לייבל'ה הבוקר את עוזרו המסור ירח טוקר, מעתיר בקבר רשב"י במירון.





• ואילו הספודיק השני, יענקל גוטרמן, השתתף בטקס פתיחת המקווה החדש במודיעין עלית בשכונת נאות הפסגה לקראת חג מתן תורה, בהשתתפות רבני העיר, נציגי הציבור ותושבי השכונה. לייבל'ה בלש וגילה כי שני הסגנים, פריינד וגולדברג, השתתפו ואף שתו לחיים במעמד.





• ח"כי 'דגל' הגיעו השבוע לבית הגר"ח קנייבסקי. קודם הביקור נצפו השלישייה כשהם מתייעצים בינם לבין עצמם ברחבה ברחוב רשב"ם, על הדברים שישמיעו לשר התורה. לייבל'ה תוהה אם גפני סיפר לחבר'ה על החוויות בשבת.





• בשבוע האחרון במסגרת ישיבה שהתקיימה בכנסת לרגל 'יום ירושלים', הבחינו הנוכחים במאורע חריג: ח"כ אורי מקלב מדגל התורה עומד במליאת הכנסת כשראשו כלפי מעלה, והוא משוחח עם אחד האורחים ביציע. לייבל'ה רץ מיד לבדוק במי מדובר, וגילה את העוזר לשעבר, ישראל קלרמן, שכיום ירש מקום גבירתו כסגן ראש עיריית ירושלים.





• ואפרופו עיריית ירושלים, 'לייבלה' השתעשע השבוע מאוד, כאשר קיבל לתיבת המייל שלו שתי הודעות לעיתונות משני חברי מועצת העיר של דגל התורה - אליעזר ראוכברגר ויצחק פינדרוס. עד לרגע זה לייבל'ה מתלבט למי מגיע הקרדיט על ההקצאה לישיבת 'אור שמואל'.

להבא, לייבל'ה מציע לשניים להשקיע בקשריהם בעירייה בתחום נוסף ולדאוג שההקצאות יתפרסמו בעוד עיתונים, מלבד 'הארץ' ו...'הפלס'. כך בוודאי יידעו מצביעיהם על ההישג הגדול.








• ואפרופו כיכר ספרא, ‏מי אמר שהיועצים החרדים לא עוזרים לציבור החרדי? יועץ ראש העיר אברהם קרויזר נצפה כשהוא מעניק עזרה לראש לשכתו של ישראל קלרמן - שמוליק יעבץ.





• ובעוד מקלב צועק, זאב נינוח: הח"כ הש"סי הותיק נצפה בלשכתו כשהוא בשאנטי. לייבל'ה תיעד.



מתי ביכלר זוטא מגלגל?
• הזמן: יום שישי. המקום: בית המדרש נחלת משה בבני ברק. הלמדן: סגן ומ"מ ראש העיר וראש הכולל אברהם רובינשטיין, מתכונן לשלושת ימי הגבלה ומשמש דוגמא לשליח ציבור שיצא מכתלי בית המדרש, ולא זחה דעתו גם בלב העשייה והוא ממשיך לעמול בתורה.





• הזמן: יום ראשון בערב. המקום: פתח תקוה, במהלך שמחת שבע ברכות לנכד הראשל"צ הגרש"מ עמאר שנערך על ידי כולל 'תורת משה' של אבי החתן, הרב אליהו עמאר. התיעוד: צלם האירוע שלום לביא קלט בעדשת מצלמתו את החתן כותב 'מראה מקומות' לדרשתו - דווקא במכשיר הסלולרי שברשותו. כך זה היה נראה.





• האמרגן והמפיק עוזר דרוק, כינס ביום שני - ערב החג את כל קהילת 'בית אבא' בפתח תקוה [קהילה צעירה שהוקמה לפני מספר חודשים, וכבר תפסה את מקומה בכותל המזרח של בתי הכנסת באם המושבות] להכנסת ספר תורה מהודר. את סעודת המצוה בחרו בקהילה לערוך במלון ויז'ניץ ציפורי קלאס בבני ברק, בהנחיית עוה"ד שימי גרוס - ממקימי הקהילה. את הנאום המרכזי חוצב הלהבות של הערב נשא ח"כ יעקב אשר, שהגיע כשהוא מלווה ביועצו החדש לבית איזנברג.

לייבל'ה שהגיע למקום חשב שמדובר בשחזור כינוס מועצות גדולי התורה, זאת לאחר שפקקי ענק התגלו במקום. רק בהמשך התברר לו שחברי בית הכנסת - שחלקם הלא מבוטל עיתונאים ויחצ"נים - החנו את רכביהם בצידי שני הנתיבים, מה שיצר פקקי תנועה כבדים והביא שוטרים רבים למקום לכוון את התנועה.

• בערב החג, בלילה שבין שני לשלישי, נצפו גדולי הזמר החסידי מרדכי בן דוד ואברהם פריד באוטובוס בדרכם לקבר יוסף, לכניסה מסודרת יחד עם בכירי צה"ל וראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה - שמשום מה לא נכנסה בסוף. באוטובוס המאוכזבים עצמו תיעד לייבל'ה גם את ידידיה מאיר ויוסי רוזנבוים.





• ולמחרת, נצפה פריד בצומת המלונות בירושלים כשהוא עוסק בהכנות האחרונות לקראת קבלת התורה, פריד אמנם ביקר ב'היימישע עסן' הסמוכה, אך למצלמה הוא נפנף בקורנפלקס 'תלמה'. כזה אין לו בארה"ב.





• ובעוד הזמר העולמי מתארגן, החזן אהוב המדור [עולמי, עולמי] דבהלה הלר נצפה בשוק מחנה יהודה. כהכנה לחג החלבי, התמקם הלר ביוגורט בר עם חבר שפגש ממש באקראי. לרגל המאורע הוא ניגש לחנות הסמוכה ורכש בקבוק בירה כדי לעשות 'לחיים' עם קותי פרידמן. לייבל'ה מקווה שהלר התאושש מהבירה עד תפילת החג בכותל המערבי במניין של הגר"ד לאו - בה הוא מתחזן.





• יום שלישי ערב החג. לייבל'ה הגיע לעיר התורה בני ברק וקפץ למנחה גדולה בבית הכנסת של פצועי זלאטשוב ברחוב הרב שך בעיר. להפתעתו פגש במקום את פרח הסמסים מצוי בעריכת סקר מרכזי על זהות הזוכה בנשיאות המדינה, בקרב עיתונאי ופרשני המגזר. בעוד ביכלר זוטא מגלגל את תפיליו, לייבל'ה שיתף תמונה עם השעון... למען יידעו.



פרשת העיתונאי החולה
• בחג השבועות עצמו הקדיש לייבל'ה את כל כולו לתורה, עם זאת, בדרך למקווה בבוקר הוא התעדכן בניוז החיוני. וכך היה מעשה: קבוצת עיתונאים שישבו ואכלו כל הלילה, כשבאמצע אחד מהם כמעט והתעלף. בטר"ם יערכו פינוי תקשורתי נרחב לבית חולים, החליטו חבריו לקחתו למרפאת חירום סמוכה - שם התבשר כי רק עוד שלש שעות יוכלו לטפל בו... העיתונאים שליוו אותו למקום הבטיחו נקמה מהוגנת, ומיד במוצ"ש צלצלו לקבל תגובה. לבסוף גם השיגו תוצאה מזערית, והפקיד שהיה במקום יוזמן לשימוע.

• ואילו העיתונאי והשדרן נתן משי (קו הסקופים), המשדר מגיל 12, נסע לחגוג את מתן תורה באומן, בצלו של רבי נחמן מברסלב. בתחנה הראשונה בקייב ערך לו הרב אסמן קבלת פנים בפתח בית הכנסת המרכזי, ועל זה לייבל'ה אומר "יש שכר לראיונות בקו מידי שני ורביעי".





• בארה"ב טרם סיימו להוציא את 'יום טוב שני של שבועות', אך שני כינוסים שהתקיימו לראשונה באותו ערב, פתחו 'מלחמת מודעות' של ממש. האחד הוא כינוס נגד הטכנולוגיה המיועד לנשים שערך איחוד הקהילות, והשני הוא דינר לטובת כולל 'חיבת ירושלים'. בחו"ל, כמו בחו"ל, הגוי שנשלח על ידי מארגני כינוס הנשים היה גם זה שהוריד את מודעות הדינר.








• ואפרופו אירועי דינר, במהלך אירוע יוקרתי באלעד תפס ה'ראיס' פרוש מנוחה קלה בוילה היוקרתית על הספה בבית והשתקף מבעד לחלון. צלם הארוע תיעד.





• ואילו ה'ראיס' לשעבר שהתבשר על גיבוש ראיות במשטרה נגדו בהווה, יצחק עידן, מצא זמן לקחת את הנכדים לסיבוב.





• שחקן נבחרת ישראל לשעבר וכיום מאמן בזכות עצמו, פליקס חלפון, בא להתברך ולקבל על עצמו להניח תפילין.



פינת המזל טוב:
• ביום ראשון הקרוב תתייצב צמרת המדינה במרכז האירועים 'קדמא' בנווה אילן, לחתונת תהילה אביגיל דרעי, בתו של יו"ר תנועה הקדושה. לייבל'ה פתח את תיבת הדואר וגילה כמו שאר עמך בית ישראל את ההזמנה מבצבצת בין שלל חשבונות הבנק והארנונה. מאחר ואת משפחת הרב אברהם כמון טרם הספיק לייבל'ה להכיר, החליט לייבל'ה לאחר התייעצות ממושכת עם הרעבצין הינדל'ה לנסוע לשמח חתן וכלה... תיעוד יבוא.

• מזל טוב לאמיתי שולמן, מעורכי המודיע ומי שאמון על ניהול ומזכירות סיעת יהדות התורה בכנסת, לרגל שמחת אירוסי בתו עם הבחור מאיר רוט מישיבת 'קול תורה'. לייבל'ה מאחל מזל טוב גם לגיס לייזר שולמן, עורך חדשות משפחה.

• הצלם המוכשר יעקב נחומי נישא בערב החג באולמי הדר דימול במתחם הבורסה ברמת גן. בכירי העיתונאים והתקשורת החרדית התייצבו לאחל מזל טוב למרות עומס ההכנות של ערב החג. לייבל'ה קלט בזווית הסמארטפון שני עיתונאים מתפלספים כהרגלם - ישראל כהן והפובלציסט ה'דוסי' מנחם פינס. אוח. ללייבל'ה זה הרגיש 'למעלה מן השמש'.





• ומצלם לצלם, דוד סטודיו זר, שרק החלים מפציעה, בישר לכולם על לידת בתו בשעה טובה ומוצלחת בערב ראש חודש סיון.

• החזן אהרן שלמה ויסמן, לרגל שמחת הבר מצוה לבנו יחידו. טיש מיוחד לרגל השמחה נערך בנעילת חג השבועות בבית מדרשו של האדמו"ר מצאנז ז'מיגראד ברחוב מינץ בבני ברק.

ביקורת עיתונות:
• בשבת, נוהג לייבל'ה להתרווח רגל על רגל על הספה בסלון, לשלוח את הינדל'ה והילדים לגן השעשועים הסמוך, ועל שק פיצוחים ושישיית 'טובורג אדום' לנתח את השבועונים השונים.

ראשית, פתח לייבל'ה את המוסף התורני של עיתון 'יתד נאמן', ונדהם לראות כי המילה 'הריון' מוזכרת בעיתון הליטאי. לייבל'ה התנחם בכך שהמילה 'הפרוצה' רח"ל אינה מוזכרת 'ביתד שלנו'.





• כאשר הגיע ל'שעה טובה', התמקד לייבל'ה בתמונות, שהרי את הטקסט הוא מכיר משבוע שעבר. לפתע הבחין בתמונה שתחתיה הופיע הכיתוב 'שכונת בית ישראל בעת הלווית ראש ישיבת מיר הגרא"י פינקל'. לייבל'ה הזדעזע, למיטב ידיעתו ראש הישיבה ר' לייזר יהודה פינקל חי וקיים, ואפילו נצפה השבוע כשהוא חובש כובע המבורג. לייבל'ה מאחל לנסיך ממיר אריכות ימים על ממלכתו, ומשער כי מדובר בתמונה מהלוויית אביו, רבי נתן צבי פינקל זצ"ל.





• לקינוח הציץ לייבל'ה בעיתוני הד"לים: וגילה טעות כתיב קשה במיוחד בשער עיתון 'בשבע'. כאשר התובעת מרים גולדפישר, הפכה 'לטובעת הרבנית מרים גולדפישר'...





• חלף יום, וגם 'המודיע' נפל: הכותרת הראשית בעיתון בישרה: 'בית כנסת של חב"ד נשרף כליל בקיבוץ מגל שבאזור 'עירון''. לייבל'ה הלך לברר היכן נמצא הקיבוץ הנ"ל בגלובוס, ומדוע שאר היומונים החרדים התעלמו משריפת בית הכנסת בקיבוץ הנ"ל. מתברר כי מדובר בבית הכנסת הממוקם במתחם תחנת הדלק בכביש 6, אך 'המבקר' במערכת 'המודיע', השמיט את המיקום, מכיון שתחנת הדלק שייכת לדודי וויסמן מבעלי 'שפע שוק' ז"ל, המוחרם כידוע בעיתון 'המודיע'.



ולסיום, חידת השבוע:
• הזמן: מוצאי חג השבועות.
המיקום: רחבת הכותל המערבי.
התזמון: ראש ישיבה נודע, מגיע להתפלל כשהוא מלווה בנאמנו.
האירוע: השניים פוגשים עיתונאי בכיר.
המתקפה: ראש הישיבה לעיתונאי: "מה הדבר הזה שתקפו את הישיבה בסוף החורף באתרים החרדים? מדובר במיעוט שולי של קובץ משועממים, ואתם נתתם לזה במה מוגזמת. זה מזיק לתורמי הישיבה, גם ככה המצב של עולם התורה קשה".

בין המזהים נכונה את המעורבים, יוגרל מיכל גרפיטי לריסוס ומשקפיים חדשות מבית ראש הישיבה המדובר.
ראש ישיבה אתר תורם מייל לייבלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד