כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

רה"מ לחיילים מצומת תפוח: "הצלתם חיי אדם רבים"

נתניהו הגיע להוקיר את חיילי צה"ל שפעלו בפיגוע בצומת תפוח: "אין לדעת כמה חיי אדם הצלתם" אמר ראש הממשלה; הכל על הביקור

צילום: חטיבת דובר המשטרה
צילום: חטיבת דובר המשטרה

היום (ראשון), הגיע ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, להודות ולהוקיר את פועלם של חיילי משמר הגבול ולוחמי חטיבת הנחל בצומת תפוח. במהלך ביקורו בבסיס "יהודאי" של מג"ב ירושלים, הודה ללוחמים על פעילותם במחסום. "אין לדעת כמה חיי אדם הצלתם", אמר להם.

כזכור, בתאריך 30.5 (יום שישי) בשעות הצהריים המוקדמות, זיהו שני חיילי מג"ב חשוד המתקרב למחסום ברגל. הלוחמים נדרכו וקראו לו לעצור לאחר שזיהו אותו מתקרב לכיוון המחסום כשעל גופו מעיל. בשלב זה החלו בביצוע נוהל מעצר חשוד והפשטה מרחוק. על גופו של החשוד נתפסה חגורת נפץ, שאילולא ערנותם של הלוחמים סביר כי הייתה הורגת חפים מפשע. החשוד נעצר ונלקח לחקירות שב"כ שם הודה כי התכוון לבצע פיגוע.

שלושה ימים לאחר סיכול פיגוע ההתאבדות באותו המקום, סיכלו לוחמי מג"ב ולוחמים מחטיבת הנח"ל פיגוע ירי. מעט לפני חצות הלילה, הגיע מחבל חמוש באקדח לצומת תפוח. המחבל פתח בירי לעבר לוחם משמר הגבול שנפצע אך הספיק להשיב באש ולפצוע את המחבל. לוחמי משמר הגבול וחיילי חטיבת הנח"ל הסתערו לעבר המחבל והשיבו בירי עד שנוטרל. במהלך חילופי האש, נפצע ברגלו אלכסנדר דיק- לוחם משמר הגבול, וכעת הוא בהליך שיקום.

ראש הממשלה שיבח את הלוחמים ואמר: "פעם אחר פעם אתם מוכיחים יכולת מופלאה בשמירה על ביטחון מדינת ישראל. המשימה הראשונה היא לשמור על הביטחון החיים שלכם וכן על ביטחון חיי אזרחי ישראל. כולם מתפללים לשלום. עם ישראל מתפלל לשלום מדי יום, אלפי שנים, אבל עד שהשלום יגיע אנחנו נמשיך לחזק אתכם כדי שתמשיכו להגן על מדינת ישראל. בסוף זה מה שמבטיח את עתידנו וזה מה שיביא את השלום".

השר לביטחון פנים, ח"כ יצחק אהרונוביץ' הדגיש: "כמפקד מג"ב לשעבר אני יכול להגיד שהלוחמים גדלו על מורשת ועל מקצועיות גבוהה מאוד. אשרינו העם שיש לנו לוחמים כאלה, גם לוחמי מג"ב, גם לוחמי צה"ל ששומרים עלינו ומנעו פגיעה ברבים".

מפקד משמר הגבול ניצב עמוס יעקב, ציין: "משטרת ישראל היא גוף ערכי ומוסרי הפועל מתוך תחושה של שליחות. בשני האירועים האחרונים בצומת תפוח לוחמי מג"ב חתרו למגע, הפגינו אומץ לב וחירוף נפש ובכך מנעו אסון כבד. לנגד עיניהם של הלוחמים עמד הערך העליון של חיי האדם".
פיגוע תפוח נתניהו מגב לוחם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד