כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

היועץ נחשף: "הח"כים החרדים יצביעו לריבלין"

מ"מ ראש עיריית ביתר עילית, יצחק רביץ - יועץ הצללים של ח"כ רובי ריבלין - נחשף בראיון ראשון ל'בחדרי חרדים' • אומר: "מרבית הח"כים החרדים סבורים שדליה איציק אינה מתאימה לנשיאות ולא יתמכו במי שהלכה לאורך השנים נגד הציבור החרדי" • "גדולי ישראל תמכו תמיד במועמד המסורתי יותר - והביעו תמיכה ברובי ריבלין"

יצחק רביץ עם הגראי"ל
יצחק רביץ עם הגראי"ל

"אין לי ספק שמרבית הח"כים החרדים יצביעו בעד ראובן ריבלין במירוץ לנשיאות", כך אומר יצחק רביץ, יועץ הצללים של ח"כ ריבלין.

בראיון מיוחד ל'בחדרי חרדים', נחשף איש הצללים של ח"כ רובי ריבלין, יצחק רביץ, המנתח את השפעת פרישת פואד מהמירוץ על עמדת הח"כים החרדים.

רביץ בטוח כי לאחר הודעתו של מועמד מפלגת העבודה ח"כ בנימין בן אליעזר על פרישתו מהמירוץ, ההכרעה החרדית ברורה מאליה.

רביץ, סגן ומ"מ ראש עירית ביתר עילית, הינו בעלה של מזכירתו המיתולוגית של רובי ריבלין רבקה רביץ, ומי שבשבועות האחרונים פעל מאחורי הקלעים, כדי להשפיע על חברי הכנסת מהסיעות החרדיות לתמוך בריבלין.

"החל מצאת השבת", אומר רביץ, "שוחחתי עם יותר ממחצית מהח"כים החרדים גם מ'יהדות התורה' וגם מ'ש"ס'.

"קיימתי שיחות עומק לאור הסרת מועמדותו של פואד והמסקנה של כולם היא אחת: לא עולה על הדעת להצביע לאיציק.

"גם אם בשבוע שעבר הם עוד הסתפקו סביב שאלת התמיכה שלהם כעת זה ברור שאם פואד ירד מהפרק אז איציק איננה מועמדת אפשרית מבחינתם. הם לא יתמכו במועמדותה של אשה. ודאי לא באשה שהלכה לאורך השנים נגד הציבור החרדי ועשתה יד אחת עם אוייבי המפלגות החרדיות, טומי לפיד ויוסי שריד, כולל בהצבעותיה על חוק טל.

"ההכרעה של גדולי הדור", ממשיך רביץ, "תתקבל ביום שני בבוקר כאשר תמונת המירוץ תתבהר לחלוטין, אך אני בטוח שכל חברי הכנסת החרדים, זוכרים את ההליכה של ריבלין לאורך השנים יחד עם הציבור החרדי.

"לפני מספר שנים נכנסו ח"כ גפני ומקלב יחד עם ריבלין לבית מרן הגראי"ל שטיינמן, גפני הציג את ריבלין בפני ראש הישיבה ואמר "זה הנציג השלישי של דגל התורה בכנסת" (היה זה לפני כניסתו של ח"כ יעקב אשר. י.ה.).

"בסיעת ש"ס זוכרים גם את יחסיו החמים של רובי עם מרן הגר"ע זצ"ל ואת מכתב התמיכה שהוא העניק לו לאור תמיכתו העקבית והחד משמעית בלומדי התורה.

"גם מרן הגרא"מ שך הורה בעבר בעת בחירות להצביע למועמד שקרוב בדעותיו ובאורח חייו לאורח חיים חרדי. וכך גם הורה מרן הגרי"ש זצ"ל ויבלט"א מרן הגראי"ל, בבחירות הקודמות לנשיאות להצביע עבור ריבלין מכיוון שהוא מסורתי.

• אך חלק נכבד מחברי הכנסת החרדים דברו בשבוע שעבר כמעט בגלוי על כך שלא ניתן לתמוך במועמד מהליכוד.

"הציבור החרדי וחברי הכנסת שלו אינם שטחיים. אני בטוח שכולם יודעים להסתכל על התמונה המלאה ולא רק על ההיבט הצר של השנה האחרונה.

"יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני הוא אדם עם נסיון רב מאוד ואני בטוח שהוא יודע וזוכר על נכון את תמיכתו של ריבלין לעומת עמדותיה של איציק - במיוחד בנושאים שנוגעים לציבור החרדי בהם היא נכנעה ללחצי אנשי שינוי ו"מאהל הפראיירים" במהלך השנים".
חרדים ליכוד רביץ חכים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד