י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

ישיבת מיר: יש 'חלוקה'

בשורה טובה לאברכי ישיבת מיר: לאחר חמישה חודשים שלא חולקו משכורות, הצליחו ראשי הישיבה לגייס כסף עבור חודשיים. אלפי האברכים עומדים בפתח 'הבניין המרכזי' - מחכים לתורם

אברכים במיר. צילום ארכיון: מנח זרקא
אברכים במיר. צילום ארכיון: מנח זרקא

בשורה טובה לאברכי ישיבת מיר: לאחר מספר חודשים בהם לא חולקו משכורות, הודיעו היום (ב)ראשי הישיבה כי תתקיים 'חלוקה' בבניין המרכזי של הישיבה.

המשכורות, שלא חולקו מאז חודש שבט, גרמו לעול כלכלי קשה מנשוא בבתי האברכים. המשכורות המצומקות ממילא, שאינן מספיקות למלא ולו חלק קטן מהצרכים המרובים, משמשות עבור האברכים כמשענת קנה רצוץ, בימים של חוסר ודאות כלכלית. אך משאלה לא הגיעו, מצאו אברכים רבים את עצמם בפני מצוקה קיומית של ממש.

ראשי הישיבה, שהצליחו לגייס כסף בשבועות האחרונים, מקיימים בשעות אלו חלוקה עבור חודשיים. יצויין, כי המשכורות המחולקות ניתנות עבור חודשי שבט–אדר.

אברך בישיבה מספר לאתר 'בחדרי חרדים': "העומס שיש בשעה זו בבניין המרכזי, לא זכור לזקני הישיבה מאז הקמתה. אלפי האברכים עומדים בתור ומחכים לתורם".

בתוך כך, הקרן שהקים הגר"ד סגל, שמטרתה להשתתף בכ-20% ממשכורות האברכים, בכוללים הנותנים את המשכורות בזמן, פועלת זה החודש הרביעי ברציפות.

עשרות כוללים נהנים מידה הרחבה של הקרן. בין הכוללים שקיבלו עזרה מהקרן המדוברת: 'עטרת שלמה' של הרב סורוצקין, כולל פוניבז' ועוד.

מי שיזם את הקמת הקרן הוא, כאמור, הגר"ד סגל, והנגיד דוד בודנר מעביר חלק גדול מהסכומים המחולקים לאברכים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד