כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

מראשי צא"י וממקימי 'דגל': הרב חיים ברילנט ז"ל

בבני ברק הלך לעולמו ר' חיים ברילנט כשהוא בן 69 • מגדולי העסקנים החרדיים וממקימי דגל התורה • נקודות ציון בחייו

הרב חיים ברילנט ז"ל
הרב חיים ברילנט ז"ל

ברוך דיין האמת: הלילה הלך לעולמו הרב חיים ברילנט ז"ל מגדולי העסקנים בציבור החרדי מראשי תנועת צא"י וממקימי מפלגת 'דגל התורה' לאחר מחלה קצרה וחודש בו אושפז בבית חולים, כשהוא בן 69 בפטירתו.

הרב חיים יוסף צבי ברילנט ז"ל נולד בישראל בט' תמוז תש"ה לאביו הרב אברהם ברילנט ולאמו מרת חסיה יהודית ע"ה.

במשך שנים רבות היה מראשי תנועת צא"י והיה עוזרו הקרוב של חה"כ הרב שלמה לורנץ ז"ל. באותה תקופה, הוא כונה בכנסת 'הח"כ ה- 121', והיווה כתובת לראשי ישיבות ולמנהלי מוסדות בבניין הכנסת.

בשנת תשמ"ט עם יסודה של מפלגת 'דגל התורה' על ידי הגראמ"מ שך זצ"ל נקרא לבוא ולהיות המקום השלישי ברשימה אחרי הרב אברהם רביץ ז"ל וחה"כ משה גפני.

באחת ההזדמנויות הוא נשא נאום בלתי נשכח על חובת הציות המוחלטת לגדולי ישראל, ללא כל חשבונות אישיים ועצמיים. בני ביתו של ראש הישיבה הגראמ"מ שך זצ"ל סיפרו כי כאשר הרב שך זצ"ל שמע את נאומו של הרב ברילנט, הוא קם וחיבק את הרב ברילנט בפרץ של התרגשות ואהבה.

הרב ברילנט נחשב לאחד מטובי הטוענים-הרבניים ובמשך שנים רבות עסק בתחום, עד שבעל ה'קהילות יעקב' הסטייפלער זצ"ל פנה אליו וביקש ממנו להפנות את כישוריו כנואם חוצב להבות לתחום הפוליטי – כשופרם של גדולי ישראל.

היה אדם נעים הליכות שקבע את עיתותיו לתורה בכל עת וזמן היה מקרוב לגראמ"מ שך זצ"ל עמו היה מתייעץ על כל צעד ושעל.

הותיר אחריו דור ישרים מבורך, בניו: עוה"ד עקיבא ברילנט מהחברה הכלכלית בב"ב, שלמה ברילנט מנהל איגוד בני הישיבות, חתניו: הרב שרגא פייבל לנאל הרב יהודה צורף והרב אברהם לוין.

בראיון שהעניק רק לפני שבוע לעיתון 'כל ישראל', סיפר בנו שלמה ברילנט על דמותו של אביו שמהווה עבורו סמל ודוגמה לעסקנות לשם שמיים תוך ציות לגדולי ישראל וכפיפות קומה מוחלטת בפניהם.

הלוויתו תצא היום בשעה 12:00 בצהריים מביתו ברחוב רוזנהיים 6 שכונת רמת אהרן בבני ברק ובשעה 14:00 בצהריים מבית הלוויות שמגר להר המנוחות שם יטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
לוויה דגל התורה חיים ברילנט צאי שלמה לורנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד