כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

סניף יד שרה בקרית מלאכי ייסגר; "ראש העיר אשם"

התושבים מאשימים את רה"ע אלי זהר מהבית היהודי, כי חרף הבטחותיו, לא נמצא מקום לסניף "יד שרה" בעיר • בפנים - זהר מגיב

יד שרה בבאר שבע, ארכיון
יד שרה בבאר שבע, ארכיון

סניף יד שרה המקומי בקרית מלאכי עומד להיסגר ובארגן מאשימים את ראש העיר המכהן מטעם הבית היהודי - אלי זוהר, בכך שלמרות הבטחתו לאתר מבנה עבור הסניף המקומי עד עתה לא הביא לכך. "כבר חודש שלא עונים לנו בטלפון" מאשימים האחראים על איתור המבנה מטעם הארגון.

יותר מחצי יובל שנים פועל סניף יד שרה בקרית מלאכי, עכשיו, עשוי הסניף הוותיק להיסגר על מנעול ובריח. תושבי קרית מלאכי וסביבתה, רבים מהם בגילאים מתקדמים וכאלה המתקשים בתנועה ובתיפקוד, יצטרכו להיטלטל עד לסניפי יד שרה הממוקמים בקרית גת או באשקלון בכדי לשאול ציוד רפואי-שיקומי.

הסניף המקומי של יד שרה בקרית מלאכי הוקם לפני למעלה מעשרים וחמש שנה, ופעל בשכונת נחלת הר חב"ד בעיר מתוך דירה אותה העמידה העירייה באמצעות חברת "עמידר". בעקבות דו"ח מבקר המדינה הקובל על שימושים אחרים הנעשים בדירות המיועדות למגורי הזכאים, ביקשה חברת "עמידר" לפנות את הסניף.

בחצי השנה האחרונה העניק משרד הבינוי והשיכון ארכה להמשך פעילות הסניף תוך התחייבות מצד העירייה כי בפרק הזמן הזה תספק היא מבנה קבוע והולם לפעילות הסניף. אך חרף ההבטחה, עומדים כעת מתנדבי סניף יד שרה בעיר בפני פינוי סופי מהמקום בו שירתו את התושבים עד כה מבלי למצוא מיקום חילופי.

"אליהו זוהר, ראש העיר החדש הבטיח לנו שהבעיה תיפתר, ותלינו בהבטחה הזו הרבה תקוות", אומר גולן למנצח, מנהל ההשאלה האזורי. "בחודשים האחרונים גייסנו מתנדבים חדשים ופתחנו עוד שלוש משמרות, כולל שתי משמרות בוקר. פתחנו שירות ייעוץ משפטי לאוכלוסיה מבוגרת ובנוסף שירות 'פעילות יוצרת למרותקי בית' ממשיך לפעול. אנחנו חוששים שעכשיו הכל ירד לטמיון", הוא אומר בדאגה.

בהנהלת יד שרה הביעו צער על התנהלותה של העיריה, בארגון מוסיפים: "לא היתה תחושת דחיפות ולא היו הצעות של ממש לאיתור מבנה הולם. הוצע רק מבנה אחד באזור התעשיה שמבחינת נגישות ומבחינות נוספות אינו מתאים לשירות תושבי העיר. אנו מוכנים להגיע בכל עת לבחון מקום מוצע, אך עד כה לא באה הצעה שתתאים לצרכי הסניף. אנחנו ממתינים למענה ומקווים כי העיריה שותפה לתחושה שלנו כי יש למצוא פתרון למען תושבי העיר ורווחתם, והוא אכן יימצא עכשיו, ובדחיפות".

דוברו של ראש העיריה אלי זוהר מסר בתגובה לדברים: "אחד הנושאים החשובים שעל סדר יומו של ראש העיר זה הנסיון למצוא מקום מתאים לאכלס בו את סניף יד שרה המקומי. הנושא הוא חשוב מכיון שמדובר ברווחת התושבים וראש העיר אינו פוסק ממאמצים בנסיון למצוא מבנה ראוי. באם יש ליד שרה מבנה מסוים שלטעמם יכול להתאים עבורם אנו נשמח לעשות ככל שביכלתנו בכדי לסייע להם בכך."
רפואה עירייה יד שרה סגירה השאלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד