י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הוסרה ההשגחה מבית החולים הרביעי בגודלו בישראל

הרבנות הראשית הודיעה על הסרת תעודת הכשרות מבית החולים אסף הרופא בצריפין • ביה"ח: "טענות הרבנות אינן נכונות"

אסף הרופא. צילום: ויקפדיה
אסף הרופא. צילום: ויקפדיה

הרבנות הראשית הודיעה היום (חמישי) כי בית החולים אסף הרופא בצריפין פועל ללא השגחה בשל היעדר רב לבית החולים.

לפי שעה אין תעודת הכשר במטבחי בית החולים וכן בעסקי המזון הפועלים במתחם.

בית החולים אסף הרופא, הוא בית החולים הממשלתי הרביעי בגודלו בישראל, ונמצאות בו כ-800 מיטות. הוא משרת כמיליון תושבי מראשון לציון ועד לבית שמש.

דובר הרבנות זיו מאור אומר כי "כאשר אין רב במקום, לא ניתן לדעת מה קורה שם. ולא ניתן להשגיח כראוי. נכון שיש משגיחים אך זה לא מספיק כי אין מעליו רב וודאי שאינו יכול לפסוק הלכות. במשך חודשיים וחצי היינו בקשר עם בית החולים ומשרד הבריאות והתרענו שדרוש רב אך עד כה לא נענינו".

דוברות בית החולים מסרה כי: "בית החולים הופתע מהודעת הרבנות שפורסמה ללא כל אזהרה וללא כל הודעה מראש, אנו שמענו על כך רק מהתקשורת.

"לעצם העניין", מוסיפה הדוברות, "ההאשמה אינה נכונה: רב בית החולים הושעה ובמקומו מונה רב זמני לבית החולים. כך גם הוצא מכרז לרב שיכהן באופן קבוע בבית החולים. הודעת הרבנות גרמה לנו נזק גדול וזאת ללא כל סיבה שכן כאמור, קיים רב זמני לבית החולים המשגיח שבית החולים י]יפעל לפי ההלכה וכמסורת בית החולים".

בעקבות כך פרסם משרד הבריאות כי "בית החולים אסף הרופא מקפיד על הכשרות ומפוקח על ידי משגיח כשרות של הרבנות הראשית לישראל".

עוד נמסר בהודעה: "הודעת הרבנות הראשית תמוהה מאוד מטעה את הציבור ועשויה לסכן חיי חולים שיסרבו לאכול או נפגעים דתיים שיסרבו להתפנות לבית החולים בשל מצג שווא שכביכול בית החולים הפסיק להיות מפוקח על ידה".

"בית החולים נאלץ לסיים את עבודתו של רב בית החולים לפני כחודשיים לאחר שנשפט על ידי בית הדין למשמעת של נציבות המדינה ונמצא אשם במעשים חמורים. בית החולים המשיך להיות מפוקח כל העת על ידי משגיח כשרות של הרבנות הראשית ומ״מ הרב של בית החולים. תמוה שהרבנות החליטה להוציא הודעה שכזו בשל פיטורים של רב שסרח".

כתגובה, מסרו שוב מהרבנות: "בהמשך לתגובת משרד הבריאות: לפי מיטב ידיעתנו בבית החולים אסף הרופא פועל משגיח כשרות, אולם אין בכך כדי להבטיח את כשרות המקום. משגיח אחד אינו מספיק כדי לפקח על הכשרות במטבח המספק שלוש ארוחות ביום, בשריות וחלביות, לבית חולים שבו כ-800 מאושפזים. זאת בנוסף על מספר עסקי מזון הפועלים במקום ללא קשר למטבח בית החולים עצמו. לאור זאת עמדתנו היא כי עד למינוי רב נותן הכשר לא ניתן לסמוך על הכשרות במקום.

"הודעת הרבנות הראשית פורסמה לאחר מגעים ארוכים ואינטנסיביים עם משרד הבריאות שלא נשאו פרי. הודעה מסוג זה היא מוצא אחרון לאחר מיצוי כל האפשרויות להסדרת הכשרות באמצעים אחרים. אחריות הרבנות הראשית היא להבטיח כי הציבור שומר הכשרות יוכל לצרוך מזון כשר, ואין באפשרותנו להימנע מפרסום במצב שבו חשש להטעיה, כגון זה. אנו מצפים לפתרון הבעיה בהקדם ועומדים לרשות משרד הבריאות בכל עניין בדרך לפתרון. ברגע שבו תיפתר הבעיה נוציא בע"ה הודעת עדכון".
רב ישראל בית החולים רבנות ראשית אסף הרופא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד