כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

ערב גזר הדין: לופליאנסקי חש ברע ואושפז בהדסה

מחר צפוי השופט רוזן לדון בבקשה לגזור על ר"ע ירושלים לשעבר 5-7 שנות מאסר; עורכי דינו: "מצבו הרפואי מדבר בעד עצמו"

לופו, פלאש90
לופו, פלאש90

משפט הולילנד: מחר (שני), צפוי בית משפט המחוזי בתל אביב, לגזור את דינם של אורי לפולינאסקי ראש העיר ירושלים לשעבר, וחבר מועצת העיר אברהם פיינר.

על לופליאנסקי ביקשה הפרקליטות לגזור 5-7 שנות מאסר. על חבר מועצת העיר אברהם פיינר ביקשה לגזור 3-4 שנות מאסר. השופט דוד רוזן הודיע, כי הוא מתכוון להקל בעונשם, והציע לתביעה להגיע עמם להסכמה של עונש מאסר על תנאי, כדי שהדבר לא יהווה תקדים.

שירות בתי הסוהר קבע היום (ראשון) כי אין מניעה שלופליאנסקי, ירצה עונש מאסר במסגרת גזר דינו בתיק הולילנד. בעקבות כך, הפרקליטות צפוייה להודיע מחר לבית המשפט כי ניתן לטפל במחלתו של אורי לפולינאסקי, ראש העיר ירושלים לשעבר, במתקני השב"ס.

בתוך כך, אורי לופליאנסקי, ראש עיריית ירושלים לשעבר, אושפז היום בבית החולים הדסה עין כרם, בשל מצבו הרפואי. דוברת המרכז הרפואי הדסה מאשרת את המידע ומוסרת כי הוא מאושפז עם דלקת ריאות.

בנוסף לכך, הוגשה בקשה על ידי פרקליטיו לביהמ"ש, לקבל את גזר הדין בהיעדר נאשם, בעקבות אישפוזו בבית החולים. אולם כצפוי, בפרקליטות מתנגדים בפרקליטות לבקשה.

עורכי דינו, שלומית הראל-שוורץ ועמוס ואן-אמדן, טענו שמרשם אינו יכול לרצות עונש מעצר בשל מצבו הרפואי ואף סיפקו חוות דעת רפואיות התומכת בטענתם. "מצבו הרפואי של לופליאנסקי, כפי שתואר על ידי אחד מטובי ההמטולוגים בעולם, מדבר בעד עצמו בצורה חד משמעית, ביחס לסכנה לחייו הטמונה במאסרו. אנו תמהים על עמדת רופאי השב"ס, אולם בית המשפט הוא שיכריע".

השנים הורשעו בקבלת שוחד מיזמי פרוייקט הולילנד, עם זאת, כפי שציין השופט הכספים לא הגיעו לכיסיהם אלא אלא לארגונים יד שרה ובית מלכה. השניים גם סובלים מבריאות לקויה, וחוות דעת שהוגשו לרוזן קבעו שמאסרם יסכן את חייהם, בניגוד להודעת השב"ס היום.
לופוליאנסקי מאסר אשפוז גזר דין רוזן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד