כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

סערת המשיח: "ליצני הדור סילפו הדברים"

החברותא של הגראי"ל שטיינמן במתקפה חריפה על 'בני תורה' • מסביר את סילוף הדברים בשמו של הגראי"ל בנוגע לציפייה לגאולה • תוקף: "וכהנה הרבה דברי הבל ורעות רוח, אשר מתעסקים בהם אותם יורשי גיהנום רח"ל.. ומה לנו ולדבריהם ההבלים" • מחזק את ה'ועד למען כבוד רבותינו': "כשנתגלה קלונם של אותן ישיבות המחנכות נגד גדולי ישראל"

הגרמ"צ בבית הגראי"ל בפסח  בתווך נראה הרב שניידר
הגרמ"צ בבית הגראי"ל בפסח בתווך נראה הרב שניידר

'סערת המשיח' שהתפרסמה לאחרונה ברשתות ובתיבות המיילים, ועסקה בשיחתם של הגראי"ל שטיינמן והגרמ"צ ברגמן בחול המועד פסח האחרון, מקבלת לראשונה התייחסות רשמית של באי ביתו של הגראי"ל, על ידי נאמנו והחברותא הותיק הגאון רבי משה יהודה שניידר, בעלון 'פרי חיים' השבועי היוצא לאור ומכיל מתורתו של הגראי"ל.

"לאחרונה היה גאון אחד מזקני הדור שליט"א (הגרמ"צ ברגמן א.כ.) אצל רבינו, והרחיב בדבר שכל מי שאינו מצפה למשיח בכל עת, הרי הוא כופר רח"ל. ואמר לו רבינו 'היות שהוא דבר שאין הציבור יכול לעמוד בו, ורק יחידים ממש זכו לדרגה זו, כמו שמספרים על החפץ חיים זצוק"ל. למה לדבר על דברים שקשה כל כך לקיימם, בטרם קיימנו את הדברים שבידינו לקיים. וכן העיר לו רבינו דלמאן דאמר בגמרא שכבר היה משיח, וכי נאמר ח"ו שהאמורא הוא ח"ו... וכל השומע את הדברים במקורם, רואה שלא דן רבינו לחלוק על זה, רק העיר לו דיש לנו מתחילה לראות האיך לקיים מה שאנחנו יכולים לקיים".

"אך אותם 'שומרי המסורת'... [כוונתו למפלגת בני תורה] קפצו מיד ממאורתם עם שאר ריקני וליצני הדור וסילפו את הדברים, וזעקו י"ג עיקרים, י"ג עיקרים..."

ממשיך הרב שניידר ומסביר את הדברים: "וכי דובר ח"ו לחסר מי"ג עיקרים, אלא אמר רבינו דפרט זה שאין כמעט אחד שזוכה לקיים, אין לנו להרחיב הדברים עליו, טרם זכינו לקיים את המפורש, ומה שבידינו לקיים".

"ואשאלה אותם, למה מדבר המפורש בגמ' שאין לו חלק לעולם הבא, אינם נזהרים מלעבור על זה? וירמסו יום יום שעה שעה, ואף דבר המפורש בשו"ע שנקרא 'מרים יד מתורת משה' איננו קיים אצלם... ורק עיקר זה פתאום מעניין אותם? וכהנה הרבה דברי הבל ורעות רוח, אשר מתעסקים בהם אותם יורשי גיהנום רח"ל.. ומה לנו ולדבריהם ההבלים".

גם הוועד למען כבוד רבותינו מקבל חיזוק בדברי הרב שניידר. "מה ששמעתי מתלמיד חכם מופלג שהתקשרו אל ביתו הורים מירושלים, לאחר שראו מה עולל להם אי ציותם לגדולי הדור שליט"א, - בפרט לאחרונה כשנתגלה קלונם של אותן ישיבות המחנכות נגד גדולי ישראל, על ידי 'הועד למען כבוד רבותינו' הפועל לשם שמים בלא ליאות, וקיבל הסכמה מלאה מרבינו מרן ראש הישיבה שליט"א וממרן שר התורה שליט"א" (הגראי"ל והגר"ח א.כ.).

"אשרי חלקו של העומד בראש, הרב הצדיק ר' אלי' פרויליך שליט"א, ישלם לו ה' פעלו ותהי משכורתו שלימה מעם ה', שזכה להרבות כבוד שמים בעולם, ולהציל נשמות נקיות מרדת שחת... – ואמרו אילו היינו יודעים להיכן אנחנו נגיע, היינו שומעים מתחילה לרבותינו מנהיגי הדור שליט"א".

"אך למתבונן, כאן מונח כל היסוד, וההבדל המהותי, כי הנאמנים לתורה ולשמו ית' יודעים שצריך לשמוע לקול גדולי הדור גם בלי 'שאני' מבין ככה, אלא 'אני' יודע ומאמין שראייתם היא הראייה האמיתית ורואה למרחוק, אך אותם האנשים 'שהם' צריכים לראות ולהבין למה לעשות כפי שנצטוו, נשארים בסוף ב..." מסיים הרב שניידר ולא יסף...
הגראיל שטיינמן שניידר משיח הגרמ"צ ברגמן הוועד למען כבוד רבותינו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 55 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד