י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

על החוק של גפני: לפיד ואריאל רבים מיהו חרדי

הצעת החוק לשילוב חרדים בשירות הציבורי אושרה היום לאחר מאמצי בנט ואריאל, לפיד הגיש ערר: "לא מקבל את הגדרתם לחרדי"

לפיד, פלאש90
לפיד, פלאש90

הצעת החוק של גפני לשילוב חרדים בשירות הציבורי אושרה היום (א) בוועדת השרים לענייני חקיקה של הממשלה, וזאת למרות התנגדותו של שר האוצר ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד.

לאחר אישור החוק הגיש לפיד ערר בטענה שישנה עבודה של צוות שבוחנת את העניין והוא לא מקבל את ההגדרה של חרדי כפי שרואה אותו השר אריאל.

כזכור, לפני מספר שבועות, הביא שר הכלכלה נפתלי בנט החלטה לאישור הממשלה על כך שיוקם צוות שיביא לגיבוש הצעת חוק לשילוב החרדים בשירות הציבורי.

ראשיתה של הצעתו של בנט בהצעת חוק אותה הגישו חברי הכנסת גפני ופרוש מספר פעמים במהלך השנים האחרונות ולא עברה מעולם. בפעם האחרונה שעלתה הצעת החוק במליאת הכנסת בקדנציה הנוכחית, נימקה שרת המשפטים לבני את התנגדות הממשלה והאשימה את החרדים בכך שהם אינם משתלבים בשוק התעסוקה.

בחודשים האחרונים העלה גפני מספר פעמים את החוק בפני שר הכלכלה בנט ואף הבהיר לו כי באם הוא מעוניין ליישם את הצהרותיו לגבי שילוב החרדים בכלכלה הרי שראוי שיקדם את הצעת החוק. בעקבות כך הודיע בנט על הקמת הוועדה שתגבש את הצעת החוק ואף הביא את ההצעה לאישור הממשלה לפני מספר שבועות.

במקביל, העלה גפני שוב את הצעת החוק המקורית והיום היא הובאה לוועדת השרים של הממשלה בכדי לקבל את אישורה. לאחר מאבק קשה שהתפתח בוועדה בין שרי הבית היהודי אריאל ובנט לבין לפיד שהתנגד להצעת החוק אושרה ההצעה וסוכם כי ניסוח החוק יבחן על פי המלצות הוועדה אותה הקים בנט.

על פי הסיכום, החוק יועבר במליאה בקריאה טרומית לאחריה החוק לא יתקדם עד שיתקבלו המלצות הועדה המקצועית במשרד האוצר שתובא לאישור הממשלה. במידה והמלצות יהיו בעד החקיקה יותאם החוק של גפני לחקיקה הממשלתית, ובמידה ולא - החוק יחזור לדיון ועדת השרים שנית.

כאמור, לאחר אישור החוק הודיע לפיד על כך שיגיש ערר בעקבות התנגדותו לחוק בטענה שישנה עבודה של צוות הבוחנת את העניין והוא לא מקבל את ההגדרה של חרדי כפי שרואים זאת שרי הבית היהודי.
לפיד בנט אריאל גפני סיפור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד