כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

החוק נגד שחרור מרצחים עבר; ישי - "ראוי ומוסרי"

סביב הצעת החוק נרשמה דרמה, אך הסוף טוב - הבית היהודי הצליחו להעביר את החוק • אלי ישי: "מחבל צריך להעביר את ימיו בכלא"

מחבל רעול פנים, ארכיון
מחבל רעול פנים, ארכיון

הישג לבית היהודי : לאחר שבשבוע שעבר אושר חוק הפונדקאות בממשלה בניגוד לעמדתה של הבית היהודי, היום (א) אושר בממשלה החוק נגד שחרור מחבלים אותו הגישה ח"כ איילת שקד מהבית היהודי.

כזכור, בשבוע שעבר התפרסם כי למרות התנגדות הבית היהודי נתפר דיל בו יש עתיד תסיר את התנגדותה לחוק שחרור המחבלים בתמורה להסרת התנגדותה של הבית היהודי מחוק הפונדקאות.

למרות זאת, בעקבות חוות דעת משפטית עוכב אישור החוק בממשלה בשבוע שעבר ובכירי הבית היהודי הביעו את תקוותם שראש הממשלה יעביר את החוק השבוע. כאמור, לאחר דיון סוער במיוחד חוק איסור מתן חנינה לרוצחים עבר היום ברוב גדול בישיבת הממשלה. בכך הושלם הדיל בו הבית היהודי קבלה את חלקה בתמורה להסרת התנגדותה לחוק הפונדקאות.

בעקבות אישור החוק אמרה ח"כ איילת שקד מהבית היהודי, יוזמת החוק : "הישג לבית היהודי- שתי ציפורים במכה אחת: קידום חוק חשוב ודיון ציבורי במסקנות וועדת שמגר"

ח״כ דוד צור אף הוא מיוזמי החוק אמר: ״חשוב להבהיר כי לא מדובר בחוק איסור שחרור מחבלים, אלא בחוק איסור שחרור רוצחים נתעבים בכלל, בין אם הרקע לממעשה היה פלילי ובין אם לאומני. כל רצח הוא נתעב, אך כשיש מקרים יוצאי דופן בחומרתם כגון: רצח משפחת אושרנקו, רצח משפחת פוגל או רצח של ראש ממשלה, יש צורך למנוע מהרוצחים ליהנות מהליך חנינה מנהלי שפוגע בצדק. הצעת החוק באה לחזק את סמכויות השופטים על ידי יצירת מדרגת ענישה נוספת בין עונש המוות שאינו קיים בישראל לבין מאסר עולם, מה שוודאי יעזור לחזק את ההרתעה ולהגביר את תחושת הביטחון האישי של האזרחים

כאמור, ההצבעה על החוק נדחתה בשבוע, כאשר בשבוע שעבר, מיד לאחר ההצבעה על חוק הפונדקאות, הודיע ראש הממשלה במפתיע כי ההצבעה על החוק בישיבת הממשלה תדחה, למרות ההסכם מראש בנושא.

בעקבות החלטת ראש הממשלה , התחוללה דרמה לא קטנה שבסופה הוחלט כי ההצבעה תדחה בשבוע, וכי בנוסף ידון הקבינט במסקנות וועדת שמגר בנושא שחרור מחבלים, דיון אשר מנסה סיעת הבית היהודי לדחוף תקופה ארוכה.

היום התקיים הדיון בישיבת הממשלה, אשר היה סוער במיוחד לאור התנגדויות של חלק מהשרים. בסופו של דבר עברה ההצבעה ברוב של 15 קולות אל מול 6 מתנגדים.

הצעת חוק איסור מתן חנינה לרוצחים היא למעשה תיקון לחוק יסוד: נשיא המדינה. התיקון מבקש לאפשר לשופטי בית המשפט לשקול, בעת מתן גזר הדין, את חומרת עבירת הרצח, ובמקרים מיוחדים להחליט, באם ימצאו לנכון, למנוע אפשרות של חנינה עתידית לרוצח.

ח"כ אלי ישי מגיב להחלטת ועדת שרים לדחות הערער בעניין הצעת החוק שתקשה על שחרור מחבלים עתידי ואומר: "מדובר על הצעת חוק נכונה, ראויה ומוסרית. מחבל צריך להעביר ימיו, עד סופם, מאחורי סורג ובריח. המציאות כי מדינת ישראל משחררת רוצחים ופעילי טרור בתמורה לכלום ושום דבר חייבת לעבור מהעולם ויפה שעה אחת קודם"
חוק מחבלים אלי ישי הבית היהודי הצעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד