כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

ב'בית אבא' הרקידו את פתח תקווה עם ספר תורה

קהילת 'בית אבא' בפתח תקווה מציגה: מפגן אחדות בהכנסת ס"ת המציין שלשה חודשים להקמת הקהילה • רבנים ואישי ציבור באו • צפו

צילום: יונתן הלפרין
צילום: יונתן הלפרין

מאות מתושבי מרכז העיר פתח תקווה והסביבה, השתתפו בערב חג השבועות במעמד הכנסת ספר תורה לקהילת 'בית אבא', תרומת הגב' דבורה דרוק שתחי' לעילוי נשמת אביה הרב שלמה זלמן זילברשלג ז"ל, מחשובי חסידי באיאן.

מעמד סיום כתיבת האותיות נערך בבית משפחת דרוק בבני-ברק שם השתתפו חברי קהילת 'בית אבא', בני משפחת התורמת ואישי ציבור.

תהלוכת ספר התורה יצאה מכיכר ערים תאומות לכיוון היכל בית הכנסת בליווי עשרות מילדי הקהילה ומאות ילדים. רחובות העיר שבהן עברה התהלוכה נסגרו לתנועה בשעת האירוע - למרות ערב החג.

במעמד השתתפו הרבנים הראשיים של פתח תקווה ורבני השכונות והקהילות, אישי ציבור וקהל רב שהגיע לשמוח בשמחת הקהילה המתפתחת.

סעודת המצווה נערכה במלון ויז'ניץ ציפורי קלאס בבני ברק כשעל ההנחיה הופקד עו"ד שמעון גרוס, שהודה לחברי הקהילה על שנרתמו לעזור ולסייע בהקמת הקהילה, וציין את כוח האחדות המאפיין את חברי קהילת 'בית אבא'. גרוס גם תיאר את השתלשלות הקמתה של הקהילה והסייעתא דשמיא שהביאה אותה בתוך שלושה חודשים בלבד למעמד מכובד בפתח תקווה.

אחריו נשא דברים הגאון רבי ברוך צבי גרינבוים, ראש ישיבת דרך ה', שדיבר על מעלותיה הייחודיות של הקהילה, כפי שהוא מכיר אותה, ועל העמלים לפרנסתם שהיו "ממעתיקי השמועה איש מפי איש עד משה רבנו".

בנוסף נשאו דברים רבה של העיר הגאון רבי מיכה הלוי, הרב צבי אלימלך הורביץ המלווה את גרעין הקהילה טרם היווסדה בעצה ותושיה, אשר סיפר על היכרותו הקרובה עם חברי הקהילה.

הרב מנחם שוורץ, מנהל היחידה לחינוך חרדי בעירייה, שאף סייע לטובת האירוע, התייחס בדבריו לתופעה המבורכת של שמירה על מסורת בית אבא ולפעילות העניפה המתרחשת בקהילה. מ"מ ראש העיר, אוריאל בוסו, העיד כי הוא לא מכיר קהילה שהתפתחה בצעדים כה משמעותיים בזמן כל כך קצר. חבר הכנסת יעקב אשר התייחס למאפיינים הבולטים של הקהילה הצעירה והמגוונת ועמד על הצורך בהקמת קהילות שכאלו - תוך שמירה על המסורת והצביון ושילוב התפילות עם קביעת עיתים לתורה.

הרב דוד חיים זילברשלג, ממשפחת התורמת, סיפר על אביו שלעילוי נשמתו נכתב ספר התורה, ותיאר את שיוכו של אביו למקום תפילה וחשיבות קביעת מקום התורה. "בהיכרות הקצרה עם קהילת בית אבא זהו המקום המתאים להכניס ספר תורה לעילוי נשמת אבי".

בנה של התורמת, איש התקשורת עוזר דרוק, נשא נאום מרגש בשם המשפחה והודה לאמו, הגב' דבורה, על תרומתה להמשך חיי התורה ולהחזקת "עץ החיים" ועל הזכות הגדולה שנפלה בחלקה.

קהילת 'בית אבא' נוסדה לפני שלושה חודשים בלבד, ערב שבת זכור, והיא מתפתחת בצורה מרשימה. נכון להיום, הקהילה מונה עשרות משפחות מתושבי מרכז העיר המורכבות מתמהיל של בוגרי הישיבות הקדושות ושל עמלים לפרנסתם.

בתקופה זו, הספיקה הקהילה לארח את כלל רבני העיר, החל מהמרא דאתרא וכלה ברבני הקהילות השונות, את נציגי החרדים בעיריית פתח תקוה ואת ראש העיר. מהר מאוד הפך המושג "בית אבא" לחלק מהעיר. הקהילה המגובשת שמה דגש על פיתוח אווירה קהילתית רוחנית דיבוק חברים אמיתי והקפדה על איש את רעהו יעזורו.

צילום: יונתן הלפרין










































פתח תקוה קהילה ספר תורה בית אבא דרוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד