כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

דליה איציק חושפת: יש לי שלוש דירות ומשכנתא

אחרי שאלדד יניב "מחבל הנשיאים" דרש מאיציק לחשוף את מקורות הכסף שלה, היא נענתה לבקשתו • וגם ריבלין חושף

אלדד יניב, פלאש90
אלדד יניב, פלאש90

יומיים לפני הבחירות לנשיאות: "מחסל הנשיאים" נפנה לדליה איציק. עו"ד אלדד יניב שפרסם בשבוע שעבר פרטים על פואד ממשיך היום ומפרסם כי למועמדת דליה איציק דירה שלישית בירושלים מלבד שתי הדירות הידועות שברשותה.

"הדירה הנוספת של דליה איציק, המועמדת לנשיאות", כתב יניב, "לדליה איציק דירה בשכונת רמת שרת שבירושלים, בה היא מתגוררת שנים, ששופצה בכסף גדול. לדליה איציק דירה נוספת בגן העיר בתל-אביב, שנרכשה לאחרונה ביותר ממיליון דולר. לדליה איציק דירה נוספת בשכונת בית הכרם שבירושלים."

לאחר פירוט דירותיה של איציק עבר יניב לדרוש מהמועמדת לנשיאות את חשיפת מקור הונה. "להון העצום הזה חייב להיות הסבר קצר, חד וברור. במסיבת עיתונאים של כמה דקות. את ההסבר הזה חייבת דליה איציק להציג לציבור, אם היא מבקשת שמדינת ישראל תפקיד בידה את "נס הנשיאה".

בעקבות פרסומו של יניב על דליה איציק הזדרזה איציק עצמה ואשרה בעצמה את דבר קיומה של הדירה הנוספת. איציק הודיעה גם על כך שתגיש הצהרת הון מפורטת בהמשך. היא קראה גם לשאר המועמדים שנותרו עדיין במרוץ לעשות כן.

"היום הנחיתי את רואה החשבון שלי" כתבה איציק "להכין בעבורי בהקדם הצהרת הון מעודכנת, שאותה אפרסם לציבור במלואה (הצהרת ההון האחרונה שלי מהכנסת היא מ-2012, וכבר הוריתי לכנסת למסור העתק ממנה לכל דורש).

אני קוראת לכל המועמדים להצטרף אלי ולפרסם את הצהרת ההון שלהם ואת הצהרת הבריאות שלהם בהקדם האפשרי.

איציק הוסיפה ופירטה את מקורה של הדירה השלישית שקיימת ברשותה עליה פרסם יניב. לטענתה, אחת הדירות מיועדות למכירה כשהכסף שיתקבל בתמורה אמור לכסות על ההלוואה אותה נטלה בכדי לממן את רכישת הדירה השלישית.

"עד להשלמת הנייר הפורמלי" הוסיפה איציק "חשוב לי שתדעו שעבדתי כל חיי. כבר בכיתה ד' התחלתי לעזור בכלכלת המשפחה (כיוון שאמי נאלצה לפרנס את שמונת הילדים בעצמה), דרך היותי מורה ועד לתפקידים ציבוריים בכירים בעירית ירושלים, בכנסת ובממשלה ב-26 השנים האחרונות. בעלי ואני חיים עשרות שנים בדירה צנועה בירושלים. בשנת 2009 רכשנו דירת קטנה ב-923 אלף ₪ בעיר, מכסף שפדיתי מקרן ההשתלמות בניהול פסגות שלי ושלי בעלי.

"בשנה שעברה החלטנו למכור אותה, כדי להשתמש בכסף הזה לרכישת דירה בת"א. כדי לבצע את הקניה, השתמשנו ב-500 אלף ₪ שקיבלנו מאביו של בעלי אשר מכר דירה, תיקון בהפרשות פנסיה בגובה 450 אלף ₪, בהלוואה שלקחתי מאחי (כ-750 אלף ₪) ובכל החסכונות של בעלי ושלי (בסביבות מיליון ₪) שחסכנו כל חיינו".

"לאחר מכן לקחנו מבנק לאומי (סניף רמת גן) משכנתא של 1.9 מיליון, שחלקה יוחזר כאשר נשלים את מכירת הדירה בירושלים (הדירה נמצאת בשלבי מכירה סופיים). כל המסמכים הרלוונטיים יימסרו כמובן במסגרת הצהרת ההון".

המועמדת לנשיאות התייחסה גם בסיום דבריה לשיקולים שעמדו מאחורי החלטתה לחשוף באזני הציבור את מקורות המימון לדירותיה השונות.

"היו שייעצו לי לא "להגביר את השיח" בנושא, אבל אני מאמינה שלהיפך - אור השמש הוא אכן המחטא הטוב ביותר. כך נהגתי בכל תפקידיי הציבוריים והממלכתיים, וכך אמשיך לנהוג תמיד".

מדוברות רובי ריבלין נמסר גם כן חשיפה של הונו: "להלן הפרטים בנוגע להכנסותיו של חה''כ ראובן ריבלין:

1. נדל"ן – רכש דירה בת ארבעה חדרים ב-1973 בעלות של כ-220,000 ₪. מלבד זאת, לא מחזיק בנכסי דלא ניידי. 2. השתלמות/ ביטוח/ גמל – כ-450,000 ₪.

3. תיק השקעות- כ-300,000 ₪ 4. רכב פרטי – בשווי כ-60,000 ₪, 5. משכורת – כ- 25,000 ₪ נטו
6. פנסיה – מתפקידו כשר כ-1000 ₪ נטו, ומלשכת עורכי הדין כ-600 ₪ נטו, 7. ביטוח לאומי קצבת זקנה – כ-2500 ₪.

ריבלין: "כל נבחר ציבור צריך לעמוד בפני הציבור באופן גלוי ושקוף בנוגע להכנסותיו ורכושו, כדי למנוע לזות שפתיים וספקולציות שונות לגבי עצמאותו וטוהר שיקול דעתו".
יניב איציק דירות כסף משכנתא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד