י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

לפיד: אם יספחו התנחלויות נפיל את הממשלה

לפיד הציג את משנתו המדינית הכוללת הקפאת התנחלויות ושרטוט גושי התיישבות • "יש לשרטט מפת גבולות"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

שר האוצר יאיר לפיד, תוקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת השר נפתלי בנט בשל המצב בשדה הבינלאומי ומאיים: אם יספחו נפרוש ונפיל את הממשלה".

בנאום שנשא בכנס הרצליה הציג את משנתו המדינית שבסיסה הקפאת הבנייה בהתנחלויות שמחוץ לגושים, היפרדות מהפלסטינים והגעה להסדר עם מדינות ערב המתונות.

"אנחנו צריכים להפסיק לדון בשאלה מה רוצים הפלסטינים ולהתמקד בשאלה אחרת, חשובה הרבה יותר: מה אנחנו רוצים? מה רוצה מדינת ישראל?", אמר, "התשובה בעיני היא שאנחנו רוצים שני דברים: ביטחון והיפרדות".

הוא הבהיר כי "אנחנו לא יכולים ולא צריכים לשלוט בארבעה מיליון פלסטינים שבעוד דור יכפילו את מספרם. ישראל היא מדינה חזקה עם כלכלה חזקה, אבל אם לא ניפרד מהפלסטינים, נאבד גם את הזהות היהודית של מדינת ישראל וגם את היתרון היחסי שלנו על מדינות האזור.

"יש לשרטט מפה שתגדיר לנו מהם בדיוק גושי ההתיישבות, איפה עלינו להקפיא את הבנייה ואיפה אפשר לתגבר אותה", אמר.

"גורמי ימין קיצוני דוחפים אותנו לעבר רעיונות הזויים של סיפוח שיובילו אותנו אל האסון הקרוי מדינה דו לאומית", אמר, "אני לא יודע אם מדובר בתרגיל ביחסי ציבור או בכוונה אמיתית, אבל אנחנו לא ניתן לזה לקרות. אם יהיה ניסיון לספח אפילו יישוב אחד באופן חד צדדי, יש עתיד לא רק תפרוש מהממשלה – היא גם תפיל אותה".
לפיד התיישבות בנט ימין שמאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד