ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

מירוץ הדיינים: קרב על חמישה תקנים נוספים

בחודשים הקרובים יתפנו חמישה תקנים נוספים בבתי הדין, והוועדה למינוי דיינים צפוייה שוב להתכנס • במי תומכת לבני?

בית הדין הרבני. צילום: ארכיון
בית הדין הרבני. צילום: ארכיון

הוועדה למינוי דיינים: במהלך החודשים הקרובים יתפנו חמשה תקנים נוספים בבתי הדין והוועדה צפוייה להתכנס שוב כדי לבחור את המועמדים הנדרשים, זאת מלבד חמש עשרה התקנים בהם דנה כיום הוועדה.

מועמדים שכבר עברו את מבחני ועדת המשנה לא יאלצו לעוברם שוב, אולם מועמדים חדשים או כאלו שיחפצו לשפר את ציוניהם - יוכלו לעבור את הליך הסינון בוועדת המשנה פעם נוספת.

כזכור, הבוקר (ה) הסתיימה ישיבת הוועדה מבלי שחבריה הצליחו להגיע להסכמה ביניהם, אולם יו"ר הוועדה הצליחה להעביר החלטה לפסול את קרובי המשפחה של חברי הוועדה. כך נפסלה מועמדותו של בנו של הגר"צ בוארון וגיסו של הרה"ר הגר"ד לאו.

יצויין, כי היום לא דנה הוועדה במועמדים לכהן בבית הדין הגדול אולם בדיון הצפוי יתקל הראשל"צ הגר"י יוסף אף הוא בבעיה דומה, בשל העובדה שגיסו הגר"מ טולידנו הינו מועמד אף הוא לתפקיד.

צפוי כי הראשל"צ לא יוכל להשתתף בהצבעה הנוגעת לגיס ויתכן ששרת המשפטים תחליט גם לפסול לחלוטין את השתתפותו בבחירת הדיינים לבית הדין הגדול.

יצויין, כי בניגוד לתקנים בבתי הדין האזוריים, כדי להיבחר לבית הדין הגדול זקוקים המועמדים לרוב של שמונה מחברי הוועדה ולא ששה.

כאמור, הישיבה היום התפזרה מבלי שהושגה הסכמה ועל המועמדים לבית הדין הגדול כלל לא התקיים דיון.

שרת המשפטים תומכת במועמד הרב שלמה שטסמן הזוכה אף לתמיכה מחברי וועדה נוספים וידוע כבנו של רופאו האישי של הגר"ע יוסף זצ"ל, הפרופסור יוחנן שטסמן.

לא נקבע עדיין מועד לישיבה הבאה, אולם יו"ר הוועדה הבהירה כי ברצונה למהר את ההליך ככל שניתן.

ח"כ אלי ישי פועל כדי להגיע להסכמה כללית עם הרבנים הראשיים ושאר חברי הוועדה והיו"ר לבני, על רשימה מוסכמת על כל החברים שימנע ישיבות חוזרות ונשנות.

לבני גם כתבה היום בדף הפייסבוק שלה: "דיינים הם אנשים שיש להם השפעה מכרעת על חייהם של ישראלים רבים, ודנים בסוגיות הכי אישיות ופרטיות בחיינו. לכן, אני חושבת שזה רק ראוי ונכון שייבחרו האנשים הכי מתאימים לתפקיד, בלי קשר לזרם, עדה ובוודאי שלא שם המשפחה – העיקר שיהיו מקצועיים, מקבלים ומכילים. בראיון הבוקר לרינו צרור בגלי צה"ל דיברתי על הנושא המדיני - מכרזי הבנייה וגם הודיתי שאני מעדיפה דיינים שמעורים בחברה, שלמדו באוניברסיטה ושרתו בצבא למשל. זהו הקו שאני מובילה, ואמשיך להוביל – קו שמאמין שהיהדות צריכה להיות של כולנו, ולא רק של זרמים ספציפיים. נכון, זה מורכב. זה מה שהופך את העבודה שלי לכל-כך מעניינת".
ישיבה משפטים לבני דיינים ראשלצ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד