י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

אושר חוק המתת חסד; "רופא יכול להרוג"

יעקב אשר: "הגיע הזמן לעשות המתת חסד לממשלה הרעה הזאת"; הרה"ר הרב לאו: "לרופא ניתן לרפא, ואין לו רשות להמית"

הרב לאוף פלאש90
הרב לאוף פלאש90

עוד בוועדת שרים לענייני חקיקה: אושר חוק "מוות במרשם רופא" הידוע בכינויו חוק "המתת חסד" של ח"כ עופר שלח מיש עתיד. על פי החוק תוסר האחריות הפלילית מרופא שירשום סם מרדים במינון קטלני לחולה סופני על פי בקשתו.

יצויין, כי עד כה הותר על פי החוק שלא להאריך את חייו של חולה במצב סופני אולם לא הותרה נתינת מרשם ממית לחולה סופני. בכדי לקבל את המרשם יצטרכו החולים להיות תחת ההגדרה של "חולים סופניים", כאלה שנותר להם על פי הערכת הרופאים פחות מחצי שנה לחיות.


לאחר אישור הצעת החוק אמר שלח, יוזם החוק כי "חוק זה ייתן לחולה מידה של ברירה ושליטה בחייו, בשלב שבו הכאב והסבל הם כבר בלתי נסבלים.

'חוק המוות בכבוד', כפי שהחוק מכונה במדינות בארה"ב בהן כבר הונהג, מעניק לחולה מידה של שליטה בחייו גם בימיו האחרונים, שיש בה עצמה כדי לסייע בהתמודדות עם הסבל.

ח"כ יעקב אשר מיהדות התורה מיהר להגיב על החוק החמור הנוגד את ערכי ישראל וההלכה היהודית ואמר: "ממשלת ישראל חצתה היום עוד גבול וממשיכה את מלחמתה בקדשי ישראל ע"י פגיעה בערך קדושת החיים. הגיע הזמן לעשות המתת חסד לממשלה הרעה הזו."

הרב הראשי הגר"ד לאו אומר בתגובה לאישור חוק חולה הנוטה למות כי "לרופא ניתן תפקיד לרפא, וכשאינו יכול לרפא אין לו רשות להמית. מותר לתת משככי כאבים גם אם בהצטברותם תתקרב שעת המוות אך לא להמית".

דברים אלו הגיב ח"כ הרב אורי מקלב לנוכח אישור ועדת שרים לחקיקה את הצ"ח פרטית של ח"כ עופר שלח (יש עתיד) אשר תאפשר בחוק לאדם לסיים את חייו במרשם רפואי בלא שהרופא יעבור על החוק. "ממשלת ישראל בהרכבה הנוכחי השילה מעצמה כל סממנים ערכיים ואישור הצעת החוק הינה איבוד הזהות היהודית הבסיסית, זהו וידוא הריגה לזהות היהודית של ממשלת ישראל". בדבריו הוסיף "עשרות שנים ממשלות ישראל לדורותיהם לא שינו את החוק הקיים האוסר המתתו של אדם ואלו כאן הדברים עוברים בקלות כה רבה. הדברים מקוממים כשלעצמם!

"הממשלה הנוכחית פוגעת בכל חלקה טובה ביהדות החל בלימוד התורה וממשיך בדברים הבסיסיים ביותר בפגיעה בקדושת החיים. בל נשכח את העובדה שחוק זה עובר בהרכב בו נמצאת סיעת הבית היהודי בממשלה. האם כגרועים שבגויים משולה ממשלת ישראל? על זה מצינו "שישראל יורדים, יורדים הם מטה מטה".

חכ מוזס על אישור חוק המתת חסד: שוב הוכיחה הממשלה כי יש לה מטרה אחת בלבד: עקירת כל ערך יהודי. איבדו את הערך לקדושת החיים שייחד מאז ומעולם את העם היהודי.

ישי הגיב: "חוק המוות בהובלת סיעת יש עתיד הינו חלק ממסכת חוקים המבקשים לאבד את זהותה של מדינת ישראל כמדינת היהודים. בכל יום ראשון ובהתאם לתוצאות הסקרים בעיתוני סופ"ש עדים אזרחי ישראל להצעות חוק פופוליסטיות נוספות מבית מדרשם. תקוותי כי ראש הממשלה יתעשת וירים תמרור עצור לילדי קייטנת "יש עתיד" ולמדריכם".

ח״כ יעקב ליצמן, לשעבר סגן שר הבריאות הגיב: ״חוק הנוטה למות שאושר היום בוועדת השרים, מהווה בושה לספר החוקים של מדינה יהודית. מדינת ישראל, הפכה היום את הרצח להליך חוקי ומקובל. מדובר באיבוד ערכי של הממשלה שאישרה פגיעה בקדושת החיים, שהינה ערך עליון בעם היהודי בכל הדורות״.
המתת חסד שלח לאו אשר תגובה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד