כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

פואד פורש מהמירוץ: עשו לי סיכול ממוקד

מועמד העבודה לנשיאות, בנימין בן אליעזר הודיע על פרישתו • מאשים: "מרגע שהודעתי על התמודדותי לתפקיד, לא פסק מסע השמצות והכפשות אגרסיבי ומתוזמן נגדי, מסע שכל מטרתו למנוע ממני מלהתמודד ומלכהן כנשיא המדינה. כנראה שעשו לי סיכול ממוקד" • סיעת העבודה תתכנס להחליט על תמיכתה במועמד אחר

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

פרישה בצל החקירה: שלושה ימים לפני הבחירות לנשיאות, פואד בן אליעזר, מועמד מפלגת העבודה ומי שנחשב למועמד משמעותי במירוץ הודיע על הסרת מועמדותו.

בהודעה שנשלחה לכלי התקשורת כתב פואד: "מרגע שהודעתי על התמודדותי לתפקיד, לא פסק מסע השמצות והכפשות אגרסיבי ומתוזמן נגדי, מסע שכל מטרתו למנוע ממני מלהתמודד ומלכהן כנשיא המדינה. כנראה שעשו לי סיכול ממוקד".

"אני שב ומדגיש" הוסיף פואד, "את מה שאמרתי גם במשטרה וגם באמצעי התקשורת בתקופה האחרונה - כל שקל ששולם לקניית הדירה שקוף וידוע.

"ב-24 השעות האחרונות חשבתי והתלבטתי רבות מה לעשות. מחד, האם להרים ידיים בניגוד לאופי שלי, ולפרוש מההתמודדות? שכן ההתמודדות לנשיאות היא הסיבה לגל ההשמצות העכור שתוקף אותי.

"מאידך, האם להיכנע ולתת למי שעומד מאחורי הדבר הזה את מבוקשם? ויש גם מי שיגידו, שהפרישה היא הודאה באשמה, דבר שאין בכוונתי לעשות. להפך, אין לי ספק כי בזמן הקרוב האמת תצא לאור".

ראש האופוזיציה ויו"ר מפלגת העבודה ח"כ יצחק הרצוג הגיב על פרישתו של פואד: "קיבלתי את החלטתו של ח״כ בנימין בן אליעזר לפרוש מהמירוץ לנשיאות. אני מכבד אותו ואת החלטתו ומאחל לו שהאמת תצא לאור. סיעת העבודה תתכנס ביממה הקרובה ותכריע בנושא הבחירות לנשיאות".

סיעת העבודה תתכנס הערב בשעה 22:00 בבית המפלגה (לה גווארדיה 55 תל אביב) לדיון בנושא המרוץ לנשיאות. נמסר כי בתחילת הישיבה תינתן הצהרה של יו"ר המפלגה יצחק הרצוג בנוגע להתפתחויות האחרונות.

כזכור, ביום שישי, הודיעה המשטרה כי מועמד מפלגת העבודה ח"כ בנימין [פואד] בן אליעזר נחקר תחת אזהרה במשך 5 שעות במשרדי להב 433, בחשד לקבלת כספים שלא כדין.

לפי החשד קיבל כספים בניגוד לחוק לצורך רכישת פנטהאוז יוקרתי ביפו בשווי תשעה מיליון שקלים מאיש העסקים אברהם נניקשווילי, שנחקר אף הוא.

המידע על כך הגיע דרך חקירת עבירות השחד בנמל אשדוד. בנוסף, מלבד הדירה, בן אליעזר נדרש לתת הסברים למקורם של מיליוני שקלים הנמצאים בחשבונותיו.

המשטרה בודקת חשד להעלמות מס באותם כספים. במסגרת החשדות, נבדק אם חלק מהכספים הועברו לחשבונה של בת משפחתו של בן אליעזר. החקירה החלה לאחר שבן אליעזר הוזמן לתשאול במשטרה, אך בשל התשובות שסיפק לחוקרים הוא עבר לחקירה באזהרה.

במשטרה נבדק החשד כי סכומי כסף גבוהים בהרבה מהמדווח הופקדו עבור ח"כ בנימין בן אליעזר. כמו כן נבדקות האפשרות לפיה בחלק מהמקרים נעשה שימוש בצ'יינג, שכבר נסגר מאז ההפקדות, על מנת לטשטש את עקבות ההפקדה.

חבר הכנסת ראובן ריבלין (הליכוד), אמר: "יש לי צער גדול על פואד, וצער גם על האווירה הקשה האופפת את מערכת הבחירות לנשיאות".

מתמודדת נוספת בבחירות, יו"ר הכנסת לשעבר דליה איציק, אמרה כי "אני מצטערת עבור בן אליעזר, שיש לו זכויות רבות בתפקידים המשמעותיים בהם כיהן ומקווה בשבילו שיוכיח את חפותו". לדבריה, "לא ככה ייחלנו שיראה המרוץ לנשיאות. מי שייבחר, משימתו הראשונה תהיה לחזק את אמון הציבור במוסד הנשיאות".
משטרה חקירה נשיאות פואד בן אליעזר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד